הרכישה המסתמנת של חברת האחים וורנר על ידי נטפליקס מלחיצה את כל תעשיית הבידור, אבל אנחנו מנסים לשמור על הקול ולנסות לראות גם את הצד החיובי הפוטנציאלי באיחוד העסקי של חברת הענק האחת עם השנייה. מי לא רוצה לראות את "הסמויה" בבינג'?
בסוף השבוע האחרון נטפליקס הודיעה על רכישת אולפני האחים וורנר, כחלק ממאבק איתנים מול חברות נוספות כמו פרמאונט. ונכון, העסקה ממש אינה סופית, וצריכה לעבור שורה של אישורים רגולטורים לא מבוטלים, המרשתת כבר גועשת כאשר כולם מנסים להבין מה יהיו ההשלכות של רכישת הענק הזו. וכמו כל דבר בחיים, נראה שיש כאן יתרונות, ויש חסרונות. רבים טוענים שרכישה כזו מצביעה על הרס סופי של חוויית הקולנוע, וחברות יריבות כבר מנסות להכשיל את עסקת הענק, אבל בואו נעצור לרגע וננסה להבין מה התוצאות האפשריות, לטוב ולרע, של הגשמת הרכישה הזו.
יתרון: נקבל יותר תוכן במקום אחד
לפני קצת יותר מעשור נטפליקס שינתה את חוקי המשחק עם תוכן מכוון לבינג' – במקום להוציא פרק אחד מדי שבוע, כמו רשתות הטלוויזיה המסורתיות, היא החלה לשחרר כל עונה בבת אחת. לצד כמויות תוכן ופרנצ'ייזים שמצטרפים תחת מטריית האם של נטפליקס, סביר גם שהם יאמצו (לפחות באופן חלקי) אסטרטגיות שחרור תוכן של חברות הבת, ומכיוון ש-HBO גם נכללת שם, כנראה שתחת מנוי הנטפליקס שלכם יופיעו סדרות איכות כמו אוז, סופרנוס והסמויה, גם אם יש סיכוי שהן יופיעו כשכבת פרימיום למנוי. חוץ מזה, אם עד כה נטפליקס שמרה את הבינג'ים הטובים ביותר לשחרור בסופ"ש, אולי נתחיל לקבל גם טיפה סדרות בתחילת השבוע, המשבצת המועדפת יותר על HBO. ומצד שני…

חיסרון: יותר תוכן לא מעיד על יותר איכות
כבר ראינו לא פעם איך האלגוריתם הקדוש של נטפליקס נופל באיכות הסדרות והסרטים בכל פעם שהם ניסו להכפיל את גודל הקטלוג בכל מחיר, והתוצאה היא שיש לכל אחד מה לראות, פשוט בגרסה גרועה וטראשית, ולעיתים בערכי הפקה מבזים. עדות לכך היא התאורה הנטפליקסית, שגורמת להרבה מהסדרות שלהם להיראות כאילו צולמו מול גריד אורות אוטומטי. משמעות הרכישה הזו היא גישה בלתי מוגבלת לתכנים האהובים עלינו, וחופש פעולה מוחלט – מה שמעורר לנו פלאשבקים מלחיצים לרכישות של דיסני, שהפכו את סטאר וורס לפרנצ'ייז גוסס ואת מארוול לעיסה בלתי מזוהה. כשמגה תאגיד תופס פרנצ'ייז שמכניס כסף, הוא בדרך כלל יחלוב את הפרה עד שהיא מתה – ואז גם חולב את גופתה.

חיסרון: סביר להניח שנראה עוד הרבה מ"משחקי הכס"
אתם באמת חושבים שבנטפליקס יוותרו על ההזדמנות לרכב על הפרנצ'ייז הזה יותר ממה שצריך? אני באמת לא צריך לחזור ולהסבירלמה צריך להרוג את המותג הזה, אבל דמיינו שעכשיו יהיו אחראים עליו המפיקים שאחראים על "המכשף".

יתרון או חיסרון: חברות המשחקים של WB עוברות לנטפליקס
עד כה בנטפליקס התמקדו בעיקר במשחקי מובייל, כך שלא בטוח שהם בכלל ידעו מה לעשות עם האולפנים של האחים וורנר –Rocksteady, שאחראים על המשחקים של באטמן, ו-NetherRealms, שבבעלותם משחק המכות מורטל קומבט. עם קצת מזל, הם יחזירו לחיים את מערכת נמסיס של משחקי Shadow of Mordor – המערכת מייצרת היררכיית אויבים, שבה כל אויב שאתה מתמודד מולו זוכר אותך, כך שלכל אחד יוצא משחק שונה לגמרי עם התקדמות ייחודית לשחקן. המערכת יצאה מכלל שימוש והסטודיו שהגה אותה נסגר, אך גיימרים בכל העולם מייחלים לשובה – ועכשיו זה אפשרי מאי פעם.

יתרון: ג'יימס גאן ישאר ב-DC. כנראה
לאחר ההצלחה של "סופרמן", אין ספק שגאן הוא נכס עבור היקום הקולנועי של DC, והרכישה הפוטנציאלית בהחלט עוררה דאגר עבור הצופים. למרותהסיום המבאס קלות של "פיסמייקר", לא הייתי רוצה שהוא ילך, אבל לשמחתנו צצו כבר דיווחים שהוא לא הולך לשום מקום. כשחושבים על זה, כבר שלושה ימים הוא לא צייץ שום דבר – אז ג'יימס, מצמץ פעמיים אם אתה צריך עזרה.

סימן השאלה הגדול: עליית או הורדת מחירים?
ההיגיון אומר שככל שהחברה גדלה, כך גם יעלה מחיר השירות שלה – וייתכן שבטווח הארוך זה גם מה שיקרה, כפי שקרה בעבר. אבל נכון לעכשיו, בנטפליקס טוענים שבסיס לנטפליקס לבדו יעלה פחות ממנוי משותף עם HBO Max. אבל כן, בסופו של דבר כנראה שנטפליקס ימצאו סיבה ודרך להעלות מחירים בלי שנרגיש – אבל זה היה נכון גם בלי הקנייה.

לסיכום: טוב נו…
הרי זה לא שיש לנו כרגע השפעה על הרכישה הפוטנציאלית, אבל זה יכול ללכת לכאן או לכאן. למעשה, אם נטפליקס יעמדו בהצהרת הכוונות שלהם – כולל ההבטחה שסרטי WB ימשיכו לצאת בקולנוע – ייצא מזה קצת טוב. אבל נטפליקס גם יכולה לגרור אותם לתהום יחד איתם. מבחינתי? כל עוד ייצרו לי משחק באטמן עם מערכת נמסיס, לא יהיו לי טענות, ושיזדיין הקולנוע.
