עכשיו זה רשמי: השף מושיק רוט הוא השף החדש של מסעדת טוטו

השף מושיק רוט הוא השף החדש של מסעדת טוטו: בעוד כשבועיים תיסגר המסעדה למספר ימים במהלכם יכשיר רוט את צוות המטבח והמלצרים לקראת התפריט החדש של המסעדה

מושיק רוט. צילום: טל גבעוני
מושיק רוט. צילום: טל גבעוני
20 ביוני 2014

חודש מאז עזיבתו המתוקשרת של השף ירון שלו את המטבח של מסעדת טוטו, אחרי כשבע שנים בהן כיהן כשף, מונה השף מושיק רוט לשף הבא של המסעדה. בעוד כשבועיים, תיסגר מסעדת טוטו למספר ימים, במהלכם יעשה רוט את ההכנות הדרושות להחלפת התפריט ולהדרכת צוות המלצרים והמטבח. בשלב זה כל צוות המסעדה נשאר כפי שהוא, והשף בפועל רז סלע, ימשיך עם רוט. בתקופה הראשונה רוט יגיע לארץ כל שבוע למשך יומיים, וימשיך לתפעל את מסעדתו באמסטרדם, מסעדת "Samhoud places &", הנושאת בשני כוכבי מישלין.

"בתפריט החדש של טוטו עומדים להיות טעמים מאוד ישראלים, אני לא הולך לעשות בו יותר מדי טריקים, אלא פשוט לעבוד עם חומרי גלם מעולים. אני כבר בקשר עם מקומות בגליל שמגדלים עגבניות וטלאים שאותם נגיש במסעדה, ואני לא רק בקשר עם הספקים אלא גם עם המגדלים. מצאתי חווה קטנה שמגדלת ירקות, ומסעדת טוטו תעזור להם להתפתח ולהיות מסוגלים לספק לנו את כמות הסחורה שאנחנו צריכים".

בשיחת טלפון מאמסטרדם, אמר היום (שישי) רוט כי הוא אינו מתכנן להשתקע בישראל: "אני אדם שחי בעולם ולא במקום אחד מסויים, אני רוצה לעשות ולפעול מתוך רגש ומתוך אהבה לגסטרונומיה, ובתור ישראלי אני מאוד נרגש מזה שאני עומד לעזור בייצור ובפיתוח של הגסטרונמיה בארץ. השנה האחרונה בארץ בה השתתפתי במשחקי השף נתנה לי אנרגיה וברגע שמשהו נותן לך אנרגיה אתה צריך לחשוב הלאה".

איזה שינויים נראה בקרוב במסעדה?

"אני לוקח את הדבר הכי טוב שגם ככה קיים בארץ, טוטו נחשבת לאחת המסעדות המובילות בשוק, ואני מאמין בדרך שלה וזו הסיבה שאני ממשיך שם. יש לי גם הרבה מאוד הערכה לעובדים שעובדים שם ביום יום ולשותפים וללקוחות שמגיעים לאכול במקום. כרגע הכל נשאר כמו שהוא, אין החלפות, אני לא בא לעשות בטוטו מטבח של כוכבים, זה עדיין טוטו בראסרי, זה עדיין טוטו עם מוצרי איכות ברמה הגבוהה, ומבחינת האנשים והצוות חשוב לי להגיד שאני בקשר טוב מאוד איתם. לשף ירון שלו מגיע שאפו על מה שהוא עשה בטוטו, וגם על הדרך שמצפה לו בעתיד. אני רוצה להביא לטוטו קולינריה מסוימת משלי שמתחברת למטבח הישראלי ומדברת בגובה המדויק לכל התהליך הזה של העצמה קולינרית שמתרחשת בארץ, ואני רוצה להיות חלק מזה וזו הסיבה שבחרתי לעשות את זה".

מושיק רוט: "לשף ירון שלו מגיע שאפו". צילום: אנטולי מיכאלו
מושיק רוט: "לשף ירון שלו מגיע שאפו". צילום: אנטולי מיכאלו

יובל שניר, מבעלי המקום, אישר את הדברים: "השף מושיק רוט הולך לקבוע את הטון במסעדת טוטו, הוא עומד לעשות אוכל כייפי ומרענן עם חומרי גלם טובים, זה לא יהיה אוכל מולקולרי כמו במסעדה שלו באמסטרדם. זה יהיה אוכל אחר וטכניקות אחרות ויש לו הרבה מה להציע למסעדה".