סכנת התמכרות כפולה: לראשונה בארץ גלידה אלכוהולית

מותג הגלידות האלכוהוליות האמריקאי טיפסי סקופ נוחת בארץ ומציע טעמים כמו פטל לימונצ'לו, סורבה מנגו מרגריטה ושוקולד מריר קרמל מלוח עם בלנד של כמה סוגי וויסקי. אבל אם אתם מעוניינם להתבסם תצטרכו להוסיף צ'ייסר בצד

טיפסי סקופ. צילום: גיא בן גד
טיפסי סקופ. צילום: גיא בן גד
31 בינואר 2018

"בישראל אסור לייצר גלידה עם אלכוהול. כל מה שרואים בגלידריות זו רק גלידה בטעם ויסקי או רום. אנחנו היחידים שקיבלנו רישיון לייצר גלידה על בסיס אלכוהול אמיתי", אומר מורן לוי (37), הזכיין הישראלי של Tipsy Scoop, גלידה אלכוהולית שמשגעת את אמריקה. אחרי מו"מ ארוך הוא הצליח להשיג אישור לייצר את הגלידה בארץ, ואנחנו הראשונים שטעמנו.

הרעיון של Tipsy Scoop נולד בראשה של מליסה טאבס, אמריקאית דור חמישי למשפחת יצרני גלידות מאיטליה. הסבא רבא שלה עבר לגלזגו והפעיל שם עגלת גלידה, ובניו נכנסו לעסק בעקבותיו. הנכד כבר היה יו"ר איגוד הגלידה בממלכה הבריטית. כשטאבס עצמה סיימה לימודים וחיפשה כיוון מקצועי, היא פשפשה במתכוני הגלידה המשפחתיים וחשבה איך לחבר אותם למאה ה-21 ולתרבות השתייה בקולג'ים. היא כבר התמחתה בהכנת שייקים מגלידה בתוספת אלכוהול, ומכאן הדרך קצרה לגלידה אלכוהולית אמיתית. טאבס ייצרה כמה טעמים, השיגה עגלת גלידה כמעט כמו של הסבא רבא מאיטליה והגיעה איתה לאירועים. כשהמיזם תפס תאוצה היא גייסה את חברתה ליז נרדו. יחד הן פתחו חנות אינטרנטית להפצת הגלידה באמצעות שירות משלוחים באזור ניו יורק והחוף המזרחי. כיום הגלידה נמכרת בכל רחבי ארה"ב ברשתות כמו סבן אילבן ו-Whole Foods. ברשימת הלקוחות הקבועים של החברה נמצאות ענקיות מדיה כמו יו טיוב, פייסבוק, טוויטר ואינסטגרם וגם ריץ קרלטון והוגו בוס. הבאזז סחף את הרשתות החברתיות, וסרטון בדף הפייסבוק של אתר Insider זכה ליותר מ-14 מיליון צפיות. בחודש מאי האחרון הגלידה יצאה מהמרחב הווירטואלי למציאות עם פתיחת הגלידריה האלכוהולית הראשונה של המותג במנהטן: Tipsy Scoop Barlour.

המבורגר צמחוני חדש בויטרינה ועוד חדשות הקציצה 

10 בכיכר: המקומות השווים ביפו העתיקה

טיפסי סקופ. לימונצ'לו. צילום: גיא בן גד
טיפסי סקופ. לימונצ'לו. צילום: גיא בן גד

פרוזן נגרוני

הקשר הישראלי החל כשלוי נסע לבקר את אחיו שמתגורר בניו יורק. "המקפיא שלו היה מלא קופסאות של טיפסי סקופ. הטעם הראשון שטעמתי היה נגרוני וזה פשוט היה משהו אחר,  מריר-מתוק ואלכוהולי. חזרתי לארץ והתחלתי לגלגל את הרעיון עם אשתי, ואמרנו שאם זה כל כך טעים למה בעצם לא להביא אותו לישראל?".  כמי שניהל בעבר את פרונטו והזוביזו והיה מעורב בהקמת המזללה, הפלימרקט והבר של מסעדת aria, לוי זיהה את הפוטנציאל שטמון במוצר. הוא פנה לטאבס וכך החל תהליך שנמשך שנתיים. "החלק העיקרי היה לשכנע אותה בעצם הרעיון להוציא את המותג לראשונה מארה"ב. אחר כך היה לנו חשוב להבהיר שצריך להתאים את הטעמים לחיך הישראלי, כי מבחינה זו אנחנו בישראל קרובים יותר לאירופה מאשר לארה"ב. למשל כשטעמתי את גלידת הקפה פטרון בניו יורק שאלתי את עצמי איפה הקפה, שנמצא רק ברמיזה עדינה". בפיקוח טרנס אטלנטי לוי ואשתו נועה שינו את המתכונים, השיגו אישור כשרות ויצאו לשוק עם 10 טעמים מתוך 40 בסה"כ, שלתוך כולם נמזג בזמן ההכנה אלכוהול פרימיום. "אנחנו שואפים להדביק את המותג האמריקאי שיש בו 15 טעמים שרצים כל השנה ועוד 1-3 טעמים עונתיים או לחגים, למשל סדרה לבנה לשבועות עם 3 טעמי עוגות גבינה קלאסיות ואלכוהול. בראש השנה האחרון עשינו ניסיון על גלידת עוגת תפוחי עץ עם קראמבל ורום".

טיפסי סקופ. האלכוהול כבר בפנים. צילום: גיא בן גד
טיפסי סקופ. האלכוהול כבר בפנים. צילום: גיא בן גד

למכירה בהצגת תעודת זהות

הגלידות נמכרות במארז פיינט ויש בהן 5 אחוזי אלכוהול. המכירה מוגבלת לגיל 18 ומעלה "והשליח בהחלט יכול לבקש תעודת זהות", אומר לוי. "צריך להתייחס לגלידה כמו אל כל מוצר אלכוהולי, כולל כשאוכלים טיפסי סקופ לא נוהגים". מאותו טעם על כל מארז מופיעות הערות אזהרה "מכיל אלכוהול – מומלץ להימנע מאכילה מופרזת" ו"המוצר אינו מיועד לנשים בהריון ו/או נוטלי תרופות שאסור לצרוך אותן עם אלכוהול". עד כמה באמת משתכרים מהגלידה? הכל תלוי בכושר השתיה האישי, אבל מניסיון שלנו כשתיינים ממוצעים היא לא באמת דופקת את הראש. ירדנו על חצי פיינט וחזרנו לעבוד.

טיפסי סקופ. תביאו עוד צ'ייסר. צילום: גיא בן גד
טיפסי סקופ. תביאו עוד צ'ייסר. צילום: גיא בן גד

עדיף עם צ'ייסר

וכעת לטעימה עצמה. בשלב זה Tipsy Scoop מציע 5 טעמי סורבה ו-5 גלידות שמנת. בטעמי הסורבה נכללים תותים עם סנגריה לבנה על בסיס יין ישראלי, טעם מתוק שכמעט לא מרגישים בו את האלכוהול פרט לתחושת יובש שנשארת בפה כמו אחרי שתיית יין; פטל לימונצ'לו פירותי חמוץ-מתוק; תפוז אדום עם אפרול שפריץ במרירות עדינה; סורבה מנגו עם מרגריטה קלאסית, טעם חמצמץ שמורכב בין היתר מליים, טקילה וקוואנטרו; והפייבוריט שלנו בקטגוריית הסורבה – מלון, אוזו מטקסה ("עשינו ניסויים על כמה וכמה מותגים עד שהחלטנו על הכי איכותי") ונענע: אניסיות מודגשת, מתיקות של מלון ונענע רעננה. טעם של קיץ ים תיכוני שפותח במיוחד בישראל ויכבוש את לבו של כל חובב עראק ואוזו. הגלידות על בסיס שמנת עשירות וקרמיות, ומיוצרות בטעמי קפה פטרון וליקר אגוזי לוז, כשמרירות הטקילה נשארת בפה אחרי שטעם הקפה-אגוזים מתפוגג; מנטה וודקה ושוקולד צ'יפס לחובבי אפטר אייט; וגלידת שמנת משובחת עם וודקת עוגת וניל ודובדבני אמרנה, שבה הטעם השולט הוא וניל-דובדבנים-מרציפן והוודקה מורגשת ממש מעט בסוף. הטעמים שאנחנו העדפנו בקטגוריה זו הם אלה שלא מחביאים את האלכוהול: וניל ברבן במתיקות עדינה, ושוקולד מריר עם קרמל מלוח ובלנדים של כמה סוגי וויסקי, גלידה למתקדמים שמשאירה בפה טעם מעושן.

הגלידה נמכרת בארץ דרך חנות וירטואלית באתר tipsyscoop.co.il. מחיר: 48 ש"ח לפיינט, מינימום הזמנה 3 פיינטים. משלוחים עד הבית באזור גוש דן והשרון. מהיום ועד יום שישי (31.1-1.2) בשעות 17:00-12:00 יתקיים פופ אפ של הגלידה האלכוהולית בשוק צפון עם סקופים בגביע (16 ש"ח לכדור, 28 לשני כדורים) ומארזים. עגלת הגלידה של טיפסי סקופ זמינה לאירועי חברה ולאירועים פרטיים, לתשומת לב קורבנות עונת החתונות הקרובה.