ביי ביי תדר? בית רומנו צפוי להימכר במאות מיליוני שקלים

מה שווה הבניין הזה בלי האמנים שבו. בית רומנו (צילום: אריאל עפרון)
מה שווה הבניין הזה בלי האמנים שבו. בית רומנו (צילום: אריאל עפרון)

הנכס שמאכלס את התדר, את מסעדת רומנו, את מועדון הרפי ועוד שלל מיזמים תרבותיים חשובים וייחודיים, צפוי להימכר לפי שווי של כ-200 מיליון שקלים ולהיכנס לשיפוץ שיהפוך אותו בעתיד למלון ובית מגורים. תל אביב אכלה אותה

ידיעה שפורסמה אמש ב"תוכנית חיסכון" (ערוץ 12) מרעידה מאז את נימיו של עולם התרבות והבילויים התל אביבי: בית רומנו מוצע למכירה בשווי מוערך של כ-200 מיליון שקלים. המבנה העצום בדרך יפו, שמאכלס את התדר ואת מסעדת רומנו ומספר מיזמים תרבותיים נוספים שצמחו לצדם, הפך בשנים האחרונות למוקד התרבותי החשוב ביותר של צעירי העיר עם שלל אירועים ייחודיים בתחומי המוזיקה, האמנות וחיי הלילה שאי אפשר למצוא בשום מקום אחר.

>> להציל את בית רומנו: הגיע הרגע של הצעירים להיאבק בחולדאי

לוקיישן ייחודי לאירועים ייחודיים. פרפורמנסבבית רומנו. צילום: מאור מיכאלוב
לוקיישן ייחודי לאירועים ייחודיים. פרפורמנסבבית רומנו. צילום: מאור מיכאלוב

הנכס המוכר כבית רומנו שייך ברובו לחברת נכסים ובניין שהחליטה להעמיד אותו למכירה מבלי להמתין לתוכנית הבניין העירונית שאמורה להוסיף למבנה מלון וקומות מגורים. המבנה בן ארבע הקומות, בשטח כולל של כ־9,000 מ"ר, עומד על תילו כבר כמעט 75 שנה והוקם כמרכז חנויות אופנה שכלל מאות חנויות. על פי התב"ע שטרם אושרה, למבנה אמורות להתווסף שלוש קומות לטובת בית מלון ומגורים, ושיפוצו אמור לכלול גם פתיחת מעבר אל פארק המסילה שמצדו השני.

יריד הקיץ של התדר (צילום: אריאל עפרון)
יריד הקיץ של התדר (צילום: אריאל עפרון)

השיפוץ הצפוי במבנה של בית רומנו לא יאפשר מן הסתם את המשך פעילותו של התדר ומיזמי התרבות והבילוי האחרים במתחם, ועם מכירתו של הנכס צפויה תל אביב לאבד את אחד ממוקדי הבילוי החשובים שלה. תגובתם של קברניטי התדר לידיעה טרם התקבלה, כמו גם שאר העסקים הפועלים במבנה ובסמטת בית הבד הסמוכה. נשוב ונעדכן לכשיגיעו.