מתרחבים: אנשי הברוט פותחים בר בירות ואלכוהול בשם אקסטרה ברוט

הבר הקטן, שייפתח בסמוך למסעדת האם בנחלת בנימין, יגיש מנות משתנות שתומכות באלכוהול

אנשי הברוט. צלום: חיים יוסף
אנשי הברוט. צלום: חיים יוסף
15 במרץ 2016

השף יאיר יוספי מייצב את עצמו על שלב גבוה בסולם ומנקה בתנועות נמרצות את מדפי האלכוהול לקראת אכלוסם בבקבוקים. בשלב הנוכחי בקריירה שלו, לחר שצבר ניסיון בצרפת ובארץ, הוא יכול לעמוד שלוב זרועות במטבח של מסעדת שף ולנבוח על צוות טבחים. במקום זה הוא בחר לפני כשנה וחצי לחבור לכמה אנשי מקצוע מוכשרים ולפתוח יחד את ברוט: מסעדה־בר יין בסגנון לא פורמלי שמגישה מנות גורמה ויינות משובחים מיקבים פחות מוכרים. המקום הקטנטן – 40 מקומות ישיבה שמרביתם מוצבים לאורך מטבח פתוח, הוא פרי קיבוץ של השותפים עומר בן גל, ג'מה נווה, בן רון ואבירם כץ (איש היין והאלכוהול, שכותב עבור Time Out). יחד הם יצרו מקום מפגש של אנשי תעשיית האוכל. עכשיו, במה שהשותפים מגדירים כצירוף מקרים שפתח חלון הזדמנויות, ברוט מתרחב ופותח סמוך למסעדת האם בר בירות, אלכוהול ואוכל טוב בשם אקסטרה ברוט.

מדובר בבר קטן עוד יותר מברוט, והצטרפו אליו שלושה שותפים נוספים: גיא רובננקו ונתן סיפבק שמבשלים עם יוספי, ורועי ורד. אבירם כץ לא מבין את ההתפעלות מהקולקטיב הגסטרונומי שהוקם פה.

הברוטים---חיים-יוסף_h

 

"בסך הכל זה ממש הגיוני. העובדים הכי מסורים הם תמיד בעלי הבית, אף אחד לא עובד יותר טוב ממי שהמקום שייך לו". כץ מסוגל להסביר שעות על מערכת המזיגה של הבירה שמוקמה כך שהחביות יהיו ממש מתחת לברז, וכוסות הבירה לא יישטפו באותו אזור של שטיפת הכלים, שמא תסתנן אליהן טיפת שומן סוררת.

באקסטרה ברוט יגישו מנות משתנות שתומכות באלכוהול: צלחת שרקוטרי עם רייט ברווז, פטה כבד סיציליאני וטרין חזיר כפרי; כריך רובן מלחם שיפון עם קורנביף ביתי ברוטב רוסי של מיונז, חרדל ואבקת חמוצים, גבינת אמנטל, וכרוב כבוש; סלט יווני בוויניגרט סלרי; מנות קטנות של לבנה עם פלפל חריף ואגוזי מלך קלויים (16־78 ש"ח). הקונדיטורית מיכל בוטון, שכבר שיתפה פעולה עם ברוט בעבר, תכין בין השאר עוגיות של בירה גינס וסטלה.

ברוט. צילום: זיו ממון
ברוט. צילום: זיו ממון

בקומה השנייה של הבר חבוי חדר פרטי שיכול לשמש לטעימות יין ולהשקות. קורות העץ שעל הרצפה ועל התקרה, בר העץ הכהה ומדפי העץ השחורים אמורים לגרום למי שנכנס פנימה לחשוב שהגיע למקום שקיים כבר 30 שנה. המוזיקה מנוגנת בווליום נמוך ומזמין לשיחה.

זה המקום לתהות אם אקסטרה ברוט מדגיש עוד יותר מאחיו הבכור את מודל הקולקטיב העסקי כאורח חיים קהילתי אלטרנטיבי. מה שבטוח, פודיז יטעמו פה את לשד שמחת החיים.

אקסטרה ברוט, נחלת בנימין 36, ראשון־שישי 18:00־1:00, שבת סגור