נפתחה התאילנדית בהר סיני

ווק דה ווק: באופן חשאי לגמרי נפתחה השבוע להרצה "התאילנדית בסמטת סיני". בתפריט: אוכל רחוב מדרום תאילנד במחירים מאופקים

קארי תאילנדי אורגינל (תמונה: shutterstock)
קארי תאילנדי אורגינל (תמונה: shutterstock)
2 בנובמבר 2015

בחודשים האחרונים עקבנו בדריכות אחר התקדמות ההקמה של תאילנדית בסמטת סיני. ההבטחה לאוכל רחוב דרום תאילנדי בסגנון הגשה לא פורמלי ובמחירים מאופקים יצרה קרייב למנות קארי לוהטות, והמסעדה, שהייתה אמורה להיפתח באוגוסט, בוששה לפתוח דלתות. ובכן, השבוע, באופן חשאי לגמרי, נפתחה התאילנדית בסמטת סיני לסועדים. למי שהחמיץ את סיפור הרקע: האחים ניב (35) וצבי (33) גרוס גדלו בבית פגודה מעל מסעדה תאילנדית. אבא שלהם, צחי גרוס, הקים את מסעדת הבית בחוף לידו שבכנרת ב־1979, בתקופה שאנשים בארץ לא ידעו בדיוק מה זה ווק. בין גלישות רוח באגם לסיורי שיט לתיירים, נהגו האחים מאז ילדותם לסייע בעבודות המסעדה ולנשנש עם עובדיה. מאז יצא צבי גרוס לתחרויות שיט ברחבי העולם והקדיש שש שנים לגלישת רוח בהוואי ושנה וחצי באוסטרליה.

קארי תאילנדי (תמונה: shutterstock)
קארי תאילנדי (תמונה: shutterstock)

בשלב מסוים החליטו האחים לפתוח מסעדה תאילנדית בתל אביב. הם יצאו לשבוע לימודי בישול בבית הספר בלו אלפנט בבנגקוק, ומשם שלח אותם מנהל בית הספר להתמחות במסעדה בפוקט. במשך שלושה חודשים נוספים הם סיירו במקומות שבהם מגישים למקומיים אוכל דרום תאילנדי מסורתי, עשיר ברוטבי קארי מתובלים בכורכום טרי. במקביל חיפשו האחים במשך שנתיים מקום בתל אביב, עד שאיתרו את האולם עצום הממדים עם המרפסת הענקית ברחוב הר סיני, ופתחו בו מסעדה תאילנדית ססגונית.

התאילנדית בסמטת סיני. צילום: אנטולי מיכאלו
התאילנדית בסמטת סיני. צילום: אנטולי מיכאלו

בכניסה הוצב בר שבו יותקנו המנות הראשונות: סלטי פפאיה כמו סום טאם, שמכילים מלבד פפאיה ירוקה גם לוביה תאילנדית, עגבניות שרי, צ'ילי שום, רוטב דגים, סוכר דקלים, ליים ומיץ תמרינדי (29 ש"ח); סלט קלמרי ושרימפס חלוטים ברוטב צ'ילי תאילנדי עם אטריות שעועית ברוטב חמוץ חריף, מקלות סלרי, עגבניות בצל לבן, צ'ילי אדום, רוטב דגים וליים (38 ש"ח, יש גם גרסה טבעונית עם פטריות); סלט של פרגית במחית צ'ילי (36 ש"ח).

במטבח שבירכתי המסעדה (שגם הוא חשוף לסועדים) מטגנים דג שלם בטיגון עמוק ומגישים עם מנגו חמצמץ, כוסברה, צ'ילי, רוטב דגים, סוכר דקלים ותמרינדי (94 ש"ח); שיפודי שרימפס וקלמרי במרינדה של שורש כוסברה, פלפל לבן ומיקס עלים (44 ש"ח); הקפצות מהווק שכוללות אטריות עם עוף, שרימפס או מנה צמחונית (49 ש"ח); וכן מנות של מרקים אסייתיים.

המבחר לטבעונים גדול, ומרבית המנות בטווח המחירים 36־52 ש"ח, מה שבהחלט הופך את המקום לאופציה ראויה לבליינים במאנץ', בייחוד כשהמנות הללו מגיעות לצד בירה סינגה תאילנדית מהחבית ומוזיקה פאנקית תאילנדית.

התאילנדית בסמטת סיני, הר סיני 1, זמני פעילות משתנים בתקופת ההרצה