ג'רוזלם: עובד לא רע כסרט תדמית של משרד התיירות, אבל לא יותר

הסרט "JeruZalem" עובד עם מעט תקציב והרבה אפקטים. כמה חבל שהוא לא עבד עם תסריט. ביקורת

כרזת הסרט ג'רוזלם
כרזת הסרט ג'רוזלם
7 ביולי 2016

הדבר הכי טוב בסרטם של האחים פז ("פובידיליה") הוא שמו האנגלי, שנותן ביטוי מדויק למה שיש לו להציע – "JeruZalem" מציג טיעון משכנע עבור העיר העתיקה כאתר התרחשות עתיר פוטנציאל לסרט זומבים. השילוב הייחודי של היסטוריה תנ"כית טעונה וסמטאות אבן מפותלות ממש מזמין התפרצות אפוקליפטית של מתים חיים מהנקבות התת קרקעיות.

כבר ראינו חיילי צה"ל יורים בזומבים בסיקוונס הירושלמי ב"מלחמת העולם Z " – שנוצר בתקציב גדול פי מאה – ועכשיו "ג'רוזלם" חוקר את מכמני האקזוטיקה הירושלמית לכל אורכו. בניסיונם לעבות את הקונספט הבסיסי של תיירות אמריקאיות VS זומבים, היוצרים החליטו ללכת על גימיק נקודת המבט, שכבר נוצל בסרטי אימה כמו "קלוברפילד". הסרט כולו נראה דרך המשקפיים הדיגיטליים של שרה (דניאל ג'יידלין), שיש בהם שלל אפליקציות שמציפות את המסך באינפורמציה חזותית.

אפליקציית זיהוי הפנים מניבה כמה בדיחות מוצלחות, אבל הרעיון נותר בגדר התחכמות רפטטיבית ומעייפת למדי, ונדמה שהוא בא על חשבון פיתוח העלילה והדמויות. יעל גרובגלס עושה מה שהיא יכולה עם דמות החברה הבליינית. יון תומרקין לרגע לא משכנע כאמריקאי שחוקר מיתולוגיות דתיות. שלושת הצעירים מעבירים את הזמן בלהעביר את הזמן, והם לא מספיק מעניינים כדי שהשהייה במחיצתם תהיה מעניינת. מה שכן, ירושלים מצולמת יפה על ידי רותם ירון וזה עובד לא רע כסרט תדמית של משרד התיירות.

נבואות יום דין למיניהן שמפוזרות לאורך הסרט מתחילות להתגשם בערך באמצעו, כשיצורים מכונפים מגיחים מן המעמקים. האפקטים מרשימים בהתחשב בתקציב הנמוך; חבל שהתסריט חסר ההשראה הופך לרצף של קלישאות ז'אנריות חבוטות.

על מה הסרט? שתי צעירות אמריקאיות נופשות בירושלים העתיקה ומוצאות עצמן בלב מתקפת יצורים מתים חיים.

ללכת? לא. יש קונספט, יש אתר, יש אפקטים. מה שחסר זה תסריט ראוי.

JeruZalem במאים: דורון ויואב פז. עם יעל גרובגלס, יון תומרקין. ישראל 2015, 94 דק'