דיסקו טוקיו נפתחת להרצה

המסעדה היפנית במתחם הרצל 16 תיפתח מחר. בתפריט: מנות יפניות באוריינטציה מקומית, הבלחות קוריאניות ואווירה סקסית. יהיה דיסקו

דיסקו טוקיו. צילום: עידית בן עוליאל
דיסקו טוקיו. צילום: עידית בן עוליאל
14 במאי 2018

ארבעה חודשים אחרי שדיווחנו על פתיחת הרצל 16 תיפתח מחר דיסקו טוקיו, החתיכה החסרה בלוקיישן של קבוצת R2M בבניין המעליה המיתולוגי. המסעדה היפנית, או כפי שהגדיר אותה אז גיא פולק, השף הראשי של הקבוצה, כ"אינטרפרטציה שלנו למטבח היפני, מעין ביסטרו־בראסרי־דיינר יפני", היא פרויקט שמתוכנן כבר יותר מעשור. השם דיסקו טוקיו משקף את הווייב שהקבוצה רוצה להעביר – שובב, תוסס ומודרני, קצת כמו הרבעים האופנתיים של טוקיו.

דיסקו טוקיו. צילום: בן פלחוב
דיסקו טוקיו. צילום: בן פלחוב

כמו בהרצל 16 וברוטשילד 12 דאז, התפריט מצומצם ומדלג על החלוקה המסורתית לראשונות ועיקריות. הוא נשען על המטבח היפני באופן רופף ומחבר אותו למזרח התיכון ולתוצרת מקומית, עם מנות כמו סשימי פרידה על עגבניות ירוקות, ויניגרט דאשי ופנקו ראיו (58 ש"ח); טמפורה של שרימפס, סרטן רך שריון ופרחי זוקיני (68 ש"ח); וסלט תפוחי אדמה עם שרימפס קריסטל מהים התיכון (52 ש"ח), שבגרסה היפנית מוגש בתוספת בייקון. מספר מנות בתפריט מתייחסות למטבח הקוריאני, טרנד בקנה מידה עולמי שכמעט שאינו מיוצג בארץ. תוכלו לקבל אותו כבולגוגי (בקר צרוב) עם אגדשי חציל וחצילים כבושים (52 ש"ח) ובצורת קונסומה בשר עם מנדו – כיסון קוראני מאודה – במילוי בשר צלוי (48 ש"ח). אגף הקינוחים מנסה לשמר את הרוח היפנית אך נזהר לא לאתגר יותר מדי את חוש הטעם המערבי. עוגת שוקולד עם קצפת יוזו; פנקוטה תה יסמין עם קולי הדרים וטוויל שומשום; והכי הכי באבא סאקי, סברינה בסירופ סאקה עם אוכמניות טריות וקצפת (38 ש"ח כל אחד). האווירה תהיה מן הסתם סקסית וקולית כמו בשאר המקומות של הקבוצה, שמצליחים תמיד להיות הכי נכונים בעיר. בתקופת ההרצה הדיסקו יהיה פתוח בשעות הערב בלבד, ובשבת הקרובה סגור בגלל חג שבועות.

דיסקו טוקיו. צילום רפי טל
דיסקו טוקיו. צילום רפי טל

דיסקו טוקיו, הרצל 16 תל אביב, ראשון-שבת 23:00-19:00, 03-5544300