מצטיידים ליום העצמאות: הספיישלים הכי מוצלחים לעל האש

וואן סטופ שופ קרניבורי. מיטמן (צילום משה בן שמחון)
וואן סטופ שופ קרניבורי. מיטמן (צילום משה בן שמחון)

זה לא יום עצמאות שמח, אבל לשתות ולאכול צריך, יום חופשי יש, והתכנסות צנועה עם חברים לזלילה הגונה יכולה להרים קצת את המוראל השפוף. כל מה שאתם צריכים זה דיל טוב על בשר או אופציות טבעוניות ראויות, בירה ישראלית משובחת ומשהו מתוק לסגור איתו. ותראו מה זה, יש פה את הכל

13 במאי 2024

השנה לאף אחד כמעט אין חשק לחגוג. כל עוד החטופים שם, המפונים פה והצפון והדרום תחת איום תמידי, יום העצמאות עצוב מתמיד. אבל לאכול ולשתות צריך, יום של חופשה לאומית יש, וערב או אחה"צ עם חברים יכול לעזור להרים קצת את הסנטימנט השפוף כשהוא מלווה בנפנוף סולידי. אספנו עבורכם כל מה שצריך לטובת העניין – אלכוהול, מתוקים, הרבה בשר, ולא מעט אופציות טבעוניות. והלוואי שביום ההולדת הבא של המדינה נוכל לחגוג אותה יותר.

>> סופ"ש טעים: 23 הבראנצ'ים הכי טובים בתל אביב עכשיו
>> פחות ביוקר: 25 מבצעי ה-Happy Hour הכי טובים בתל אביב

אוכלים

זלילה קבוצתית

מארזים לאירוח רב־משתתפים של 10-12 איש מציעה רשת קצביות הבוטיק מיטמן, שאנחנו עדיין זוכרים לה את הפופ אפ הקרניבורי המצטיין בסניף שרונה מרקט. המארז הראשון, שלצורך העניין נקרא לו בסיסי למרות שהוא רחוק מכך, מכיל כמות נדיבה של קבב הבית, נקניקיות אסאדו, סטייקים אנטריקוט, מדליוני שייטל, חטיפי טלה ושיפודי פרגית. מארז הפרימיום, ששמו מתאר אותו במדויק, משווה ומעלה עם נתחים משוכללים כגון סטייק פריים ריב על העצם, צלעות וכבד אווז לחובב הז'אנר. המחיר נשמע יקר – 650 ש"ח לבייסיק, 1,100 ש"ח לפרימיום, אך בחלוקה למספר האורחים העלות כבר יותר הגיונית, במיוחד אם כולם נרתמים לשים יד.
קלמן מגן 3 (שרונה מרקט)

לחגוג אין חשק אז לפחות נאכל משהו. קצביית מיטמן (צילום מתוך דף האינסטגרם meatman_butchershop@)
לחגוג אין חשק אז לפחות נאכל משהו. קצביית מיטמן (צילום מתוך דף האינסטגרם meatman_butchershop@)

הרומנים באים (והאמריקאים גם)

במסעדת מיטש, מעוז אהוב של גריל רומני ותועפות שום, תוכלו לרכוש ולהכין בבית את ההילייטים של החג: מארז קבבי מיטש שמנמנים, נקניקיות פטריצ'אן עסיסיות ומתפצחות ומארז המבורגר אמריקאי לקרניבורים (135-150 ש"ח). והבונוס: כל המוצרים מיוצרים במפעל נקי מגלוטן.
להזמנות 054-7503052

מה מיטש? (צילום מתוך האינסטגרם mitch.tlv@)
מה מיטש? (צילום מתוך האינסטגרם mitch.tlv@)

נקניקיות בוטיק

לקראת פתיחת המקום שלו בצפון הישן מפריח השרקוטייה חגי לביא בלון ניסוי לכבוד יום העצמאות עם מוצר הדגל שלו – נקניקיות בראטוורסט חזיריות שמנמנות בסגנון גרמני. הנקניקיות עשויות בעבודת יד והן מתובלות בעדינות כך שגם ילדים יאהבו אותן, אם המבוגרים לא יזללו אותן קודם. 135 ש"ח (12 יחידות).
להזמנות, דמי משלוח 30 ש"ח או איסוף מחולון

על השיפוד

להתעסק בהעלאת הבשר על השיפוד זו מלאכה מבאסת, כפי שיודע מי שניסה. ברשת הקצביות מרינדו פותרים את הסוגייה באלגנטיות עם ליין מוצרים חדש באריזה אסתטית כאשר השיפוד כבר בילט אין – ולא סתם שיפוד אלא גאדג'ט מתכת משוכלל עם דוחפן לשימוש חוזר, רק לתבל ולהניח על הגריל. הנתחים גדולים במיוחד כדי לייצר חוויית וואו: סינטה, אנטריקוט ופילה טלה ופיקניה ושפיץ שייטל עגלה (129-209 ש"ח). וכן, במקרה זה הגודל לגמרי קובע וגם הטעם.
להזמנות

אפקט וואו אומרים לכם. מרינדו (צילום אנטולי מיכאלו)
אפקט וואו אומרים לכם. מרינדו (צילום אנטולי מיכאלו)

פלאפל בפיתה

נכון שזו מסורת, אבל מי קבע שמוכרחים ביום העצמאות דווקא בשר? מארז פלאפל, המאכל הכי ישראלי (אם לא נכנסים לדקויות ניכוס), יעשה את מלאכת האירוח לא פחות טוב ובתקציב סביר, אם כי תצטרכו להשקיע קצת עבודת הכנה: גרגירי חומוס אורגני הרדוף להכין מהם את הפלאפל לפי מתכון מצורף, חומוס למריחה, פיתות טריות, תבלינים מתוצרת בית, זיתים, ירקות טריים לסלט ואפילו שמן. 199 ש"ח.
להזמנות

ולנו יש פלאפל (צילום יח"צ נוי השדה)
ולנו יש פלאפל (צילום יח"צ נוי השדה)

ללא בשר

חברת הפודטק Redefine Meat מצדיעה ליום העצמאות עם מהדורת קצבים תוצרת כחול לבן ובה שני מוצרים חדשים במארז: רידיפיין קבב קצבים ורידיפיין בורגר קצבים מבשר-חדש, שפותחו במטרה לשפר את חוויית העל האש ללא רכיבים מן החי. המוצרים החדשים פותחו בשיתוף עם קצבים ומומחי בשר כדי להוכיח שאפשר לחגוג בחמלה, ערך חיוני במיוחד בתקופה הנוכחית. 69.90 ש"ח.
להשיג ברשתות השיווק המובילות ובאתרי האונליין

לחגוג בחמלה. רידיפיין מיט (צילום נמרוד סונדרס)
לחגוג בחמלה. רידיפיין מיט (צילום נמרוד סונדרס)

משהו מתוק לסיום

ארוחה בלי קינוח לא באה בחשבון גם ביום העצמאות, והאורחים (וגם אתם) יודעים זאת. רשת +TASA השיקה מארזי בייקרי בוקס שישחררו אתכם מדאגות בגזרת המתוקים, לדוגמה מארזי דונאטס במגוון טעמים ומילויים,  עוגיות שוקולד צ'יפס עם מילויי סניקרס, אוראו ולוטוס, אקלרים, עוגות קוקי פאי ועוד ועוד. 179.90-229 ש"ח.
לוינסקי 31, אבן גבירול 54 ובוולט

מתוקים עד הבית. TASA+ (צילום יח"צ)
מתוקים עד הבית. TASA+ (צילום יח"צ)

שותים

מארז ישראלי

מבשלת בירה אלכסנדר השיקה לכבוד החג מארז מעוצב במהדורה מיוחדת, שבאותה הזדמנות מציין גם את פתיחת עונת קיץ: שני בקבוקי אלכסנדר בלונד זהובה ובהירה עם ניחוח פירותי, שני בקבוקי בירה "חיטה ישראלית" מחיטה מגיעה משדות הנגב וכוס זכוכית ממותגת במתנה. 50 ש"ח.
להשיג בחנויות יין וברשתות שיווק נבחרות

גאווה ישראלית. מארז אלכסנדר ליום העצמאות, (צילום Eyefeelit-Gs1 Israel)
גאווה ישראלית. מארז אלכסנדר ליום העצמאות, (צילום Eyefeelit-Gs1 Israel)

הצדעה לגיבורי על

לקראת יום העצמאות הנוכחי ראוי להרים כוס בירה לכבוד כל אותם אנשים ונשים שהתגייסו בכל דרך אפשרית לאחר 7 באוקטובר – והשם מחייב. בירה "כביר" מיוצרת השנה בשת"פ עם השניט, Ale ל Lager מרווה, בהירה וכשותית עם 4.8% אלכוהול. הצדעה ראויה למילואימניקים ולמילואימניקיות, לחיילים ולחיילות, למשפחות ולעם ישראל שנרתם לאחות את השברים (חוץ מהממשלה שעושה בדיוק את ההפך). 15 ש"ח.
להשיג בחנויות המתמחות

מחווה לגיבורי על. כביר (צילום יח"צ)
מחווה לגיבורי על. כביר (צילום יח"צ)

בירה ויסקי

במהדורות מיוחדות שהיא מייצרת מרשה מבשלת שבט מפרדס חנה לעצמה להרחיב את גבולות הגזרה אל מעבר לבירות בהירות וקיציות. כזו היא Barrel Aged Scottish Ale – בירה שמיושנת שישה חודשים בחביות ויסקי, שמעניקות לנוזל המשכר (תרתי משמע – 10.2% אלכוהול) ניחוחות צימוקים ווניל וטעמי קוקוס קלוי וקרמל. מומלץ לשמור אותה לקינוח, סיומת הוויסקי המתקתק תשאיר טעם טוב להמשך הערב. 85 ש"ח.
להזמנות

שומעים את המבטא? Barrel Aged Scottish Ale (צילום מבשלת שבט)
שומעים את המבטא? Barrel Aged Scottish Ale (צילום מבשלת שבט)