פסח מתוק: המתוקים הטבעוניים שיסגרו לכם את פינת הקינוח בחג

קינוח לליל הסדר זה תמיד תיק, הפעם אורי שביט פותרת את הדילמה ומציגה שני קינוחים קלילים, טבעוניים וללא גלוטן שיקצרו תשואות בשולחן החג ויגזלו מכם מקסימום חצי שעת עבודה, נטו

חיתוכיות מרציפן שוקולד תפוז של אורי שביט. צילום: טל סיון צפורין
חיתוכיות מרציפן שוקולד תפוז של אורי שביט. צילום: טל סיון צפורין

חיתוכיות מרציפן ושוקולד – תפוז

כ-20 חיתוכיות | ללא גלוטן

גם אם אתם לא נמנים על אוהבי המרציפן, זה מתכון שעשוי לשנות את דעתכם בנושא כיוון שאין דין מרציפן מהמכולת כדין מרציפן ביתי שהכנתם במו ידיכם משקדים וסוכר. אם שילוב של תפוז ושוקולד עושה לכם את זה, תמצאו כאן את הביס המושלם עבורכם.

למרציפן:

200 גרם שקדים מולבנים

100 גרם אבקת סוכר

1 כף מים

1 כף מיץ תפוזים סחוט טרי

½ כפית קליפת תפוז מגוררת

לשוקולד:

300 גרם שוקולד מריר פרווה 60% מוצקי קקאו

160 מ"ל (2/3 כוס) קרם קוקוס

קמצוץ מלח ים (לא חובה)

½ כפית קליפת תפוז מגוררת

אופן ההכנה:

מניחים את השקדים במעבד מזון וטוחנים לאבקה דקה. מוסיפים את אבקת הסוכר, מים, מיץ תפוזים וקליפת תפוז ומעבדים לקבלת בצק רך. רק אם התערובת לא מתגבשת לבצק, מוסיפים כף מים נוספת. לשים מעט את המרציפן עד לאיחוד ומשטחים לשכבה אחידה בתבנית בגודל 14×22 . מכסים בניילון נצמד ומניחים בצד.

שוברים את טבלאות השוקולד ומניחים בקערה חסינת חום. בסיר קטן מרתיחים את קרם הקוקוס מעל להבה בינונית. מסירים מהאש, יוצקים את הקרם החם על השוקולד וממתינים כ -5  דקות. מוסיפים קמצוץ מלח ים (אם אוהבים שילוב של מתוק ומלוח) וקליפת תפוז, וטורפים היטב לקבלת קרם חלק וסמיך.

יוצקים את קרם השוקולד על המרציפן ומשטחים לשכבה אחידה.מכסים שוב בניילון נצמד ומצננים במקרר להתייצבות, לפחות שעתיים. מוציאים מהמקרר כ-5 דקות לפני ההגשה, חותכים לקוביות וזוללים. המרציפן יישמר בכלי אטום במקרר כשבועיים.

5 מתכונים קלים ומושלמים לפסח של איתן ונונו מהחלוצים 3
ליל סדר משודרג: מתכוני חג של קפה איטליה
קינוח צבעוני: מקרון קלאסי לליל הסדר

טראפלס שוקולד של אורי שביט. צילום: טל סיון צפורין
טראפלס שוקולד של אורי שביט. צילום: טל סיון צפורין

טראפלס שוקולד

20-25 יחידות | ללא גלוטן

אפשר להגיש את הטראפלס כמו שהם ואפשר להוסיף להם שברי שקדים קלויים או למלא באגוזי לוז שלמים. אפשר לגלגל בקקאו, קוקוס, פיסטוקים או גרעיני דלעת טחונים. ואפשר להוסיף לתערובת השוקולד, אחרי ההמסה, מעט ליקר תפוז וקליפת תפוז, שברי צ'ילי יבש, נענע קצוצה, וניל או כל טעם אחר שאתם אוהבים.

לגנאש:
300 גרם שוקולד מריר פרווה 60% מוצקי קקאו

½ פחית (200 מ"ל) קרם קוקוס

לציפוי:
אבקת קקאו איכותית

אופן ההכנה:

שוברים את השוקולד לקוביות ומניחים בקערה חסינת חום. מניחים את קרם הקוקוס בסיר קטן ומביאים לסף רתיחה. יוצקיםעל השוקולד שבקערה, ממתינים 2-3 דקות ומערבבים היטב בעזרתמטרפה עד לקבלת קרם חלק וסמיך. כדאי להוסיף את קרם הקוקוס בהדרגה, כדי לוודא שהקרם לא יהיה דליל מדי. מכסים את הקערה בניילון נצמד ומצננים במקרר 1-2 שעות, עד שהקרם מתקשה.

מוציאים את הקערה מהמקרר ומחלצים כפית גדושה מהקרם הקשה. מגלגלים לצורת כדור ומגלגלים באבקת קקאו לציפוי. מעבירים לצלחת וחוזרים על סדר הפעולות עם יתר התערובת. מצננים במקרר לפחות 15 דקות לפני ההגשה.

המתכונים מתוך ספרה החדש של אורי שביט, "המטבח הטבעוני שלי" בהוצאת תכלת