הלכה למעשה: האלטרנטיבות החילוניות לליל שבועות בתל אביב

עבור רובנו חג השבועות הוא בעיקר עוד ארוחה משפחתית, אבל יש גם צד אחר. גם השנה יתקיימו ברחבי העיר שלל אלטרנטיבות חילוניות לחלק הפחות מוכר שלו – תיקון ליל שבועות

שבועות (צילום: shutterstock)
שבועות (צילום: shutterstock)
8 ביוני 2016

הקונוטציה הראשונה של חג השבועות היא בדרך כלל מפגש משפחתי וכאבי בטן, אבל מתברר שיש כמה דרכים להעביר את ערב החג בלי להעמיד במבחן את היכולת האישית לפירוק לקטוז. אחת מהן נקראת ביהודית "תיקון ליל שבועות". לפי המסורת, ברגל היותר מוצלח קולינרית התרחש מעמד הר סיני, ואחד ממנהגי החג הוא לימוד תורה במשך כל הלילה. המילה "תיקון" כאן היא מלשון "התקנה" ומשמעותה "התכוננות", ולא תיקון של דבר מקולקל. אם כל זה לא ממש מדבר אליכם זה ממש בסדר. תל אביב כמנהגה נוהגת ומציעה דרכים אלטרנטיביות וחילוניות למהדרין לחגיגה הזאת. כולן יתקיימו בשבת (11.6), כן?

על שברים ותיקונים

בעלמה – בית לתרבות עברית ישימו על השולחן השנה את השברים בחברה הישראלית. בין המשתתפים: צור שיזף, ד"ר תומר פרסיקו, רויטל מדר וטליה לביא.

רחוב שד"ל 6 תל אביב, 22:00־2:00. הכניסה חופשית על בסיס מקום פנוי

אמנות בלילה

לימוד לילי פוגש אמנות צעירה בישיבה החילונית בתל אביב. בינ"ה – התנועה ליהדות חברתית ארגנו לכם כמה דברים משמחים בצורת סטנדאפ של שיר ראובן, מיקרופון פתוח, מחזמר תנ"כי אקטואלי וגם שירה להט"בית. נוסף על כך יתקיימו שיעורים, מיצגים וסיורים עם מורי ותלמידי הישיבה.

הרצל 155 תל אביב, 22:00 עד הזריחה. הכניסה חופשית בהרשמה מראש

ברית

תיקון ליל השבועות בנווה שכטר (מרכז יהודי רוחני) יעסוק השנה במושג הברית – בין האדם לאל, בינו לבין הזולת וגם בינו לבין עצמו. הנושאים – כגון ברית בין מזרח למערב ומאגיה נוצרית ויהודית – יועברו בפאנלים, באיור, בשירה ובמחול. במשתתפים: שרון אס, שמעון אדף, דניאלה לונדון דקל, רון כחלילי ולינה מחול.

שלוש 42 פינת רחוב אילת תל אביב, 23:00 עד הזריחה. הכניסה חופשית, מספר המקומות מוגבל

"כי אמרתי יש לי תקווה"

למיואשים שבכם ארגן בית תפילה ישראלי לילה שמציע אופק בתקופה שבה תקווה היא מצרך נדיר. אחרי קפה ועוגה (גבינה, אלא מה) יתקיימו שיחות והרצאות על קו תנ"ך ומציאות. הערב יסתיים בסיור "תקוות תל אביביות" שיתחיל בשעה 24:30.

שלמה המלך 100 תל אביב, 20:30־1:30. הכניסה חופשית בהרשמה מראש במייל office@btfila.org או בטלפון 077-3003655

"מלא כל הארץ משפט"?

בערב שבו נחגג מתן התורה בחרו במרכז ברודט לתרבות יהודית לעסוק בהשפעות המשפט על המרחב הציבורי והפרטי שלנו, במקומות שאליהם לא מגיע המשפט, במדינת הלכה מול משפט חילוני ובמקום שתופס המוסר בכל הסיפור הזה. בדוברים יהיה גם פרופ' אהרון ברק ומ־22:00 עד 2:00 יהיו גם שיעורים לילדים.

צייטלין 22, תל אביב, 21:15־3:00, הכניסה חופשית

התיקון הגדול בצוותא

מדובר בשיתוף פעולה בין "הבמה לשיח ישראלי־יהודי בצוותא" לבין ארגון רבני צהר המתמקד בשיח על תרבות וזהות ישראליות. בתוכנית האמנותית: עשרת הדיברות של המרחב הציבורי, קריוקי פרקי אבות, חופש הביטוי ורייטינג, הלכה בעולם החילוני וזווית נוספת לסיפורה של רות המואביה.

אבן גבירול 30, 22:30־3:45. הכניסה חופשית על בסיס מקום פנוי