למלא את החלל: בר הספוטניק ינסה לתפוס את מקומו של ההר סיני

ספוטניק, בר חדש שנפתח בדרום אלנבי, עשוי להיות המחליף שיעזור לכם להתגבר על מות הר סיני, אבל מבטיח לפנות לכל הקהלים. היכונו לצאת למסע

ספוטניק. צילום: זיו ממון
ספוטניק. צילום: זיו ממון
3 בנובמבר 2015

כשהגשושיות ויאג'ר 1 ו־2 המריאו לחלל בשנת 1977, נשלחה עם כל אחת מהן קפסולת זמן: תקליט זהב. לצד תמונות של כדור הארץ, הקלטות של רעמים ושירת לווייתנים, נכללו בתקליט גם ברכות ב־55 שפות ארציות שונות. הנכנסים בשערי ספוטניק, בר תל אביבי חדש שנקרא על שם תוכנית החלל הרוסית ששיגרה לראשונה לווין מחוץ לאטמוספירה, יפגשו בכניסה בברכה הערבית שבתקליט הזהוב. ובתרגום לאנגלית: "Greetings to our friends in the stars, may time bring us together". הבר ספוטניק נפתח בסוף השבוע שעבר באלנבי, בחלל מרובה חדרים ששימש חנות שעונים. הדלתות נפתחות בשש בערב ונותרות פתוחות עד שעות הלילה המאוחרות. הקו המוזיקלי של המקום צפוי להיות מגוון – די.ג'ייז ומפיקים מהארץ ומחו"ל לצד הופעות חיות.

ספוטניק. צילום: זיו ממון
ספוטניק. צילום: זיו ממון

"אנחנו שואפים להיות בית, מקום שכיף סתם לקפוץ אליו אחרי העבודה, שאפשר יהיה לשבת בו שעות", מספר אחד השותפים במקום, דניאל ברון. אור דירקטור, שותף נוסף, מציין כי הוא לא מתוכנן לפנות רק לקהל נישתי, אך מדגיש שלא מדובר בוויתור על סטנדרט גבוה: "תהיה כאן המוזיקה הכי טובה שיש לתל אביב להציע, כולל הופעות חיות ואירוח של די.ג'ייז ומפיקים מחו"ל. ניתן במה גם לאמנות, לאופנה, לפרפורמנס ולעבודות וידיאו, בתערוכות מתחלפות שנציג בוויטרינה בכניסה, בתערוכות בתוך הבר ובאירועים".

בהתאם לשמו, המוטיב העיצובי העיקרי במקום הוא רטרו פיוצ'ריזם. העיצוב מבית Plazmalab מתרפק על שיאי טכנולוגיה שחלפו ועל חלומות לכיבוש החלל. נוסף על כך הספוטניק מציע תפריט אוכל שבנה השותף איתמר קלמן, וכן תפריט קוקטיילים בריאים על בסיס סופר פוד.

ספוטניק, אלנבי 122