"האחיות המוצלחות שלי" קיבלה כוח־על חדש, אבל יש על מה לסלוח

"האחיות המוצלחות שלי" חזרה לעונה שלישית עם לא מעט שינויים מעניינים: מור מתגלה מחדש, איבדנו את גל תורן וליזו אבל קיבלנו דמות חדשה ויש אפילו סצנת סקס לסבית אמינה ומגניבה. רק דבר אחד קצת מפריע

"האחיות המוצלחות שלי" (צילום: גל חיים)
"האחיות המוצלחות שלי" (צילום: גל חיים)
18 בינואר 2019

"האחיות המוצלחות שלי" אמנם רק בעונה השלישית שלה, אבל היא כבר הפכה לסדרה שלא ברור איך הסתדרנו בלעדיה. בעונה החדשה שעלתה אמש (חמישי) אין התרחשויות מסעירות או טוויסטים מפתיעים, אלא היא בסימן חיפוש: הדמויות מנסות להיבנות מחדש, להרכיב את עצמן כמו פאזל שחלקיו התפזרו ברחבי הבית. זה הכוח החדש שלה, שמזמן גם חמלה בתוך כל הציניות והצחוקים, והוא זה שמחזיר אותה אלינו רעננה ומתפתחת.

העונה השלישית נפתחת כשמור (טס השילוני) והמפקד שלה (גל תורן המעולה) נוסעים לבקו"ם לרגל שחרורה מהצבא. הוא כמובן נוטש אותה באמצע כביש מהיר כשהיא לא משעשעת אותו מספיק, וכך אנחנו נפרדים מדמות קאלט חשובה ומהמסגרת הצבאית שהיה לה תפקיד גדול בעונות הקודמות – האתגר הראשון של העונה. כעת מור נזרקת לעולם האמיתי שכולל חיפוש דירה ועבודה, ופתאום אנחנו מגלים אותה מחדש; אם עד עכשיו היא נטמעה בנוף שטשטש כל זכר לייחודיות שלה, הרי שבמפגש המחודש איתה מתגלה האישיות שמתחבאת מאחורי המבט האדיש והבגדים הרחבים מהתיכון (ביג אפ למחלקת ההלבשה על חולצת קית' הארינג ועוד הברקות).

טס השילוני ב"האחיות המוצלחות שלי". שאפו על החולצה
טס השילוני ב"האחיות המוצלחות שלי". שאפו על החולצה

עוד כתבות מעניינות:
בחני את עצמך: למי את הכי דומה מ"האחיות המוצלחות שלי"?
יוצרות "האחיות המוצלחות שלי" סוגרות חשבון עם הדמויות
"חינוך מיני": ניצחון של נטפליקס על הנזק הטלוויזיוני שיצרה בעצמה

אז איבדנו כמעט לגמרי את תורן ואיתו גם את ליזו (עדי חבשוש), ואת החסר משלימות יוצרות הסדרה, גלית חוגי ונועה ארנברג (שסגרו חשבון עם הדמויות כאן ב-Time Out), באמצעות דמות חדשה. מור מתאהבת (אפלטונית, לצערנו) במיטל, אותה פגשה בסנטר – ומאותו רגע משהו משתנה בה. במשך כל הסדרה הדמויות יורדות עליה שהיא כבדה, "יד ושם בבנאדם", הסטלנים בדירה להשכרה לועגים לה, יש לה בן זוג משעמם שהיא מתה להיפרד ממנו. רק החברה החדשה רואה אותה איך שהיא ומאפשרת לה להיות עצמה ולהשתחרר. היא מגוננת עליה, מוציאה אותה מהקונכיה ונותנת לה הרגשה שמגיע לה יותר. היא הגירל גאנג שלה: מערכת תמיכה שלמה באדם אחד.

הכתיבה המעולה של חוגי וארנברג מעבירה את חוויית החיבור שלהן בצורה מזוקקת ("יואו, את מכירה את זה שאת נכנסת למקום רק עם בנים ואת ישר רואה את ה…" – "אונס הקבוצתי שלך?", – "כן!"). הן לא לבד בעולם יותר. במובנים מסוימים יש כאן חזרה של מור לתיכון, מעין רגרסיה לזמן שלפני הצבא. היא שוב טינאייג'רית ש"מתאהבת" בחברה חדשה ורוצה להיות היא. אבל גם אם זו רגרסיה, היא ממונפת לשינוי אמיתי בחיים שלה. כניסתה של מיטל לסדרה מספקת את הסצנה הכי היפה בעונה הזאת: רגע אחרי שמור מקבלת החלטה חשובה, הן פוצחות בריקוד חופשי על אמ.די מתחת לעץ חולה כשברקע הפסקול המושלם – "Everything Now" של ארקייד פייר.

פי.סי זה לא מצחיק

הזרימה וההתחדשות של הסדרה הצליחה להדביק אפילו את אורית, למרות שבמקרה שלה מדובר בשינוי יחסית קטן. בת הזוג שלה קארן (גילי סער) ממשיכה לאתגר אותה בתפיסות עולם הפוכות, והניגוד ביניהן מעולם לא היה גדול יותר: קארן לוגית ובלתי מתפשרת, ואורית הולכת עם הזרם. אלא שהפעם היא מצליחה להכיל את הקונפליקט, מאפשרת לשוני להיות נוכח בלי לחצוץ ביניהן ונשארת למרות הקשיים. השתיים גם זוכות לסצנת סקס לסבית אמינה ומגניבה, שמנרמלת את היחסים בין שתי נשים על המסך בצורה לא מאולצת או פורנוגרפית. עם זאת, מאכזב שהמילה "ביסקסואלית" עדיין לא נאמרת בהקשר של אורית, שמוגדרת עדיין כלסבית למרות מערכת היחסים הארוכה והמשמעותית שקיימה עם גבר לפני שפגשה את קארן. אנחנו כנראה עדיין לא שם.

עוד אכזבה נכונה לצופים מכיוון הפוליטיקלי קורקט. גם בימים שאחרי "על הספקטרום" אפשר להבין למה יהיו מי שיסרבו להיכנע לפי.סי מחרב השמחות, אבל תרשו לנו להיות קטנוניים לרגע: הקולגה של מור בעבודה בקולנוע נמצא איפשהו על הספקטרום, והיא מגלה כלפיו חוסר סבלנות או הבנה, למרות שהכוונות שלו טובות; מיטל מספרת איך פעם היא שיקרה למישהי מהשכונה "שהייתה קצת סלואו" בשביל הצחוקים, והן צוחקות על זה ביחד; בנוסף, הקללה השכיחה בסדרה היא "מפגרת", וזה לא חינני בכלל.

לעומת האחיות שלה, נטלי (נלי תגר) לא הולכת לשום מקום. "אני צריכה להבריא", היא אומרת כשהיא לוקחת חופש, כי היא "בסערת רגשות". היא ממשיכה להיות מפונקת חסרת אחריות שמאשימה אחרים בבעיות שלה, ולכן היא הדמות הכי פחות מעניינת בעונה הזו: היא עדיין לא רוצה להתבגר. חבל שהיוצרות לא נתנו לה מקום להפוך לאדם אמיתי במקום קלישאה משעממת של מילניאלז.

דמויות המשנה, כמו תמיד, גונבות את ההצגה: מידד, האידיאליסט המתוק שמצטט את א.ד גורדון ומאמין שאפשר להביא שינוי, הוא המצפן המוסרי והאנטיתזה המוחלטת לנטלי; מיה לנדסמן (שכיכבה בסרטון של סו לואו עם איתי זבולון וזחלה במשך שעתיים למקדונלד'ס), היא יותר מאתנחתא קומית, ומצליחה לעורר בנו יותר אמפתיה ברגע שהיא לא בקונפליקט עם נטלי; צחי הלוי ("פאודה") קיבל תפקיד עם הרבה שתיקות ומבטים מהורהרים שיושב עליו בול.

"האחיות המוצלחות שלי" ממשיכה לגדול, אבל משאירה גם מקום לשיפור. הסטייטמנט שלה כבר כל כך ברור, שמי שאוהב אותה יסלח לה על הפגמים, ומי שלא, לא יתאהב בה גם עכשיו. הקוטביות שבה היא מתקבלת – אהבה עצומה ופרסים ומנגד האשמות בתל אביביוּת ופריבילגיות יתר – מעידה על החוזקה שלה ועל המקום הייחודי שכבשה לעצמה בטלוויזיה הישראלית.

← העונה החדשה של "האחיות המוצלחות שלי", החל מחמישי (17.1) 22:00 ב-yes comedy ובסטינג TV; ומיום שישי (18.1) ב-yes VOD

מחפשים סדרה חדשה? בואו לדבר על זה בקבוצת הטלוויזיה של Time Out, "מה רואים היום?"

רוצים להתעדכן ראשונים בכל מה שחם בתל אביב? הורידו את האפליקציה שלנו!
להורדה לאייפון | להורדה לאנדרואיד