רוכבים על מנוי של חברים? לנטפליקס יש חדשות רעות

ענקית הסטרימינג מתמודדת זמן רב עם התופעה שעולה לה מיליוני דולרים. בתחילת השנה בחנה החברה שימוש בשירות המזהה הונאות

נטפליקס ׁ(צילום: שאטרסטוקׂׂ)
נטפליקס ׁ(צילום: שאטרסטוקׂׂ)
24 באוקטובר 2019

חדשות רעות לטרמפיסטים: נטפליקס הודיעה כי היא תטפל בבעיית שיתוף הסיסמאות עם אנשים שאינם מנויים לשירותיה, וכי תפעל לצמצום התופעה באופן משמעותי. הנושא עלה בריאיונות עם בכירים בחברה לאחר פרסום הדו"ח הרבעוני מוקדם יותר השבוע.

גרג פיטרס, מנהל מוצר בכיר בנטפליקס, נשאל כיצד החברה מתכננת להתמודד עם בעיית שיתוף הסיסמאות מבלי להרחיק ממנה נתח גדול של מנויים. "אנחנו ממשיכים לעקוב אחר התופעה ולהבין את המצב", אמר. "נמצא פתרון ידידותי למשתמשים". הוא סייג ואמר כי כרגע אין לחברה תכנית שעליה היא יכולה להכריז באופן מיידי, אך אחת הדרכים האפשריות שעיתונאי הטכנולוגיה מהמרים עליה היא שימוש בזיהוי כתובת ה־IP של המנויים.

>> הספריות הסודיות של נטפליקס – ועוד 6 פרצות שלא הכרתם

זו אינה הפעם הראשונה שנטפליקס מתבטאת בנושא. החברה מנסה למצוא פתרון כבר זמן רב – בינואר השנה בחנה ענקית הסטרימינג שימוש בשירות חדש לזמנו המזהה את דפוסי השימוש בשירותיה, כולל שיתוף סיסמאות. את השירות פיתחה חברת הטכנולוגיה הבריטית סינמדיה, המפתחת כלים לאיתור הונאות.

בעיית שיתוף הסיסמאות אינה ייחודית לנטפליקס. כפי שצויין במגזין אינדפנדנט, מחקר של חברת Magid מגלה כי 35 אחוזים מהמילניאלז חולקים סיסמאות של שירותי סטרימינג, לעומת 19 אחוזים מדור האיקס ו־13 אחוזים מדור הבייבי בום. החברה מעריכה כי 9 אחוזים מהלקוחות מעורבים בשיתוף סיסמאות – מספר קטן לכאורה, אך הוא עשוי להיתרגם למיליוני דולרים.

מחפשים סדרה חדשה? בואו לדבר על זה בקבוצת הטלוויזיה של Time Out, "מה רואים היום?"