הבולען שעצר את אבן גבירול: שוב בגלל עבודות הרכבת הקלה?

הבולען באבן גבירול (צילום באדיבות דוברות משטרת ישראל)
הבולען באבן גבירול (צילום באדיבות דוברות משטרת ישראל)

שוב נפער בולען במרכז תל אביב, ושוב מופנות האצבעות המאשימות אל מחדלים בעבודות הרכבת הקלה. שני נתיבים על אבן גבירול בכיוון צפון נחסמו לתנועת כלי רכב וציבור הנהגים מתבקש לבחור בדרכים חלופיות

20 בנובמבר 2022

כאילו לא מספיק כמה שהכל אפוקליפטי בקנה מידה תנ"כי מסביב, הולכת תל אביב והופכת לעיר של בולענים. היום (ראשון) בשעת צהריים מאוחרת נפער בולען ברחוב אבן גבירול על פינת רחוב צייטלין, קצת יותר מחודש אחרי שבולען שיבש למשך כמה ימים את הפקק של מחלף השלום, וזאת לאחר שנתיים של בולענים שונים ומשונים בכל רחבי העיר. גם הפעם נפל החשד המיידי על עבודות הרכבת הקלה שמתרחשות על אבן גבירול בעצלתיים.

על פי הדיווח של יובל שדה, כתב התחבורה של "כלכליסט", הגורם לבולען הוא כנראה צינור שהתפוצץ ויצר סחף של אדמה מתחת לכביש. בנת"ע מיהרו להגיב ולדווח שעקב גילוי הבולען נעצרו העבודות במקטע וכי על פי גורמי מקצוע מדובר ב"שקיעה לא עמוקה" ולכן נראה שהעבודות במקום יסתיימו תוך שעות ולא תוך ימים, כפי שקרה בנתיבי איילון.

משטרת ישראל חסמה את הנתיבים הפונים צפונה באבן גבירול, וציבור הנהגים מתבקש למצוא דרכים חלופיות ולהתפלל חזק בלב. בחודשים האחרונים הפך רחוב אבן גבירול לזירת עבודות שיפוץ אינטנסיביות, לא רק בגלל עבודות הרק"ל אלא גם בגלל פרויקטים נדל"ניים גדולים שנבנים לאורכו, וחלקים מהרחוב הפכו למסלול אתגרי עבור הולכי רגל, רוכבי אופניים ושאר יצורים שמפריעים למכוניות לעשות פקקים ולזהם את הסביבה. כך או כך, בולען שפשוט יבלע את כולנו עשוי להיות שיפור משמעותי במצב.

גם במהלך 2021 נפערו מספר בולענים במקומות מרכזיים בעיר. באותם ימים תמימים עוד היו מי שהכחישו קשר לעבודות הרק"ל, אבל מה שהובהר מעבר לספק זה שבולענים בתוך העיר הם כמעט תמיד מעשה רשלנות אנושית ולא תופעת טבע בלתי נמנעת.