באתי, ראיתי נכבשתי: המיציות והטרנדים שיצננו לכם את הקיץ

מיצים על בסיס חלב שקדים, מנות מזרעי קנאביס, ספירולינה, צ'יה וכמובן הרבה מאצ'ה - המיציות הטרנדיות בעיר מחדשות עם מוצרים אקזוטיים שיעשו לכם רק טוב. הכינו גופכם לקיץ   

מוזגים את הקיץ לבקבוק. צילום: shutterstock
מוזגים את הקיץ לבקבוק. צילום: shutterstock
14 ביוני 2017

ג'וסה

אחד מוותיקי סחטני המיצים של העיר, משה (מוסקיטו) כהן, שהקים את רשת תמרה והיה מחלוצי הכבישה הקרה, יודע בדיוק לאיזה כיוון זורם שוק המיצים הקיץ. "אנחנו נראה השנה במיצים הרבה בסיסים של חלב שקדים, הרבה חליטות מאצ'ה שיתווספו למיצים והרבה ברוט קפה", הוא פוסק. השותפה של מוסקיטו, התזונאית אביה שנער, מבארת איך המשקאות יתערבלו הלכה למעשה במפעלון המיצים שלהם, ג'וסה, שמעוצב בסגנון מינימליסטי המזכיר בית מרקחת: "חליטת אבקת התה הירוק היפני, מוגשת למשל במשקה לאטה על בסיס חלב שקדים, אגוזי מקדמיה ומג'הול. בתפריט החדש שלנו מוצאים עוד סופר פודס כמו במשקה גולדן מילק איוורוודי מסורתי העשוי על בסיס חלב השקדים הביתי בתוספת חלב קוקוס, כורכום, פלפל שחור, הל, דבש ופולן דבורים".

ג'וסה

ג'וסה, שלוק מהקיץ. צילום: אנטולי מיכאלו
ג'וסה, שלוק מהקיץ. צילום: אנטולי מיכאלו

 

ג'וסו

רותי רוסו, הבעלים של דוכן ג'וסו בשוק הצפון, טוענת ש"זה לא מקרי שמיץ ירוק הפך לקז'ואל ברחבי העולם. הוא משפיע על כל חלקי הגוף, כולל הארה של הראש לא פחות מאספרסו. במקרים של הנגאובר, מיץ ירוקים סוגר את הפינה, ויש לי קהל קבוע של לקוחות שמגיע בשביל זה בחמישי ובשישי בבוקר. ההשפעה מיידית, בייחוד כשהמיץ הירוק מכיל גם ג'ינג'ר. לגבי הטרנדים הנוכחיים בתחום, אצלנו זה סופר פודס, ובתוכם עלי מורינגה שלוהטים עכשיו, ספירולינה, כורכום, ג'ינג'ר וזרעי צ'יה. מיצים בכבישה קרה בחו"ל היו הדבר הכי לוהט לפני חמש שנים, עכשיו הם חלק מהשגרה, פה אנחנו רק בתחילתו של תהליך". תמצאו פה בקבוקים של מיצים כבושים שלטענת רוסו יגרמו לכם לדלג על ארוחות. למשל מיץ מלון, תה יפני ירוק וג'ינג'ר (18־26 ש"ח).

ג'וסו

בקבוק של בריאות. צילום: ג'וסו
בקבוק של בריאות. צילום: ג'וסו

 

מיצולוגיה תורת המיץ

יובל לביא, אחד השותפים במיצולוגיה תורת המיץ, שפתחה במהלך החודשים האחרונים סניף נוסף בדיזנגוף, טוען שהדרישה בעיר למיצים עצומה. "אנשים מגיעים לכאן עם דפים של מתכוני מיצים שהורידו מהאינטרנט. אחרי תקופת ניקוי הם ממשיכים להעדיף שייק או מיץ מכבישה קרה בבוקר כי ככה הם שומרים על המשקל וזה נוח במקום ארוחת בוקר". לביא מדווח על הסתערות בעיקר באגף השייקים הירוקים. למשל שייק בהרכב עשיר פריטים עם אבוקדו, חסה, תרד, קייל, פטרוזיליה, מלפפון, שומר, נענע, סלרי, תפוח ירוק ופאפיה (21 ש"ח).

מיצולוגיה תורת המיץ

הסתערות בגזרת השייקים הירוקים. צילום: shutterstock
הסתערות בגזרת השייקים הירוקים. צילום: shutterstock

COLD express JUICE CUISINE

דוכן הפירות קולד אקס־פרס שנפתח לאחרונה בפרישמן פתוח ללא הפסקה ומפגיז בצבעוניות טרופית.COLD express JUICE CUISINE , כך קורא מיקי מזור (הידוע בכינוי "המפקד") לדוכן המגלומני שהקים. חמש מסחטות קולד פרס ניצבות בחזית הדוכן כי המפקד מוכר את המיץ שלו סחוט ברגע ההזמנה ולא מבוקבק. בדוכן עצמו ניצבים צפופים טחינות בצנצנות זכוכית, שוקולדים טבעוניים ואורגניים, אגוזי קוקוס תאילנדיים, ולפני הכל ויטרינה שלמה עמוסה בפירות, ירקות ועלים. תמצאו פה פרוזן יוגורט עשוי אבוקדו, סורבה על פי בקשת הלקוח, מנות מזרעי קנאביס, שומן שומשום, חמאות אגוזים וסופר פודס. "הדוכן הזה נבנה בסגנון המיציות שראיתי בקוריאה. גם פה מזמינים שייק עם פולי קקאו, מאצ'ה, ספירולינה, שורש מאקה ואסאיי. בקוריאה התחום מאוד מפותח אבל בתל אביב זה שוק שרק נפתח והוא עדיין לא רווי", אומר מזור.

COLD express JUICE CUISINE

סוחטים לכם את הקיץ. juice cousin. צילום: אנטולי מיכאלו
סוחטים לכם את הקיץ. juice cousin. צילום: אנטולי מיכאלו

La Fruteria

עד כמה השוק המקומי צמא למוסדות קולינריים המושתתים על פירות וירקות אפשר ללמוד מסיפורו של איציק ניר, המוכר זה 12 שנים כאיציק מיציק, בעליה של שיקייה קטנטנה ברחוב המלך ג'ורג'. לפני חודשיים הוא סגר את המיצייה הישנה ופתח בית מיצים גדול בשם לה פרוטרייה. מיציק – שהיה מהראשונים להביא גוג'י ברי טריים לדוכן שלו ולהשיק שוטים של ג'ינג'ר לימון וכורכום עם הלקוחות – מסביר: "הקמת המקום החדש הייתה תהליך שבו גייסתי את הכסף באמצעות מימון המונים. זה הלך במהירות כי הלקוחות היו מעוניינים בכך". גם בלה פרוטרייה התפריט מתעופף בין ברד ענבים אדומים סחוטים במקום ושייק עם פלפל אדום, רימון, אשכולית וג'ינג'ר (15 ש"ח) למגשי פירות טרופיים של אננס, קרמבולה ואפילו רולים של ירקות בדפי אורז ופשטידות.

La Fruteria

מיץ לכל דורש. צילום: shutterstock
מיץ לכל דורש. צילום: shutterstock

ממש בקרוב

ק־פה האנוי

הקומפלקס הקולינרי הצרפתי שיאוזרח בכיכר רבין וייפתח במהלך יוני, ק־פה האנוי, צפוי להכיל דוכן מיצים אקזוטי בחזית הפונה לפרישמן ולהגיש מיצים ממכונת כבישה קרה אימתנית שנרכשה לצורך העניין. צפויים להיסחט מיצי פסיפלורה עם אלוורה, וכן תפוח ואננס עם בזיליקום תאילנדי. התיבול של המיצים מגיע בין השאר מוורדים, כוסברה או אפילו חלפיניו (15־20 ש"ח למשקה).

ק־פה האנוי

ק־פה האנוי פריז. בקרוב גם אצלנו. צילום: Samuel Lehuede
ק־פה האנוי פריז. בקרוב גם אצלנו. צילום: Samuel Lehuede

 

עשו זאת בעצמכם

משקה חלב שקדים ובננות | רותי רוסו, ג'וסו

שימו לב: כדי למצות את כל מה שיש לשקדים ולקשיו להציע מומלץ להשרות אותם במקרר ללילה. אני מודה שלא אחת, כשאין לי שקדים מושרים וגם זמן לא ממש, אני מכינה בלי השריה ונשארת מרוצה לחלוטין.

החומרים ל־4 מנות:

  • 1 כוס שקדים
  • ¼ כוס קשיו
  • קורט מלח
  • 1 בננה בשלה
  • 4 תמרים מגולענים
  • 4 כוסות מים קרים

 

אופן ההכנה:

מניחים את כל החומרים בבלנדר ומערבבים בפולסים במשך דקה.
מפעילים שוב את הבלנדר על העוצמה הכי גבוהה למשך 45 שניות נוספות.
אפשר לשמור את החלב במקרר ליומיים ולנער היטב לפני השימוש.