נטפליקס האוס: ענקית הסטרימינג מזמינה אתכם ללונה פארק

נטפליקס האוס (צילום: יחסי ציבור/נטפליקס)
נטפליקס האוס (צילום: יחסי ציבור/נטפליקס)

נטפליקס תפתח עד סוף השנה את שני הבתים הראשונים שלה, בפילדלפיה ובדאלאס, והולכת לתת פייט לפארקים של וורנר ודיסני עם קונספט צנוע יותר אך כזה שעשוי להתפשט במהירות לעשרות לוקיישנים בארצות הברית ובעולם. מיקי מאוס, "דברים מוזרים" מאחוריך

הנה זה קורה: לדיסני יש את דיסניוורלד, ליוניברסל יש את חוויית יוניברסל סטודיוס, לאחים וורנר יש את וורנר ברוס וורלד, ועכשיו גם נטפליקס מצטרפת לחגיגה הגדולה של פארקי השעשועים המקושרים לתאגידי בידור. "נטפליקס האוס" הוא השם שנבחר לפרויקט, והבית הראשון של ענקית הסטרימינג ייפתח לציבור לקראת סוף 2025 בדאלאס, מיד אחריו ייפתח לוקיישן נוסף בפילדלפיה ובתחילת 2027 ייפתח הבית של נטפליקס גם בלאס וגאס, עם תוכניות להסתעף לערים נוספות בארצות הברית ומשם לעולם כולו.

>> המקלט של נטפליקס: 15 סדרות כיפיות לתפוס איתן מחסה
>> כל כך גיי: 20 הסדרות הלהט"ביות הטובות של העשור

הקונספט של "נטפליקס האוס" שונה למדי מזה של הלונה פארקים הגדולים: על פני התוכניות שחשפה נטפליקס, מדובר במבנה עצום שמאכלס מספר האנגרים גדולים, כשכל אחד מהם מוקדש לחוויה אימרסיבית אחרת סביב אחד הלהיטים הגלובליים הגדולים של החברה, וביניהם "דברים מוזרים", "משחק הדיונון", "וונסדיי", "וואן פיס", וכולל מתקנים, משחקי מציאות מדומה, חדרי בריחה, מסלול מיני-גולף ועיצוב שמותאמים לכל סדרה, וגם בית קולנוע שיקרין מסרטי נטפליקס ומסעדת "נטפליקס בייטס" שמביאה מנות מהמסך אל השולחן (סניף ראשון שלה כבר נפתח בשנה שעברה במלון MGM גראנד בלאס וגאס).

בואו הביתה, האוכל מוכן. נטפליקס האוס (צילום: יחסי ציבור/נטפליקס)
בואו הביתה, האוכל מוכן. נטפליקס האוס (צילום: יחסי ציבור/נטפליקס)

לאורך השנתיים האחרונות ערכה נטפליקס בארצות הברית מספר פופ-אפים שנועדו לבחון את הפופולריות של חוויה אימרסיבית נטפליקסית בקרב הקהל האמריקאי, והתוצאות היו חד משמעיות למדי: הקהל מת על נטפליקס ועל הסדרות שלה וישמח להטביע ולהטמיע את עצמו בעולמות שלהן. טד הייסטינגס, המנכ"ל המשותף של נטפליקס, הסביר כי ההבדל המרכזי בין החוויה הנטפליקסית לפארקי השעשועים המוכרים יהיה ש"נטפליקס האוס" מכוונת להיות בילוי קז'ואלי שאפשר ליהנות ממנו מספר פעמים בשנה, ולא חוויה של פעם בשנה או פעם בחיים. קנה המידה של הבתים ומיקומם במתחמי קניוני-ענק יאפשר לדבריו לפתוח עשרות כאלה בארה"ב ובעולם תוך פרק זמן קצר, כשהאטרקציות המרכזיות יכולות לעבור ביניהם ללא קושי ובעלות נמוכה יחסית.

תחום פארקי השעשועים מייצר לענקיות המדיה תזרים מזומנים עצום, כשדיסני והאחים וורנר מכניסים כ-35 מיליארד דולר בשנה מהרפתקאותיהם בתחום. נטפליקס, כך נראה, מכוונת לקונספט צנוע הרבה יותר מבחינת ההשקעה פר לוקיישן, ואם הפורמט יעבוד הוא עשוי להפוך למקור הכנסה משמעותי עבורה ולחזית נוספת בקרב שלה מול תאגידי הבידור הוותיקים. הלכנו לעמוד בתור.