הבא בתור הוא כלום

הגמר של "הכוכב הבא" רק העצים את השלומיאליות של התוכנית והתנהל מפאדיחה לפאדיחה. מזל שבסוף הגיע בורא עולם

25 בדצמבר 2013

תוכניות ריאליטי מתחלקות לשני סוגים: כאלה שמנסות לתפוס את חולשות ומצוקות המתמודדים ("האח הגדול", "היפה והחנון", "הישרדות") וכאלה שמנסות לאתר כישרון: "מאסטר שף", "אקס פקטור", "כוכב נולד" וכמובן "הכוכב הבא", שסיימה אמש את עונתה הראשונה. אם בסוג התוכניות הראשון אנחנו צופים כדי לראות סיטואציות שמזכירות תאונות דרכים שמתרחשות מול המצלמה, הרי שמהסוג השני אנחנו מצפים לספקטקל, למתמודדים גדולים מהחיים (נינט, שירי מימון, הראל סקעת), לעיבודים מוזיקליים מדהימים וצילחותים שיעיפו לנו את המוח.

 איפה זה ואיפה "הכוכב הבא"? הפוקוס בעונה הראשונה של התוכנית נתפס על ידי השופטים והשערוריות. מי זוכר איך קוראים למתמודדים? איזה ביצוע מהתכנית הזאת ייכנס לפנתיאון? האם מישהו בכלל הצליח להבין את הפורמט?

 הגמר הגדול, או בשמו החדש "אירוע הגמר", רק העצים את כל הרעות החולות של העונה והתהלך בשלומיאליות מפאדיחה לפאדיחה. זה לא הרגיש כמו ריאליטי גדול, בטח לא כמו גמר של ריאליטי גדול ובטח ובטח לא כמו גמר של עונה ראשונה של ריאליטי גדול, שאמור להשאיר בפה טעם של עוד לקראת העונה הבאה. המשדר המתיש הזה, שנמשך שעתיים וארבעים דקות, לא מתקרב לגמר המיתולוגי בניצנים. הרי אלמלא ההנחיה הצעקנית של אסי עזר, שמשולה לצחוקים מוקלטים בסיטקום, מישהו היה מבין שמדובר במשדר חגיגי? ובכן, הנתונים מלמדים ש-40.3 אחוזים מהצופים.

 כדי שלא נתבלבל, "הכוכב הבא" הראתה איך זה מרגיש לשים גוש חמאה על הראש ולצאת לטייל בשמש. ברגע השיא של המשדר, עזר הגיש את "מצעד השערוריות" של העונה, כשהוא מבושם מההפוך על הפוך. כאילו שיש מישהו שלא חשב באותו רגע על הסקנדל האמיתי של העונה – פרשת אייל גולן, אותה פתר צביקה הדר ב"אני מאחל לו שייצא מתוך חלום הבלהות הזה שהוא נמצא בו". גם זאת דרך להגדיר חקירה בחשד לקיום יחסי מין עם קטינות. כל הפיאסקו הזה נועד להפוך את הפאדיחות של אסתי גינזבורג לאורך העונה למין דאחקה חמודה ושובבה. אבל מנחת טלוויזיה שלא יודעת לקרוא מפרומפטר, לא יודעת לאיזה מצלמה להסתכל ולא מזהה את המרואיינים שמולה, משולה לביקורת טלוויזיה על התוכנית הלא נכונה, כתובה בשגיאות כתיב וללא סימני פיסוק.

 בסוף המשדר, שנמשך כמו הנצח שאריק איינשטיין נמצא בו (ושבמותו נכפתה עליו השתתפות בתוכנית בה לא היה מופיע לעולם), אחרי הקידום ההכרחי לריאליטי הבא בתור – רגע קטן של הקלה בו התיישבו שופטי "מאסטר שף" במקום רני רהב, ריטה, מוקי וצביקה הדר – זה נגמר עם הזוכה הקבוע בריאליטי של קשת. לא אביתר קורקוס, אלא בורא עולם, שקורקוס הודה לו מיד עם זכייתו. מעניין אם הוא זכר להגיע הפעם.