נא לשבת: המועמדים לבתי הקפה הטובים במזרח תל אביב

אין תל אביבי שלא פותח את הבוקר בקפה השכונתי. הרווח כפול, ממש כמו אספרסו: הם כבר מכירים את ההזמנה שלכם, ואתם הרווחתם בית שאפשר לפגוש בו חברים, לעבוד וגם לנשום כשצריך. שתינו כמויות אדירות של קפאין כדי להבין מי הם המועמדים לבתי הקפה הטובים במזרח תל אביב

ביסטרו דניאלה. צילום: אורית פניני
ביסטרו דניאלה. צילום: אורית פניני

תל אביב עמוסה בבתי קפה שעובדים סביב השעון, וזה הזמן לעשות להם כבוד ולהבין איפה נמצאים בתי הקפה השכונתיים הכי טובים. מתוך אינספור בתי קפה בתל אביב רבתי ביקרנו בעשרות ולגמנו כמויות קפאין שיעירו מתים כדי לאתר את הטובים ביותר לפי הקריטריונים הבאים: שירות, חיבור לקהילה (רמת האינטימיות והקרבה בין העובדים ללקוחות ובין הלקוחות עצמם; עד כמה בית הקפה מחובר ל־DNA של השכונה והפך חלק אינטגרלי ממנה), איכות הקפה, תפריט האוכל והמאפים והשירותים הנלווים (גישה לאינטרנט אלחוטי, מבחר העיתונים והמגזינים), אווירה ועיצוב. רק בתי קפה עצמאיים, שאינם חלק מרשת גדולה – ובעליהם נמצאים לרוב בעסק ומנהלים אותו – הועמדו לבחירה.

למועמדים באזורים אחרים בתל אביב:
המועמדים לבתי הקפה הטובים בצפון תל אביב
המועמדים לבתי הקפה הטובים מעבר לירקון בתל אביב
המועמדים לבתי הקפה הטובים במרכז תל אביב
המועמדים לבתי הקפה הטובים בדרום תל אביב
המועמדים לבתי הקפה הטובים בלב תל אביב
המועמדים לבתי הקפה הטובים ביפו

קפה מונטיפיורי

קפה שכונתי המתפקד בשעות הערב כבר, כולל הקרנות משחקים על מסך גדול. קפה מפולי ערביקה הנטחנים במקום. מנת הדגל היא סדרה של כריכים בשריים המכונים "מונטי". לפני כשנתיים נפתח סניף שני ברחוב אבן גבירול.

קפה מונטיפיורי

קפה מונטיפיורי. צילום: זיו ממון
קפה מונטיפיורי. צילום: זיו ממון

שרגא

עיצוב וינטאג' נוסטלגי, אוכל ביתיי והאווירה גם כן. הקפה־מסעדה של שרגא רבינוביץ' פועל מ־1992 ומציע תפריט אוכל ביתי של מנות יומיות משתנות לצד קבועות, כמו השניצל ששמו יצא למרחק.

שרגא, יוסף קארו 10 ראשון־חמישי 07:00־22:00, שישי  08:00־15:00,03-5626691

קפה רוטשילד

השלוחה המונטיפיורית לקפה־קיוסק ברוטשילד־מזא"ה. עיצוב לבן ונקי בסגנון ניו־יורקי, סנדוויצ'ים עמוסים כל טוב, סלטים ומיצים טבעיים.

קפה רוטשילד, שד' יהודית 11 תל אביב, ראשון־חמישי 07:00־20:00, שישי  07:00־14:00, 03-5614775

לחמנינה

לחמנינה שומרת על מעמדה כנקודה לוהטת ומומלצת באזור ביצרון המנומם, שנה אחר שנה. האווירה שכונתית ומשפחתית, תפריט הצהריים משתלם ואת הלחמים המהוללים כמובן שאין צורך להציג.

לחמנינה

לחמנינה. צילום: באדיבות לחמנינה
לחמנינה. צילום: באדיבות לחמנינה

פיצרון

השם מדבר בעד עצמו – הקפה־פיצרייה השכונתית של שכונת ביצרון. חוץ מבצק עם גבינה (יש גם טבעונית) המטבח מוציא ארוחות בוקר, כריכונים מלחם מלא ומנות כמו קיצ'רי, לביבות ופסטות.

פיצרון

קפה ז'ולי

בית קפה־מסעדה ומאפייה הפועלות בשכנות ומספקות חווית קפה ומאפה שלמה. המסעדה מציעה תפריט עשיר ומגוון, ממקסיקו דרך איטליה עד המזרח, בעוד במאפייה התפריט יותר מצומצם ומתרכז בארוחות בוקר, כריכים וסלטים.

קפה ז'ולי, נחלת יצחק 18 תל אביב, ראשון־שישי 08:00־24:00, שבת 11:00־24:00

דניאלה

קפה־ביסטרו בשכונת נחלת יצחק, שנפתח לפני כשנה בחלל של פטיסרי קארם. התפריט מחבר מנות פשוטות כמו שניצל וקציצות פראסה ליוקרתיות יותר, כמו צלחת דגים ואיקרה וסטייק סינטה.

דניאלה, מעבר יבוק 5 תל אביב, ראשון־חמישי 09:00־23:00, שישי 08:00־23:00,  שבת 13:00־23:00, 03-7575477

ביסטרו דניאלה. צילום: אורית פניני
ביסטרו דניאלה. צילום: אורית פניני

 

* מתחם הקפה, שבמרכזו בחירת בתי הקפה השכונתיים הטובים ביותר בתל אביב, הוא חלק משיתוף פעולה מסחרי בין Time Out לבין קפה עלית. התכנים בו נבחרו, נכתבו ונערכו באופן עצמאי ובלתי תלוי על ידי מערכת המגזין, ולקפה עלית לא הייתה מעורבות בהם.