מה רואים הלילה: קרב הסמוראים הכי עמוס אקשן שראיתם מזה שנים

לא פחות מ-300 שחקנים ושלושה שבועות של צילומים רק עבור הסצינה הפותחת של הסדרה מרמזים עד כמה נטפליקס השקיעה בדרמה ההיסטורית היפנית הזו, שמפגישה את כל הסמוראים הנותרים לקרב אחרון עד המוות. כמו שוגון, אבל עם יותר חרבות
4 דקות בדיוק אורכת סצינת הפתיחה של "אל המלחמה: הסמוראי השורד". 4 דקות דחוסות ומרהיבות, שכללו לא פחות מ-300 שחקנים ולקחו 3 שבועות כדי לצלם, ומתארות את שיאו של הקרב אליו המיני-סדרה החדשה שועטת לעברו. מבלי להרוס לכם יותר מדי, רק נגיד שיותר מכל קרב סמוראים, הסצינה הזו הזכירה בעיקר את "להציל את טוראי ראיין", ושספילברג כנראה היה מחשיב את זה כמחמאה גדולה.
>> הסכתו ושמעו: 16 פודקאסטים ישראלים מומלצים לכל בעל אוזניים
הדרמה ההיסטורית היפנית של נטפליקס אולי תיתפס לרבים בתור הניסיון של שירות הסטרימינג לרדוף אחר ההצלחה של "שוגון", אבל מעבר לדמיון הז'אנריסטי של סיפור היסטורי יפני, היא לא דומה בהרבה ללהיט של FX. במקום אפוס היסטורי ארוך, היא מתמקדת ברגע אחד בהיסטוריה היפנית שמסמל את מותו של מעמד הסמוראי – בתחילת תקופת מייג'י ביפן, אי שם באמצע המאה ה-19, מקצוע הסמוראי הולך ופוחת מול תהליך מודרניזציה שעוברת המדינה, ולוחמים רבים מוצאים את עצמם ללא יכולת לפרנס את משפחתם, מה שמפתה 292 מהם להצטרף לקרב עד המוות שמבטיח סכום כסף עצום של מיליארד ין.
ג׳וניצ׳י אוקאדה מככב (וגם אחראי על כוריאוגרפיית הקרב) בתפקיד שוג'ירו סאגה, סמוראי לשעבר שלא יכול לממן תרופות למשפחתו החולה, שמצטרף לטורניר האכזרי ורק מנסה לשרוד את הדרך ממקדש בקיוטו לטוקיו, מבלי להיהרג. הרומן עליו מבוססת הסדרה מנצל את אותו קרב איימתני כדי לעבור דרך המעמדות המתפרקים של יפן הפאודלית, ולתאר קנונייה פוליטית דרך כמות מפחידה של אקשן, מבלי לשכוח שמדובר בדרמה מונעת דמויות. עד כה יש לסדרה ציון מרשים של 100% ברוטן טומטו, ונדמה שגם בנטפליקס מצאו את היוקרה של יפן העתיקה.
"אל המלחמה: הסמוראי השורד", 6 פרקים, עכשיו בנטפליקס