בעקבות הביקורות השליליות: ניטן תאי מגייסת שף מעוטר מישלן

הביקורות הקשות שספגה התאילנדית היוקרתית ניטן תאי עשו את שלהן, והשבוע היא תושק מחדש עם שף חדש ומעוטר מישלן, ובתקווה - תתרחב גם לסניפים בעולם

ממסע חומרי למסע רוחני. ניטן תאי (צילום: נמרוד סונדרס)
ממסע חומרי למסע רוחני. ניטן תאי (צילום: נמרוד סונדרס)
23 ביוני 2016

בינואר האחרון נפתחה ניטן טאי התאילנדית בהשקעה של 10 מיליון ש"ח. הביקורות שמיהרו להגיע לא התרשמו מהמסעדה שהבטיחה אירוח מלכותי ותיארו את המקום כ"גרוטסקי" ו"ביזארי". הביקורת לא נפלה על אוזניים ערלות, ולפני כמה חודשים גויס השף שחף שבתאי "לחיזוק המותג" במטרה לפתח את ניטן טאי גם לרשת מסעדות בחו"ל. שבתאי, שף ישראלי מעוטר אות מישלן שפתח מסעדות רבות בעולם, מתמחה בבישול אסייתי. הוא פתח את מסעדת מינה טומיי המקורית ברחוב אבן גבירול ב־2006, ושנתיים לאחר מכן זכה לעשרות פרסים ועיטורים על מסעדתו Sa SaZu בפראג.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם:
ביקורת מסעדה: ניטן תאי
מסעדונת תאילנדית לוהטת נפתחה בשוק לוינסקי
5 מתכונים שישלימו לכם ארוחה תאילנדית

התפריט החדש מחולק לחמישה יסודות: Inner Peace, ובו תמצאו מנות כמו תאי ביף 4 סטריט שבושל לאורך הלילה עם רוטב פטריות וארטישוק. ב־Sunrise תמצאו סאקה קאו רול: עוף פחמים עם ליצ'י, כבד אווז וכוסברה תאילנדית. ב־Water יגישו לכם גאנג פאד קוקונט: מולים שחורים מעושנים עם שרימפס קריסטל, יין אורז וצ'יפס, סיסי קארי בר ים מאודה עם עגבניות תאילנדיות, כפיר ליים, צ'ילי וקוקוס. חלק ה־Sound יתאר לכם את "מנגינת המטבח כאשר להבה ומתכת נפגשות ויוצרות הרמוניה של טעמים", על ידי מנות כמו חזה ברווז חרוך על להבה גלויה; שורט ריבס עם כבד אווז ועוד. החלק האחרון, Golden Sun, ייקח אתכם ל"זהב של המטבח: פריך, קריספי ומלא אור" עם מנות כמו שרימפס קריסטל, יקיטורי וצ'ילי תאילנדי או פיוארו קלמרי עם אומלט פאד תאי, מג'יק צ'ילי, עלי שיסו ועוד.

מזכרות מימים אחרים. נינה, השפית האמנותית של ניטן תאי (צילום: איליה מלניקוב)
מזכרות מימים אחרים. נינה, השפית האמנותית של ניטן תאי (צילום: איליה מלניקוב)

מה עוד ייפתח בניטן תאי:

מאפייה ולאונג' בר

בתחילת יולי תיפתח הבק דור, מאפייה קטנה מאחורי המסעדה שתמכור מאפים, כריכים,
סלטים, קפה, גלידות, קינוחים וגם קרמים, דיאודורנטים ובשמים. המקום הוא שיתוף פעולה בין שחף שבתאי והשף קונדיטורית סאני דרעי. בקומה התחתונה של המסעדה ייפתח לאונג' בר אסייתי עם אוסף ייחודי של סאקה לצד תפריט אוכל מותאם.

Back Door
כל יום 7:00־17:00, הפתיחה בתחילת יולי 

לאונג' בר אסייתי,
רביעי־שבת 18:00־אחרון הלקוחות

לפרטים נוספים על ניטן תאי