בילוי עם קבלות: כל המקומות הנכונים לקבל בהם את השבת

קבלות שבת סוערות מתוגברות באלכוהול, מנות מיוחדות שכיף לחלוק, מוזיקה מרימה, הופעות חיות ובליינים שיודעים עונג שבת מהו. 14 מקומות לקבל בהם את המלכה

שישקו. מקבלים את השבת. צילום: חיים יוסף
שישקו. מקבלים את השבת. צילום: חיים יוסף
26 בפברואר 2018

איסטנבול

מדי שישי מתנהלת פה החמארה הטורקית החדשה מבית היוצר של בן שלווי (בוגי בן) מקפה יום טוב, מתפקעת מבליינים מתרגשים, ודי.ג'יי מלבה את החוויה במוזיקה אוריינטלית.
מה אוכלים: מנגבים פה חומוס הום מייד עם פול (22 ש"ח), עלי גפן טורקיים ברוטב צזיקי (22 ש"ח), קציצות דג ים ברוטב עגבניות (39 ש"ח) ולוגמים קוקטייל איסטנבול של עראק, לימון ורכיב סודי (35 ש"ח) שאחת מתיאוריות הקונספירציה השתויות גורסת כי אלה דמעות של אושר. מובן שגם בירה קרה מהחבית (20 ש"ח) וצ'ייסרים של עראק ושל וודקה (10 ש"ח).
מתי: שישי, 11:00־כניסת השבת

איסטנבול, רבי מאיר 40 (שוק הכרמל) תל אביב.

איסטנבול, אבל לא בחו"ל. צילום: אופיר וידבסקי
איסטנבול, אבל לא בחו"ל. צילום: אופיר וידבסקי

אווה סאפי

למי שתמיד פנטז להיות חלק ממשפחה מרוקאית אלגנטית וחמה, אווה סאפי תאבים לממש את החלום. המקום נפתח כזכור לטובת האנשים שמחפשים איפה יוכלו לבלות בסגנון משפחתי עם טאג'ין וקוסקוס. המוזיקה של אווה סאפי בשישי נועדה להרים, ואחת לחודש תזכו גם להופעה חיה של להקה. כדי להמתיק את סוף השבוע תקבלו קינוח על חשבון הבית ותוכלו לרכוש אוכל הביתה כדי למלא את המקרר לשבת.
מה אוכלים: קציצות דג, דניס ומוסר ים ברוטב מרוקאי, ציר דגים, פלפלים, שום, גזר וכוסברה לצד חלה מתוקה (49 ש"ח), מגשי סלטים עם לחם פראנה (49 ש"ח).
מתי: שישי 12:00־16:00

אווה סאפי

פותחים שולחן באווה סאפי. צילום: סולל פקיאל
פותחים שולחן באווה סאפי. צילום: סולל פקיאל

הסאלוף

מדהים איך בתוך המאפייה התימנית התפתחה החמארה הכי שמחה בעיר. לא ברור מה מכניסים פה לקובנה או לחילבה אבל איכשהו בשעות הצהריים בניצוץ של קצת בירה ועראק, המקום נדלק למסיבה אנרגטית של מוזיקה ישראלית או ים תיכונית. תושבי התקווה הוותיקים מתערבבים בבליינים מלב העיר ומעוררים אנרגיות חדשות בשבוע שנגמר.
מה אוכלים: קובנה (25 ש"ח), מרק שעועית ולצדו סאלוף (25 ש"ח).
מתי: שישי 11:00־כניסת השבת

הסאלוף

הסאלוף. צילום: אנטולי מיכאלו
הסאלוף. צילום: אנטולי מיכאלו

לבובסקי

מי שחולף בכיכר רבין יתקשה שלא להתמגנט לקבלת השבת של לובבסקי. ב־17:00־19:00 נערכים פה מופעי ג'אז של הרכבי טריו משתנים. כדי להיערך בהתאם לקונצרטים מציעים כאן הפי אוור שישי כבר מ־13:00 עם מבצעי אחד פלוס אחד על בירות מהחבית (23 ש"ח לשליש גולדסטאר).
מה אוכלים: המבורגרים או ארוחות בוקר שמוגשות בכל שעות היום מחביתה ועד שקשוקה (56 ש"ח לארוחה).
מתי: שישי 13:00־23:00

לבובסקי

לבובסקי, בכיכר רבין. צילום: זיו ממון
לבובסקי, בכיכר רבין. צילום: זיו ממון

 

לוינסקי 50

אשר חביבי יוצק אלמנט ספרדי של טאפס בר לתוך קבלות השבת בבר שלו. מוזיקה יוונית, טורקית וזוהר ארגוב גורמים לנוכחים להצטרף אל פס הקול באופן אישי ווקלי, כלומר אשכרה לשיר. כולם משיקים אוזו־לימונדה (28 ש"ח) ובירת לאגר לא מסוננת (24 ש"ח לשליש) כדי שהשבוע הבא באמת יהיה טוב.
מה אוכלים: ברבוניות ופרידות מטוגנות (65־55 ש"ח) ודגים מרוקאים חריפים שמוגשים לצד חלה של שבת (61 ש"ח).
מתי: שישי 11:00־17:00

לוינסקי 50 

לוינסקי 50. צילום: אשר חביבי
לוינסקי 50. צילום: אשר חביבי

לילה

כרם התימנים הייתה תמיד אלטרנטיבה מועדפת לבילוי בצהרי שישי, והבר לילה מתעקש על קבלת שבת שמחה בניחוח הכרם עם מוזיקה ישראלית שמתנגנת ברקע. אנחנו ממליצים לתפוס את האוטובוס האחרון מהכרמלית, אתם הולכים להיות שיכורים מכדי לנהוג חזרה הביתה.
מה אוכלים: במנות המיוחדות והמשתנות המוגשות רק בשישי תמצאו פיתות ממולאות במגוון בשרים (35־45 ש"ח), חצי פיתה פתוחה על הגריל עם עגבניות שרופות, בצל, טחינה ולימון כבוש עם שווארמה על הגריל (44 ש"ח), דגי ים על הפלנצ'ה עם פלפל פדרון, לשון הפר וצ'ילי (67 ש"ח) ועוד.
מתי: שישי 12:00־17:00

לילה, הכובשים 55 תל אביב, 6561636־03

מרסנד

קבלות שבת בשישי במרסנד הן מסורת רבת שנים. מי שהגה אותן היה מייק מרסנד, הבעלים הקודמים של בית הקפה שהיה אושיה תל אביבית רבת רושם. בועז טרטגמן, הבעלים הנוכחיים של הקפה שיכלל את האירוע ועכשיו הוא מתחיל כבר בשעה 16:00 עם הרבה צ'ייסרים של וודקה וקוקטיילים (31־35 ש"ח). על המוזיקה אחראים תקליטנים מתחלפים וברקע יש שקיעה עירונית שתלפות לכם את הלב.
מה אוכלים: ספיישלים שתומכים באלכוהול: כבד קצוץ, שניצל, גולאש ועוד (30־60 ש"ח).
מתי: שישי 16:00־אחרי השקיעה

מרסנד

קפה מרסנד. צילום: יח"צ
קפה מרסנד. צילום: יח"צ

סופלקי בר

שוק לוינסקי קורס בשישי מעומס מבקרים. קוני התבלינים נמהלים בקבוצות שעוקבות אחרי ברנש עם מיקרופון מדונה. לפיכך האוזריה וגם הסופלקי בר נפתחים כבר בצהריים המוקדמים עם מוזיקה ישראלית קצבית וצ'ייסרים של סוגים שונים של אוזו שנמכרים למקבלי השבת (14־16 ש"ח). אי אפשר להגדיר את החוויה אלא במילה אחת: מסיבה.
מה אוכלים: סופלקי קבב טלה או שרימפס (40־54 ש"ח) ולביבות פראסה על צזיקי (30 ש"ח).
מתי: שישי 12:00־18:00

סופלקי בר־אוזריה

לברק על פיתה סופלקי, ירקות על הגריל וגבינת טולום. צילום: אנטולי מיכאלו
לברק על פיתה סופלקי, ירקות על הגריל וגבינת טולום. צילום: אנטולי מיכאלו

סלאס

השף והדייג אור גינסברג פתח ממש לאחרונה את סלאס, מסעדת הקונספט הכי טוטאלית בארץ. מדי שישי המקום מתנהל כחמארה יוונית עם אוזו, ציפרו וקוקטיילים עם מגע של מולקולריות (35־50 ש"ח לקוקטייל). עמדת די.ג'יי ומערכת סאונד שלא חסכו עליה משלימים את חוויה מהסוג המרענן והמרגש, שלא פגשתם הרבה מאוד זמן.
מה אוכלים: טאטקי פלנק סטייק על קרם שורשים (58 ש"ח), פיצה טוקיו מבצק פוקצ'ה דקיק עם סשימי טונה, וינגרט סויה, איולי טרטופו, יוזו ושום קונפי (52 ש"ח).
מתי: שישי 11:00־18:00

סלאס

פארוק בשוק

זה שלוש וחצי שנים עורכים בפארוק בשוק קבלות שבת פרועות ובמהלכן מתקיימות הופעות חיות של הרכבים צעירים שמנגנים מוזיקה מקורית וקאברים. בשבועות הקרובים תופיע במקום דיקלה מלכה, שהיא גם אחת המלצריות של פארוק ומורה למוזיקה. מלכה באה עם ההרכב שלה שכולל תופים ושתי גיטרות, ומניסיון, היא מרימה את הרחוב. לפעמים הבילוי הזה הופך למסיבת ריקודים ספונטנית.
מה אוכלים: חריימה של סוף שבוע שמוגש לצד חלה וטחינה (56 ש"ח) ומשקה הבית: ברד עראק לימונדה ורודה (35 ש"ח).
מתי: שישי 17:00־19:00

פארוק בשוק

פארוק. צילום: אנטולי מיכאלו
פארוק. צילום: אנטולי מיכאלו

ראיסה

השף אורי לוי עורך בבר שלו את מה שהוא מגדיר כקבלת שבת יפואית, ולפי תחזית מזג האוויר שלו בימי שישי בראיסה תמיד נשמר הקיץ. במהלך קבלת השבת מחליקים המלצרים אל הסועדים כוסיות של קמפרי, צ'ייסרים של וויסקי, ג'ין ועראק. הדי.ג'יי מנגן מוזיקה ערבית אלקטרונית שמחה שמכנים פה דבקה, ופעם בחודש מתקיימות הופעות חיות. לפעמים הנוכחים קמים אל הרחבה ומתחילים להתנועע.
מה אוכלים: ספיישלים משתנים ובהם חצי ארטישוק טרי על הפלנצ'ה עם צזיקי ופרמזן (28 ש"ח), נתח סינטה המתומחר לפי משקל ומוגש על תבשיל תפוח אדמה, פטריות, פטרוזיליה ושום (56 ש"ח ל־100 גר').
מתי: שישי 13:00־18:00

ראיסה

ראיסה בשוק הפשפשים. פיין דיינינג ב- 100 ש"ח. צילום: אנטולי מיכאלו
ראיסה בשוק הפשפשים. פיין דיינינג ב- 100 ש"ח. צילום: אנטולי מיכאלו

שאפה

עומסי שוק הפשפשים בצהרי שישי גרמו לשאפה לדחות את קבלת השבת לסוג של אפטר פארטי. אם בצהרי שישי מושמעת פה מוזיקה מרימה, הרי לפנות ערב, כשהשוק נרגע, הפסנתר מוסט לכיוון הרחוב לטובת קונצרט מזדמן ונפתחת פורמלית שעת החסד. מקבלי השבת מזוכים בכוסיות של עראק רוזטה על חשבון הבית, ובמטבח מתבשלים ספיישלים מיוחדים בדרך כלל על בסיס דגים. תפגשו פה גם את בעלי בית הקפה שמגיעים עם המשפחה, לצד תושבי השכונה שיורדים לארוחת ערב.
מה אוכלים: דג לברק ביוגורט ושומר, או מחבת עם שני פילטים של דג (70־80 ש"ח).
מתי: שישי 17:00־22:00.

שאפה

שאפה בר. צילום: יפתח קופמן
שאפה בר. צילום: יפתח קופמן

 

שישקו

לפני שמונה שנים המציאו לקוחות השישקו את השישישקו שבהן הבר הבולגרי הפך לחמארת מסיבות שמשלבת מוזיקת רוק שמחה ומנות קטנות על השולחנות. במסגרת הזאת מוזמנים הלקוחות ללא הרף לסיבובים של צ'ייסרים על חשבון הבית: ברנדי קטן, וודקה או עראק, תלוי בעונת השנה. קהל השישישקו קבוע מאוד, אנשים שאם לא יגיעו בלי לעדכן מבעוד מועד עלולים להכריז עליהם כנעדרים. כולם מכירים את כולם ומדלגים בין השולחנות בשיחות עולצות.
מה אוכלים: כבד קצוץ (29 ש"ח), איקרה (29 ש"ח), קבב בקר בתיבול בולגרי, מוגש עם עגבנייה, בצל ובצל ירוק צלויים (56 ש"ח).
מתי: שישי 12:00־לתוך הלילה.

שישקו

שישקו. צילם: חיים יוסף
שישקו. צילם: חיים יוסף