כמו בחו"ל: לבראנץ' הזה יש את מה שצריך להיות הדבר הלוהט הבא

פנקוטה מלוחה בקפה אירופה (צילום: אמיר מנחם)
פנקוטה מלוחה בקפה אירופה (צילום: אמיר מנחם)

לשמחתנו הרבה הבראנצ'ים חוזרים לעיר (עוד על זה בהמשך השבוע) ובראשם אחד שבולט במיוחד - עם בוגרת ריאליטי ובלוקיישן מעולה בלב העיר. לכל הפרטים המחירים והעניינים

10 באוקטובר 2021

איך יודעים שענף המסעדות שספג חבטות קשות מתחיל להתאושש? מעבר לכך שמקומות חדשים נפתחים, הבראנץ' חוזר. ארוחת הבוהוריים, ששפים עמם שוחחנו סיפרו שהיא מצריכה משאבי כוח אדם גדולים בעוד רווחיותה מועטה, נמחקה כמעט כליל בשנה וחצי האחרונות. כעת משיק קפה אירופה בראנץ' חדש בהובלת השפית ירדן שי, החצי הג'ינג'י מהצמד אושרי וירדן מ־MKR המטבח המנצח.

תחילתה של ידידות מופלאה. ירדן שי בקפה אירופה (צילום: אמיר מנחם)
תחילתה של ידידות מופלאה. ירדן שי בקפה אירופה (צילום: אמיר מנחם)

בעונה הקודמת של הריאליטי בהנהגת חיים כהן ורותי ברודו (ואף מילה על העונה הנוכחית), ירדן שי סומנה כמועמדת לגמר. כבוגרת בית מדרשו של אייל שני ב"מלכה" ו"הסלון" היא הפגינה סגנון בישול מגובש, שקיבל חיזוק נוסף בקיוסק שפתחה עם שותפה לתכנית אושרי מסהיד. בקפה אירופה, תחת חסותו של השף והבעלים שרון כהן (שילה), היא יוצאת לדרך חדשה ועצמאית.

"ההיכרות עם קפה אירופה התחילה בקיוסק, שהוא בבעלותם. הייתה בינינו אהבה ממבט ראשון", היא אומרת. "שרון הוא המנטור שלי. אנחנו נפגשים מדי שבוע, מדברים על אוכל ויוצרים מנות חדשות. התפריט בקפה אירופה הוא שלו, אך בבראנץ' הוא נתן לי יד חופשית. הוא מלמד אותי המון, כולל דברים ששונים מהסגנון שלי. בהתחלה הייתי שמה סימני שאלה על דברים שהוא אמר אך הוא לא מתרגש מזה ושמח, כי הוא מבין שיש עם מה לעבוד. מצד שני השוני בינינו מקרב. הוא שף על ויש לי המון מה ללמוד ממנו".

הרחבת גבולות הבראנץ'. קפה אירופה (צילום: אמיר מנחם)
הרחבת גבולות הבראנץ'. קפה אירופה (צילום: אמיר מנחם)

התפריט החדש מנסה לפרוץ את מסגרת הבראנץ' הקבועה בדרך כלל. שי מודעת לכללים אך מנסה להרחיב את גבולות הגזרה במנות מקוריות כפנקוטה יוגורט, קונפי עגבניות וגרנולה (32 ש"ח), הצהרת כוונות וטייק אוף מלוח על יוגורט וגרנולה; ודלעת בתפוזים, שמן זית וגבינת סטילטון (58 ש"ח), חיבור מפתיע שיוצר מנה יפה וטעימה להפליא. סלקים במלח עם אגסים צלויים וגבינת בושה (48 ש"ח), ברזאולה מתוצרת בית עם חרדל וקורנישונים (28 ש"ח) וסשימי גספצ'ו מנגו (69 ש"ח) משקפים טיפול מינימליסטי בחומרי גלם והבנה שבמטבח לס איז מור.

מקומן של מנות בראנץ' מסורתיות לא נפקד, למשל ביצה עלומה על סלט תפוחי אדמה, איולי ארוגולה ופורל מעושן (59 ש"ח) ובריוש שרימפס בחמאה חומה ואיולי (69 ש"ח). פרשנות מקורית לסטייק אנד אגז מוגשת כביצה עלומה ופטריות יער ביין לבן על לחם תירס והולנדייז (71 ש"ח). מי שהפטריות הבשרניות אינן מספקות אותו יכול להוסיף חמון, או פשוט לבחור בסטייק אנד אגז שמוגש עם אספרגוס ואיולי ארוגולה (92 ש"ח). "בסופו של דבר מדובר בתפריט בראנץ' שצריך לתת מענה לציפיות. הוא בסגנון שלי יחד עם הסגנון של קפה אירופה. הקיוסק היה שלי והייתי מחויבת רק לעצמי ולדרך שבחרתי, אבל האתגר פה מעניין אותי".

את האוכל משלים תפריט אלכוהול שמתכתב עם מסורת הבראנץ'. בלאדי מרי, אספרסו מרטיני ונגרוני לבן מאיישים את את משבצת הקלאסיקות ולצדם שפריצים קלילים (42-56 ש"ח). בנוסף, בימי שישי תוכלו לרכוש כאן זרי פרחים לשבת. החצר האחורית של קפה אירופה גם היא חידוש מרענן, חלל שתחום בין בניינים גבוהים אך מצליח לייצר תחושה של פיסת טבע עירונית. הסביבה הנעימה, המנות והקוקטיילים שזולגים לאטם אל שעות אחר הצהריים מייצרים כניסה חלקה לסופ"ש.

בהנחה שהבראנץ' יצליח – ואין סיבה שלא – שיתוף הפעולה עם קפה אירופה יימשך?
"התוכנית היא לקחת את המושכות לידיים. אני מכניסה הרבה מנות לתפריט, כולל טבעוניות, ודברים מתחילים לקרות. בקפה אירופה יש אופציות ישיבה מגוונות כמו בר עליון, חצר קדמית וחצר יין, ויש הרבה דברים קונספטואליים שנעשה יחד".
קפה אירופה, שדרות רוטשילד 9, תל אביב, 03-52599987, שישי-שבת 17:00-12:00