קחו את הילדים ורוצו: מעצבי העל מניו-יורק מגיעים לתערוכה חד פעמית בארץ

התערוכה החדשה לכל המשפחה של צמד מעצבי העל במוזיאון העיצוב חולון, ממחישה לדור האימוג'י מהי תקשורת חזותית. עם חומרי גלם לא שגרתיים כמו שיער, כוסות קפה ובננות, הם מוודאים שאת החופש הגדול הזה לא תשכחו בקרוב

ארבעת אלפים חרקים על קיר בעבודה המקורית "יופי = אנושיות". צילום: שי בן אפרים
ארבעת אלפים חרקים על קיר בעבודה המקורית "יופי = אנושיות". צילום: שי בן אפרים
5 ביולי 2018

תוכן שיווקי

ילדים אולי לא מכירים את הביטוי "תקשורת חזותית", אבל הם חיים אותו כל הזמן, מייצרים וצורכים דימויים באינסטגרם ומתקשרים עם החברים באימוג'י. בתערוכה החדשה במוזיאון העיצוב חולון אפשר לעצור רגע, להבין ממה מורכב המסר ואפילו להתנסות ביצירת דימויים משלנו. הנה כמה מהמיצגים הייחודיים שיופיעו שם:

מד אושר ממסטיקים צהובים

התערוכה זגמייסטר & וולש: רטרוספקטיבה מציגה את עבודתם של צמד מעצבי העל בתחום התקשורת החזותית סטפן זגמייסטר וג'סיקה וולש, הידוע בין היתר כמי שעיצב עבור הרולינג סטונס, ליווייס, BMW, ג'יי זי וה-"ניו יורק טיימס".

מסטיק לכל מצב רוח – מד האושר ממסטיקים. צילום: שי בן אפרים
מסטיק לכל מצב רוח – מד האושר ממסטיקים. צילום: שי בן אפרים

הילדים מתחילים את הביקור בסיור מודרך בין העבודות היפות, עם משימות משחקיות ואתגרים יצירתיים. עבודות מושכות במיוחד כוללות קוף מתנפח ענקי, "מד אושר" שמורכב ממסטיקים צהובים ושורה של תמרורים פיקטיביים – שלא מובילים לשום מקום. דרך העבודות בתערוכה המדריכים ממחישים למבקרים הצעירים את הכוח של דימוי חזותי.

חומרי גלם לא שגרתיים: שלט יפהפה העשוי מחרקים

המעצבים סטפן זגמייסטר וג'סיקה וולש לא מהססים להשתמש בחומרי גלם מאוד לא שגרתיים כמו שיער, כוסות קפה ובננות. מפתיעה במיוחד היא העבודה "יופי = אנושיות", שנראית מרחוק כמו שלט מקושט יפהפה; כשמתקרבים מגלים שהאותיות והקישוטים עשויים מאלפי חרקים אמיתיים (!) בשלל גוונים.

רגע של אושר: 60 אלף קוביות סוכר הופכות לצבעוניות

מיצב אינטראקטיבי שנוצר כחלק מ"התערוכה השמחה" ובו מוקרנת אנימציה משתנה על גבי אותיות תלת ממדיות המרכיבות את המשפט "Step Up to It". האותיות עשויות מכ־60 אלף קוביות סוכר שהודבקו זו לזו כך שהן נראות כמו מבנים ארכיטקטוניים. לצד המיצב הלבן הוצבה מסגרת שקופה שעליה נכתב "חייך. צפה". כאשר המבקר מכניס ראשו למסגרת ומחייך, האנימציה מופעלת ואותיות הסוכר הלבנות הופכות צבעוניות. כך התפרצות של צבע שנתונה למצב הרוח של המבקרים הופכת אותם מחויבים לרגע של אושר.

מי פה הקוף? "כולם תמיד חושבים שהם צודקים". צילום: שי בן אפרים
מי פה הקוף? "כולם תמיד חושבים שהם צודקים". צילום: שי בן אפרים

מותר להוציא את הסמארטפון: אפליקציית משימות

להעצמת החוויה יש במוזיאון אפליקציה חינמית למשחק משימות שבמסגרתו המשתתפים צריכים למצוא מוצגים בתערוכה ולהציע רעיונות יצירתיים משל עצמם, כך שהתשובה לשאלה "מותר להוציא את הטלפון מהתיק?" היא: רצוי! את הפעילות האינטראקטיבית בני המשפחה יכולים לקיים בעצמם, בלי צורך בהדרכה.

אתגר יצירתי, גם לדור האימוג'י. צילום: שי בן אפרים
אתגר יצירתי, גם לדור האימוג'י. צילום: שי בן אפרים

סדנת עיצוב: תיק תקשורת בעיצוב אישי

החלק המעשי של הביקור הוא סדנת "תיק תקשורת" – סדנת עיצוב מהנה להורים ולילדים, שבה יתנסו המשתתפים ביצירת "שפת סימנים" גרפית, ללא מילים. באמצעות צורות, תמונות וצבעים יעצב כל משתתף תיק ועליו מסר אישי – בשפה חזותית.

סדנת תיק תקשורת. צילום: שי בן אפרים
סדנת תיק תקשורת. צילום: שי בן אפרים

התערוכה פתוחה בימים שני־שבת | לאורך כל החופש הגדול מתקיימות פעילויות מיוחדות לילדים | מדיטק חולון, גולדה מאיר 6 חולון | חניה חינם