גרעין קשה: האם תהיו מוכנים לשלם על פופקורן כמעט פי 3 מבקולנוע?
אחרי שנים שנתקענו לכל היותר עם טעמי חמאה תעשייתית, "אדון פופ" רוצה להביא טוויסט לחטיף התירס עם טעמים שלא הייתם מאמינים - החל מלוטוס ופיסטוק ועד לפרמז'ן ושום-בצל - בעזרת מחיות איכותיות וחומרים טבעיים. המחיר, בהתאם. "לא מקבלים כאן את הפופקורן שמקבלים בקולנוע אלא משהו אחר"
לפעמים אנחנו מביטים לעבר העולם שבחוץ בקנאה. יש לא מעט סיבות לקנא במדינות שקטות, אבל אחת הקטנות – וכל כך ניתנות לשינוי – הוא היצע הפופקורן הייחודי שיש בחו"ל. בלונדון, ניו יורק ואפילו בבתי הקולנוע של בנקוק אפשר לקנות פופקורן בטעמים שונים ומשונים, שהופכים את חוויית אכילת גרעיני התירס המתפצחים ליוצאת דופן. אז כרגיל, אנחנו קצת מאחרים למסיבה, אבל עדיף מאוחר מאשר אף פעם – כי כעת תל אביב חונכת את חנות ראשונה שמציעה פופקורן בטעמים, וזה גם עולה בהתאם. פופקורן חמוץ בטעם ענבים כבר טעמתם?
>> עודנו אוכלים ושותים: 15 מקומות שנפתחו בת"א בחודש האחרון
"אדון פופ", שנפתח בצפון דיזנגוף, מגיש פופקורן בפחות או יותר כל טעם שחשבתם או לא חשבתם עליו. שכחו מטעם של חמאה תעשייתית – תמצאו כאן קרמל מלוח (כמיטב הקלאסיקה), תפוח-קינמון, תות, שוקולד, פיסטוק, לוטוס וגם בננה בגזרת הטעמים המתוקים. באגף המלוחים, שמתאפיינים בניחוח אוממי עז – פרמזן, צ׳ילי חריף, ושום בצל שאולי נשמע טעים לאללה, אבל לא בטוח שמומלץ לערב דייט סרט. גם הפופקורן עצמו, כל גרגר וגרגר, שונה בצורתו מהפופקורן שאתם רגילים אליו מהמיקרוגל בבית או מהקולנוע: הוא כדורי יותר, ותפוח יותר, מפני שגם הגרעינים עצמם שונים, מיובאים על ידי החנות, ומוכנים במכונה מיוחדת במקום, שמתפיחה אותם לצורה זו.
בשונה מדוכנים רבים, בהם משתמשים בסירופים כדי להקנות לפופקורן טעם מסוים, כאן התייעץ הבעלים יוחאי מסילתי בקונדיטור, והם הרכיבו תערובות שעשויות ממחיות וחומרים טבעיים שמלוות את הפופקורן. במו עיניינו ראינו את הפופקורן פיסטוק מוכן בעזרת מחית פיסטוק טהורה. העובדה הזו, והרצון לייצר מוצר איכותי, מסבירים גם את המחיר הכבד מהרגיל של הפופקורן היוקרתי – 45 ש"ח לדלי של 3 ליטר, 85 ש"ח לדלי של 5.5 ליטר, ו-120 ש"ח לדלי של 9 ליטר. לצורך ההשוואה, הדלי הכי גדול של קולנוע לב שווה בגודלו לבינוני (5.5 ליטר), אך עולה 32 ש"ח בלבד, פער של 53 ש"ח. המוצר אולי אחר, אבל המחיר אחר מאוד.
״אין מה להשוות לפופקורן שמוגש בקולנוע, או כזה שאתם מכירים מהבית", עונה מסילתי לתהיות המחיר שלנו. "כבר משלב הייצור, בעבורי כעסק קטן שלא מזמין בכמויות של בית קולנוע, כל גרעין תירס עולה הרבה יותר. וגם הגרעין עצמו אחר, ויותר איכותי – מה שאפשר לראות ישר בצורה של הפופקורן. שנית, המוצר עצמו הוא פשוט לא אותו המוצר, המחיות כאן איכותיות ויקרות, וחומרי הגלם עולים הרבה יותר. לא מקבלים כאן את הפופקורן שמקבלים בקולנוע אלא משהו אחר. אני עסק קטן עם סניף אחד שלא מגלגל כאלה מחזורים, וגם המכונה עצמה יקרה מאוד והרבה יותר משוכללת. חוץ מזה, אנשים מזמינים לנשנוש עם חברים בבית קילו גלידה או חבילת עוגיות, שעולים הרבה יותר. לדעתי זה יכול להוות תחליף לזה – לא לפופקורן שעושים במיקרוגל".
אנחנו לא מבינים גדולים בשרשראות ייצור ואספקה ולא בדקנו לו בספרים, אבל למרות שהיה לנו כואב בכיס, גם טעמנו את הפופקורן, והוא באמת איכותי וטעים מהרגיל. הפופקורן תפוח-קינמון, למשל, באמת מרגיש אחר, בעל טעם קינמוני מובהק. גם הפיסטוק כיפי, ומספק אחלה נשנוש. האם הוא שונה ב-180 מעלות ממה שאנחנו מקבלים בקולנוע? ובכן, זה טעים וגם זה טעים. בסופו של דבר, איך שלא תהפכו את זה, מדובר בפופקורן. האם התל אביביים יזרמו עם המחיר בשביל פופקורן צבעוני שבמקרה גם מצטלם יפה לסטורי? זה רק הפיד יוכל לגלות.
דיזינגוף 190, ימים א-ה 13:00-22:00, יום ו׳ 10:00-15:00. טבעוני וכשר