מה רואים הלילה: קומדיית המד"ב הנפלאה מנסה לסיים כמו שצריך

גם אנחנו התאכזבנו מהעונה השלישית והמפוזרת של "העלאה", אבל יש לנו אופטימיות שסדרה המצחיקה, המתוקה וחכמה במיוחד של גרג דניאלס ("המשרד") עוד יכולה להציל את הפירמה. כל מה שנשאר לה זו עונה אחרונה בת 4 פרקים בלבד, ושיהיה לכולנו בהצלחה
מכירים את ההרגשה הנפלאה הזו שקובץ שנתקע על 99% סוף סוף מגיעה לסיום? כנראה שכך מרגיש גרג דניאלס, יוצר טלוויזיה עם רקורד משוגע של כתיבה ל-SNL ולסימפסונס, עיבוד "המשרד" לגרסתה האמריקאית ויצירת "מחלקת גנים ונוף" ו-"המלך היל". הבייבי הנוכחי שלו באמזון פריים, "העלאה" (Upload), פחות יציבה מהסדרות ההן – שתי העונות הראשונות היו משב רוח מרענן בנוף קומדיות המד"ב, אבל העונה השלישית (שעלתה בשני חלקים) כבר הרגישו כמו הסתחררות של סדרה לתוך עצמה. עכשיו יש לו רק 4 פרקים כדי לתקן זאת.
>> שקרים אמיתיים: סיפור ההתנתקות של כאן 11 משכתב את ההיסטוריה
זו סדרה פחות מדוברת, שלרוב הקהל הישראלי עברה מתחת לרדאר (וגם באמריקה אין יותר מדי מעריצים אדוקים), אבל הרעיון בבסיסה פשוט ומבריק: בשנת 2033 המין האנושי המציא דרך לשמר את התודעה האנושית לאחרי המוות, ולהעלות אותה אונליין כך שבני אדם יוכלו להמשיך לחיות בגרסה וירטואלית של העולם הבא לבחירתם, ולהמשיך לתקשר עם יקיריהם. ובדיוק כמו ב"המקום הטוב" של חברו הטוב מייקל שור, גן העדן הוירטואלי מתגלה במהרה כגיהנום קפיטליסטי מוחלט. ניית'ן בראון (רובי אמל), מהנדס תוכנה צעיר שנפטר בטרם עת והועלה אונליין תחת פיקוחה של חברתו השתלטנית אינגריד שנותרה בחיים, מתגלה כגיבור לא צפוי ולגמרי כובש לב.
כוחה של הסדרה נוכח בשני אספקטים משמעותיים: הראשון הוא היכולת להמציא ולמלא את העולם הוירטואלי והטכנולוגי המרהיב, שמתחיל כמעורר קנאה, וממשיך כמעודד סיוטים; השני הוא בלקיחת העולם הזה, והפיכתו לסאטירה חדה ומדויקת על השתלטות התאגידים על כל אספקט בחיינו, גם אחרי המוות. בתווך נוצר גם משולש אהבה בין ניית'ן, אינגריד ונציגת השירות נורה שהשתלטה כמעט לגמרי על הסדרה בעונה השלישית, ויחד עם שכפול לא ברור והמון בלגן אקטיביסטי מוזר – היתה תחושה שהיא קצת איבדה את הדרך. העונה הרביעית מורכבת, כאמור, רק מארבעה פרקים, אז אנחנו יכולים רק לקוות שדניאלס נאלץ להתפקס, והסיפור יסתיים כמו שצריך, כי באמת מגיע לה יותר.
"העלאה", עונה 4, עכשיו באמזון פריים