ירוקים זה שמחה: מסעדת הבריאות אורבן שמאן באה להדליק אתכם על סופר פוד

אודי סהר, מורה יוגה מצודד למראה ומטפל בתזונה, פותח את האורבן שמאן - קומפלקס בריאות קליפורני שיציע לכם טוסט אבוקדו ללא גלוטן, לאטה מפטריות מורידות סטרס, מיצים בכבישה קרה ועוד מנות שאתם אוהבים להעלות לאינסטוש, והכל תחת קורת גג אחת 

אורבן שמאן. צילום: אור דנון
אורבן שמאן. צילום: אור דנון
6 ביוני 2018

"כל שמאן צריך טיפי", מסכם אודי סהר, המוכר כאורבן שאמאן, את הקומפלקס הסבוך שהקים בדיזנגוף כאוהל אינדיאני. מתחת לפני הקרקע רוחשים חדרי אבחון וטיפולים של רפואה אלטרנטיבית וחדר תרגול ליוגה, כאילו נשאבתם דרך חור בכדור הארץ היישר לדרום קליפורניה, ולמעלה – בית קפה שנחת פה היישר מסן פרנסיסקו. סהר, שהקים בנחלת בנימין פופ אפ שהיה בלון ניסוי לקונספט הנוכחי, הוא כבר יודע איפה ירצו לשבת הלקוחות הקבועות שעמן נמנות סנדרה רינגלר וחברותיה הדוגמניות.

עוד כתבות שיעניינו אותך:
10 החומוסיות הכי טובות בתל אביב
בתי הקפה השכונתיים הכי טובים בתל אביב
קינוחים צבעוניים ומושלמים לחגיגות הגאווה

גם אופה, גם רופא. אודי סהר, אורבן שמאן. צילום: אור דנון
גם אופה, גם רופא. אודי סהר, אורבן שמאן. צילום: אור דנון

נראה כי סהר, מורה פופולרי ליוגה, לא לקה ביומרנות יתרה כשכינה את עצמו אורבן שמאן לפני יותר מעשור כשהתחיל את דרכו כמטפל בתזונה – הוא מצליח להציע תמהיל מדויק של בריאותנות פוטוגנית וקלה לעיכול מכל בחינה, אשר מתאימה גם למי שמקפיד על בריאותו וגם למי שמצטייד במיץ סחוט רק כאביזר אופנתי לפני הסיגריה של הבוקר.

ירוק לו ירוק לו. אורבן שמאן. צילום: אור דנון
ירוק לו ירוק לו. אורבן שמאן. צילום: אור דנון

השנה האחרונה עמדה בכל העיר בסימן קעריות של סופרפודס, שייקים מאצות, רואו פוד טבעוני, ובתי אוכל בריאותיים עם המון מקומות חדשים המציעים אלטרנטיבה בריאה, מחטבת ומצטלמת באופן מושלם לאינסטגרם: סופר פודס בוטיק במרמורק; ג'וסה באבן גבירול; מיץ מרק בארלוזורוב; בול אנד ג'וס של ק־פה האנוי; קפה סיטיזן; פיי של חבורת האלפאבית; ג'ארס אנד בולס בתחילת רוטשילד ואחרים. מול אלו מנסה סהר לייחד את עצמו בכך שהוא מציע מעטפת הוליסטית שמטרתה להתאים לכל מבקר, בייחוד במובן הקולינרי: הזדמנתם לפה בבוקר אחרי לילה של שתייה והמוח שלכם משייט בהאנגאובר דואב בתוך הגולגולת? סהר מאמין ששוט ייעודי יסדר לכם את המשך היום. הגרון מעקצץ בשפעת מזגנים? תאספו על הדרך את הפלואו שוט. מי שהגיע בשביל ללגום לאטה יוכל לקחת לעצמו מאפין מהדלפק (עשוי קמח קינואה ושקדים, אין פה גלוטן), הלאטה עצמו עשוי פטריית ריישי שנחשבת למפחיתת הורמוני סטרס ומעל למקרר המיצים הסחוטים במקום מכבישה קרה כתוב סופר פארמסי ב־ F, מלשון farm (חווה).

אחי, תביא לי דלעת שלמה. אורבן שמאן. צילום: אור דנון
אחי, תביא לי דלעת שלמה. אורבן שמאן. צילום: אור דנון

מי שאוהב לפתוח את היום בכריך ימצא טוסט אבוקדו מלחם כוסמת נטול גלוטן עם נבטים, פלפל קאיין וליים (34 ש"ח), ויש גם פנקייקים של כוסמת עם חלב שקדים וקינמון (46 ש"ח) וכמובן מגוון של קערות סופרפודס, מבוססות על פירות צוננים שעברו במכונת גלידה סופט סרב ועליהן פזורים אגוזים, זרעים וגרנולה ביתית עשויה שברי שוקולד וכוסמת ירוקה (45 ש״ח). תפריט הצהריים כולל מנות כגון טאקוס מקמח תירס ממולאים ממרח שעועית שחורה, פטריות שיטאקה, ממרח אבוקדו ועלי תרד עם עגבניות שרי מיובשות חלקית (46 ש"ח), תבשיל יומי מתחלף (55 ש"ח) ומבחר של סלטים עשויים קטניות מונבטות, ירקות, עלים, זרעים ושומן מהצומח. במסגרת הטרנדים הבריאותיים הלוהטים של הרגע תמצאו פה אדפטוגנים, שמפנים ביעילות קורטיזול מהגוף וכך מפחיתים לחץ. הוא מניח שיגיעו אליו אימהות בחופשת הלידה שעוברות בסביבה, הן מיניקות ורוצות התחלה בריאה לעוללים שלהן. אנחנו מניחים שגם מי שצריך לרזות בתקופה קצרה או חולים במחלות כרוניות ישמחו לקבל כאן ליווי צמוד. מי שלא ירצה להגיע לכאן יוכל להצטרף לתוכניות התזונה עד הבית של השמאן (180 ש"ח ליום למשך שלושה שבועות), והמתעניינים באקולוגיה יוכלו לבלוס במצפון שקט: כלי הטייק אוויי מתכלים בערמת קומפוסט.

אודי סהר, אורבן שמאן. צילום: אור דנון
אודי סהר, אורבן שמאן. צילום: אור דנון

הבריאותנות הזאת פוטוגנית מאוד: קעריות הגשה עשויות קליפת קוקוס, צנצנות זכוכית ליוגורטים טבעוניים שעברו תסיסה חיידקית ונחשבים לבריאים במיוחד (לצד כרוב כבוש, מלך החיידקים הטובים של העולם הבריאותני), רהיטים עשויים גזעי עץ, כל אלה בוודאות יעלו את החוויה של השמאן לאינסטוש.

שלא יגידו לכם שטבעוני זה לא משביע. אורבן שמאן. צילום: אור דנון
שלא יגידו לכם שטבעוני זה לא משביע. אורבן שמאן. צילום: אור דנון

תוכלו לאמץ לעצמכם טרייב קארד (כרטיס שבטי), שיהפוך אתכם חברים במועדון האקולוגי של השאמאן ויקנה לכם הנחות והטבות. על פי סהר, בקיץ הזה יהיה קל מתמיד להשתחל לביקיני.

אורבן שמאן, דיזנגוף 210 תל אביב. ראשון־חמישי 8:00־21:00, שישי 8:30־16:00, 7522102־03