אפקט ביבי: גל תרומות לקמפיין "אתה אשם" בעקבות מסע"ת נתניהו

קמפיין בשווי מיליון שקלים. "אתה הראש אתה אשם" (צילום: הדר סגל/טוויטר/@hadarse)
קמפיין בשווי מיליון שקלים. "אתה הראש אתה אשם" (צילום: הדר סגל/טוויטר/@hadarse)

במסיבת העיתונאים שכינס אמש, קרא בנימין נתניהו לחקור מי עומד מאחורי הקמפיין הארצי נגדו, "אתה הראש אתה אשם". כתוצאה מכך החלו המונים ברשתות החברתיות להרים תרומות לתנועת "לוחמי כיפור 73'" שעומדת מאחורי הקמפיין. הנה, ביבי, חקרנו לך

18 בפברואר 2024

"אפקט סטרייסנד" הוא תופעה תקשורתית מוכרת, הקרויה על שמה של הזמרת ברברה סטרייסנד שניסתה להילחם בהפצת תמונה של אחוזתה במאליבו, והובילה לסערה תקשורתית שהובילה לכך שמיליוני אנשים בארצות הברית נחשפו לתמונה אותה דרשה לצנזר. אתמול בערב, במסיבת העיתונאים השבועית שלו להסטת תשומת הלב התקשורתית מההפגנות נגדו, הפעיל בנימין נתניהו את האפקט המוכר כשדרש מהעיתונאים במקום לחקור מי עומד מאחורי קמפיין שלטי החוצות נגדו, "אתה הראש אתה אשם".

נתניהו עסוק מאוד בקמפיין השלטים הארצי הזה, שרץ כבר יותר משבועיים ברחבי הארץ ועלותו מוערכת בסכום שבין מיליון לשני מיליון שקלים (ולא "בשווי עשרות מיליוני דולרים", כפי שטען נתניהו), וכבר לפני שבועיים פורסם ב"וואלה ברנז'ה" כי בעיצומה של המלחמה הקשה ביותר שידעה ישראל מזה שנים, מצא ראש ממשלת המחדל זמן לשגר איומים אל כלי תקשורת שפרסמו מודעות הקשורות לקמפיין.

איומי של נתניהו והתבכיינותו מול המצלמות אמש, הובילה לכך שבתוך שעות זינקו התרומות לקמפיין נגדו באלפי אחוזים. ברחבי הרשת מיהרו מאות גולשים לעמוד מאחורי הקמפיין ולטעון כי הם אלה שעומדים מאחוריו ומבקשים להיחקר, ורבים אחרים פרסמו צילומי מסך המעידים על תרומתם הטרייה לארגון המחאה "לוחמי כיפור 73'", תנועה קטנה של לוחמים ותיקים ובני משפחותיהם שקמה בימי המאבק בהפיכה המשטרית והזהירה מפני אסון ביטחוני כתופעת לוואי אפשרית של ניסיון ההפיכה.

כצפוי, לא נראה שיש הרבה מה לחקור כאן: הקמפיין של "לוחמי כיפור" גלוי ומופעל כחוק על ידי העמותה שהקימו בימי המאבק בהפיכה המשטרית, והם אף התראיינו לגביו בהרחבה בכתבתו של הילו גלזר במוסף הארץ בסוף השבוע האחרון. לדברי מובילי הארגון, מימון הקמפיין מגיע מ"תורמים מהארץ ומחו"ל שתומכים בנו, אנחנו ארגון מאוד קומפקטי ונסמכים על החברים שלנו, כמה מהם בעצמם לוחמי כיפור לשעבר בעלי יכולות וכסף".

בתגובה לדברי נתניהו אמרו אמש אנשי "לוחמי כיפור" ש"נתניהו מאבד עשתונות מקמפיין שאומר את המובן מאליו – מי שעומד בראש ובנה את חמאס במשך 14 שנים והתעלם מהתראות, הוא האשם במחדל 23'. אתה הראש – אתה אשם!". עוד פרטים על העמותה אפשר למצוא כאן, ועמוד התרומות למימון פעילותה נמצא כאן. שמחנו לסייע לחקירה.