בקטנה: חמישה ספרי ילדים תל אביביים במיוחד מכל הזמנים

לא מעט ספרי ילדים מתרחשים במרחב העירוני התל אביבי. קיבצנו עבורכם חמישה טובים במיוחד

ספרי ילדים תל אביביים במיוחד
ספרי ילדים תל אביביים במיוחד
31 במאי 2015

"שביל קליפות התפוזים", נחום גוטמן (הוצאת יבנה)

העלילה מתרחשת בתקופת מלחמת העולם הראשונה ומביאה את סיפורו של נחום הצעיר המספר את הסיפור בגוף ראשון ומגולל מסע מותח לתל אביב שכל תושביה גורשו ממנה. ראשון הסופרים שגדלו בתל אביב בתיאור מיוחד במינו של עיר אהובה שהשתנתה עם השנים.

"שביל קליפות התפוזים" מאת נחום גוטמן
"שביל קליפות התפוזים" מאת נחום גוטמן

[tmwdfpad]

"ידידיי מרחוב ארנון", לאה גולדברג (ספריית פועלים)

המשוררת הידועה גרה במשך 20 שנה ברחוב ארנון 15 ב"בית הכחול" (שעדיין עומד במקומו) ואת הסיפורים בספר הזה היא מקדישה לילדים שהכירה שם משנות ה־30 עד שנות ה־50 ושבמשחקיהם צפתה מהחלון. הספר רצוף תיאור מפורט של הרחוב, שאין בו מכוניות ואוטובוסים ולכן אפשר לשחק בו בלי חשש, ושל האזור כולו.

"ידידי מרחוב ארנון" מאת לאה גולדברג
"ידידי מרחוב ארנון" מאת לאה גולדברג

"בועות הסבון של גלי", אבירמה גולן (כנרת זמורה־ביתן)

על גג גדול במרכז העיר עומדת גלי ומפריחה בועות סבון. היא שולחת את הבועות שלה לכל חלקי העיר והן מתקנות, משפרות ומשנות את חייהם של אלה שהן נוגעות בהם. הים, הבניינים המוכרים והרחובות הם כולם תל אביביים כל כך עד שהקורא הצעיר שמתבונן בהם מרגיש שיצא לטיול ממש ליד הבית.

"בועות הסבון של גלי" מאת אבירמה גולן
"בועות הסבון של גלי" מאת אבירמה גולן

"ילד עיר", שהם סמיט (כנרת)

עמוס (מוסי) הוא ילד אמצעי במשפחה יצירתית ותל אביבית מאוד, מהסוג שכולנו מכירים מצוין. בסיפורים קצרים שחלקם מתייחסים ישירות לסביבה וחלקם מתרחשים בעיקר בעולמו הפנימי, הוא מתאר את השנה שעוברת עליו בגיל 10, בפשטות מעוררת הזדהות שמכניסה את הקורא לחייו של ילד אורבני.

"ילד עיר" מאת שהם סמיט
"ילד עיר" מאת שהם סמיט

"לנקות את יפו", שירז אפיק (מטר)

רומן נוער שעוסק בהתנגשות בין עולמות מנוגדים, ביפו שמתערבבים בה דלות ועושר, יהודים וערבים, תושבים ותיקים ותושבים חדשים. אורי, תלמיד בתיכון אליטיסטי לאמנויות, מוצא את עצמו במרכז תוכנית לבצע פיגוע שנועד לערער את הדו קיום בעיר.

"לנקות את יפו" מאת שירז אפיק
"לנקות את יפו" מאת שירז אפיק