ג'יזס איך טעים: המקומות הכי טובים לאכול בהם בנצרת

עץ חג המולד בנצרת. צילום: shutterstock
עץ חג המולד בנצרת. צילום: shutterstock

אוכל ערבי מסורתי, מקומות חדשים עם טוויסט מודרני וגם רשת אמריקאית אחת שקשה לעמוד בפניה. לקראת הנסיעה הבאה שלכם לעיר הקדושה לנוצרים אספנו עבורכם כמה המלצות חמות (במיוחד לעונה הקרה)

22 בדצמבר 2021

מסעדות

1. לונא

השפית לונא זרייק יצרה תפריט שמשלב מנות קלאסיות מהמטבח הערבי גלילי בפרשנות אישית ומנות לפי מתכונים עתיקים ממש. באבאגנוש, פאתה חצילים (מאסט), שישברק ורומאנייה הם שמות שלא רק מהלכים קסם אלא ממש מייצרים אותו.
לונא 

מצדיק נסיעה לנצרת. שישברק בלונא (צילום יח"צ)
מצדיק נסיעה לנצרת. שישברק בלונא (צילום יח"צ)

2. תישרין

מסעדה שמתפרסת על פני שני סניפים, בעיר העתיקה (המעיין) ובקניון עופר דודג' סנטר. פטוצ'יני, פילה סלמון ומוקפצים אפשר להשאיר להזדמנות אחרת ולהתרכז במקום זאת בדברים המעניינים באמת: מועג׳נאת -הגרסה המקומית לפלטת מטוגנים עם קובה, סיגרי זעתר וסמבוסק גבינה, תרד וזיתים; מוחמר; סינייה ובשרים בגריל.
תישרין

תישרין (צילום: אסף לוי)
תישרין (צילום: אסף לוי)

3. לוקנדה

לאחר שכבר הפנמנו שמסעדה בבית מלון יכולה להיות טובה מאוד, ע"ע אסף גרניט בגלי כנרת ואוראל קמחי במלון JLM של רשת בראון בירושלים (פרטים בשבוע הבא), אפשר לסמוך על לוקנדה במלון רמדה אוליבייה שתספק את הסחורה. גם כאן הקונספט הוא פיוז'ן, איטלקי הפעם, אך כדאי להתרכז במנות הערביות, לדוגמה כדורי לבנה בציפוי פיסטוק על סלט עגבניות חריף, סיגר שקדי עגל ברוטב עמבה וראס אלעספור – פילה עגל בחמאת לימון אניס.
לוקנדה

לוקנדה (צילום: אפיק גבאי)
לוקנדה (צילום: אפיק גבאי)

4. JJ STEAKHOUSE

מסעדת סטייקים מושקעת עם ויטרינה עמוסת נתחי בשר סקסיים. הבעלים ג׳וזף מהצמד ג'וזף ונידל מ־MKR המטבח המנצח חבר לג'ריס, בעלי אחד האטליזים המוכרים בנצרת, ויחד הם פתחו סטייקהאוס נוצץ באווירת חו"ל, היחיד מסוגו בעיר.
הגליל 1 נצרת, 04-8755095 

5. KFC

בדיוק כמו בחו"ל, כולל הצרבת שאחרי. ניד ווי סיי מור? אם תגיעו השבוע תגלו בסניף את סנטה קלאוס ליד עץ אשוח ותפאורה במסורת החג, צלם שיצלם אתכם לתמונת מגנט וקישוט חג רשמי של הרשת (10 ש״ח בקניית ארוחה או חינם בהזמנה מעל 119 ש״ח).
פאולוס השישי 116, נצרת, 073-7893104

קלאסיקה. KFC (צילום יח"צ)
קלאסיקה. KFC (צילום יח"צ)

כל מיני

6. שפודי אלזעים

אל תתרשמו מהמילה שפודים, בדוכן הקטנטן מכינים עראייס שהוא כנראה הכי טוב בארץ.
פאולוס השישי 150, נצרת, 053-9372594

7. Mood Bar

אחד הברים הבודדים בנצרת שמגיש ליד האלכוהול מנות מוקפדות. הבשר נרכש מאטליז שתיווי הידוע והאווירה צעירה ותוססת.
Mood Bar

8. אבו מאהר

מסעדה מזרחית ותיקה וטובה. יותר מזה לא צריך.
הגליל 38, נצרת, 077-2049131

9. אמאני קפה

במבוך הסמטאות שמרכיב את השוק פתחה אמאני, צעירה ילידת העיר, בית קפה עם אוכל פלסטיני באווירה אירופאית.
אמאני קפה

10. אלבאבור

נכון שזו לא מסעדה אבל כל פודי שמחזיק מעצמו חייב לפחות ביקור אחד באלבאבור, חנות שנמצאת בבעלות משפחתית יותר מ-100 שנים וממוקמת בטחנת קמח עתיקה. יש כאן כל תבלין שתוכלו להעלות על הדעת ועוד כמה שלא הכרתם, וגם טחינה, שמן זית וממתקים. אם תביאו לנו סוכריות אניס נודה לכם לנצח.
אלבאבור