הדלק שמניע את העיר: 32 בתי הקפה הכי טובים בתל אביב

מקום שהוא כמו חלום. קפה אסיף (צילום: עמית גירון)
מקום שהוא כמו חלום. קפה אסיף (צילום: עמית גירון)

כבר אי אפשר להתכחש לזה - 2024 היא השנה של בתי הקפה בתל אביב, והרף המקומי עולה גבוה. הם משתכללים, משתדרגים ומתמקצעים עם מאפים ברמה פריזאית, תפריטים מתוצרת מקומית משובחת, קפה ארטיזינלי ואווירה שאין להשיג בשום עיר אחרת בעולם. בקיצור, כדאי שתשבו

בתי הקפה של תל אביב התגייסו עם פרוץ המלחמה בעזה, הצטרפו לחמ"לים ונפתחו ראשונים באוקטובר, כי גם בזמנים הקשים ביותר העיר הזאת לא יכולה בלי בתי הקפה שלה. אבל זה הרבה יותר מזה: בחודשים האחרונים נפתחו בעיר כמה וכמה בתי קפה שהרימו גבוה את הרף המקומי – כן, עמיתה ביאליק ומשק עפאים יפו, אנחנו מסתכלות עליכם – ואחרי כמה שנים קשות שהתאפיינו בסגירת בתי קפה מיוחדים ואהובים, נדמה שזאת שנת הקאמבק של בתי הקפה הייחודיים שעושים את הדברים אחרת. מאפים מושחתים ברמה של בולנז'רי פריזאי, תפריטים יצירתיים מבוססי חומרי גלם מקומיים, קפה עם תעודת יוחסין של בן אצולה, אנחנו באמת לא צריכים הרבה. אנחנו צריכים המון.

>> עונג שבת: 13 בתי קפה מומלצים שפתוחים בשבת בבוקר
>> תתעוררו: 20 בתי הקפה עם הקפה הכי טוב בתל אביב

קפה אסיף

קפה אסיף מוציא מהכוח אל הפועל את האג'נדה של המקום שבו הוא שוכן, המרכז הקולינרי אסיף. באווירה "תרבותית", כלומר שקטה ואלגנטית, מוגשים גבינות משק, כבד קצוץ, לחם מחבת מהמאה ה-17 עם דבש ענבים, ארוחת בוקר קיבוץ ומג'דרה עם פריקה מנחף בתפריט שמתכתב עם כור ההיתוך שנקרא ישראל. לאחר הארוחה מומלץ להציץ בתערוכה ובמעדנייה, ללכת לאיבוד בספרייה בין ספרי בישול עתיקים או לעלות לגג ובו גינת תבלין מטופחת. בקיצור, שלם שגדול מסך כל חלקיו.
לילינבלום 28

צהריים מקומי. קפה אסיף (צילום איתמר גינסבורג)
צהריים מקומי. קפה אסיף (צילום איתמר גינסבורג)

The Urban Bakery

אורבן בייקרי היא המאפייה השכונתית של תושבי שכונת נגה היפואית, אך ממש לא רק שלהם – אלא של כל החפץ בדבר פחמימה טובה. נתחיל בקפה הנפלא, נמשיך בקרואסונים הפריכים שקוראים לנו לנגוס בהם בתאווה, ונסיים בכריך בייגל ביצים ואורגולה. בעצם אולי לא נסיים, כי בא לנו פרוסה מעוגת התפוחים לקינוח. חוץ מזה, במקום גם אופציות לנמנעים מגלוטן ולטבעונים ולא מקפחים אף אחד. פתוח בשבת ומעולה תמיד.
ניצנה 14

אורבן בייקרי. צילום: מהאינסטגרם @urbanbakerytlv
אורבן בייקרי. צילום: מהאינסטגרם @urbanbakerytlv

בוקה

קפה בוקה הוא ביתם של תל אביבים רבים, בין אם הם גרים במרכז תל אביב כבני בית של סניף אחד העם, ובין אם הם תושבי הצפון הישן ואז בסניף של יהודה מכבי כבר בוודאי מזהים אותם בשם. בוקה הפך משכבר למוסד, בית קפה אהוב עם אווירה שכונתית במידה, קפה נהדר, תפריט אוכל מגוון במחירים נוחים שמציע מענה למגוון נטיות תזונתיות ועוגיות שוקולד צ׳יפס מנצחות.
אחד העם 91, יהודה מכבי 40.

קפה בוקה (צילום מתוך עמוד האינסטגרם buckecafe@)
קפה בוקה (צילום מתוך עמוד האינסטגרם buckecafe@)

קפה בית

לקומיקאית תום יער היה חלום לפתוח בית קפה, והיא אשכרה עשתה את זה: קפה בית נפתח ברחוב פרנקל בפלורנטין לפני כשנתייפ, והפך מאז למקום מפגש קבוע עבור תושבי השכונה ושאר חברים שבאים לשתות קפה, מאצ'ה ולאכול פרוסת PB&J  דשנה. קפה בית, שקרוי בין היתר על שמו של אולפן בית השכן (האולפן של ירון סיוון, בן זוגה של יער), וגם מעוצב דומה מאוד לביתם הצבעוני של יער וסיוון. והכי קטע – התחושה בו היא, למרות ועל אף הקלישאה, באמת ביתית ונעימה. במיוחד כשיש ג'חנון בשבת.
פרנקל 43

אווירה של בית במהירות מסחררת. קפה בית (צילום מתוך עמוד האינסטגרם @cafe_bayit)
אווירה של בית במהירות מסחררת. קפה בית (צילום מתוך עמוד האינסטגרם @cafe_bayit)

קפה Blue

קפה בלו הוא תוספת חדשה ומטריפה למכולה הכחולה שבבית המכולות בנמל יפו – אתר ייחודי מכל הבחינות, שכן מלבד הלוקיישן מול הגלים מדובר בפרויקט אקולוגי שבנוי כולו ממכולות שיועדו לגריטה, ואמצעי חשמל סולאריים. בית הקפה בלו, שקרוי על צבע המכולה שלו, נפתח מתוך הרוח הזו, מציע קפה מעולה בקלייה איכותית וסחר הוגן שנמזג לכוסות מתכלות ומתמחזרות לצד מאפים מפתים ומעולים.
בית המכולות. האנגר מספר 3, נמל יפו

קפה Blue (צילום: מתן רחמן/בננה צילום)
קפה Blue (צילום: מתן רחמן/בננה צילום)

קפה ברזילי

מכירים את זה שאתם עוברים באמצע יום חול ליד בית קפה ותוהים לעצמכם איך כל האנשים האלה לא עובדים? ובכן, אנחנו כאן כדי להזכיר לכם שתאמינו או לא, אבל יש אנשים שעובדים מבית הקפה. במיוחד אם זה בית קפה נעים ונינוח כמו קפה ברזילי, שמאפשר לכם לשרוץ בו שעות בנונשלנט עם הלפטופ, וגם דואג שלא תישארו רעבים – כי גם הקפה מצוין וגם האוכל מצוין לא פחות, והוא גם טרי ובריא.
ברזילי 1

גרציאני

אי אפשר לחשוב על פארק קריית ספר היפה והמוריק מבלי לחשוב על בית הקפה הצמוד, שכבר הפך לחלק בלתי נפרד ממנו – גרציאני. מלבד העובדה החשובה שאפשר לקיים פיקניק כהלכתו על הדשא ולהצטייד במיטב המאפים, בורקסים וכריכים. המחירים נוחים ומאפשרים, הישיבה במקום נוחה, הקפה טוב ואיכותי, השירות ידידותי והמבחר עשיר, מגוון ומתעדכן כל העת. רק עכשיו, למשל, טעמנו בראוניז פאדג׳ וניל חדש שנכנס לתפריט והתאהבנו.
יהודה הלוי 123

גרציאני. צילום: אנטולי מיכאלו
גרציאני. צילום: אנטולי מיכאלו

דאמה

האחות הקטנה של השאפה בר שמסמנת וי בכל הסעיפים החיוניים לבית קפה שכיף לשבת בו: לוק מזמין בסמטה בשוק הפשפשים, אווירת קז'ואל עצלה ושירות לא מתקרצץ. סעיף האוכל עומד גם כן ברף הגבוה עם קפה איכותי ואוכל שמתרחק ממלכודות הבנאליות, למשל מסבחה זוקיני, במיה ברוטב משמש ווסאבי ומאפה פשטל דה נאטה כמו בפורטוגל. מותק של מקום ובועה של שקט – בערבון מוגבל, כן? – בהמולת שוק הפשפשים.
רבי נחמן 1

דאמה (צילום יח"צ)
דאמה (צילום יח"צ)

HOC

בית הקפה HOC שאף להביא לתל אביב בשורת קפה חדשה – והצליח. היום ברשותם שלושה סניפים ברחבי העיר שמגישים לחיך התל אביבי קפה מגל שלישי שמיוצר בתנאי סחר הוגן והוא מוקפד ואיכותי. האיכות היא תו התקן של סניפי HOC וניכרת בכל אלמנט בהם, החל מהשירות החו"לניקי שהוא מאופק ומנומס, דרך העיצוב האלגנטי שנע במנעד שבין יפני לנורדי וחף מדאווינים, וכלה במנות הפוטוגניות המאופיינות בקו מינימליסטי ומדויק.
התבור 2, טרומפלדור 6, הרבי מברך 3

HOC. צילום: Tamuna Djanashvili
HOC. צילום: Tamuna Djanashvili

WayCup

בווייקאפ, פאן אינטנדד, מרגישים כמו בבית. כאורחים מזדמנים תזכו להסבר מעמיק על פילוסופיית הקפה של המקום, סיוע בבחירת זן לטעמכם וחליטה מקצועית שמייצרת את המשקה המושלם. אם אתם קבועים אין צורך להכביר מילים כי הבריסטות זוכרים בדיוק מה תרצו לשתות. הקפה נקלה מדי יום כדי להבטיח טריות, ומטעמי קהילתיות נמכרים במקום מדי פעם תוצרי שת"פ עם עסקים קטנים שאינם קשורים לקפה. ולא פחות חשוב – המרפסת ביוחנן הסנדלר היא אחד הספוטים הכי כיפיים בעיר לתצפת מהם על החיים עצמם.
יוחנן הסנדלר 23

WayCup. צילום: אנטולי מיכאלו
WayCup. צילום: אנטולי מיכאלו

קפה וילנד

בית קפה חדש שהתמקמם במבנה היסטורי בפארק התחנה, מה שאומר שמדובר במקום שקט, הרחק מההמון הסואן. אזור שבו אשכרה תוכלו לשבת בשקט ולהקדיש את כל תשומת הלב ללפטופ, או סתם להנות מהבריזה שמגיעה מהים. במקום קפה נהדר, כזה שם אפשר לארוז בפחית לפני פיקניק בים. על תפריט האוכל אמון השף שחר לוי, שמציע כריכים נהדרים במחירים נוחים, מאפים טריים ונעימים שאופים במקום, סלטים רעננים וכל מה שטוב ורוצים מבית קפה.
בפארק התחנה, ליד מסעדת האיטלקייה בתחנה

כן, הדבר הזה נמצא בעיר שלנו. המבנה בו הוקם קפה וילנד. צילום: עמית אגרונוב
כן, הדבר הזה נמצא בעיר שלנו. המבנה בו הוקם קפה וילנד. צילום: עמית אגרונוב

זוריק

זוריק הוא בית קפה שכונתי מן המניין. ומה הופך בית קפה לשכונתי אתם שואלים? העובדה שרוב היושבים ורוב העובדים הם תושבי הרחובות הסמוכים קרוב לוודאי, וכן העובדה שאפשר להגיע אליו גם בטרנינג וכפכפים ולהנות משירות נעים ותפריט מגוון שמאפשר להתיישב בבוקר לשתות קפה ולאכול מוזלי, להישאר לצהריים ולאכול סלט קיסר עם עוף ואף לקנח בפסטה בולונז לארוחת ערב. המיקום בכיכר מילאנו (כשאינה נמצאת בשיפוצים) גם הוא נעים ואידיאלי לבית קפה שכונתי. הבונוס המשמעותי: סיכוי סביר שתתקלו בטרנטינו שותה הפוך חלש.
יהודה המכבי 4

טוני ואסתר

טוני ואסתר הוא הסמל של שוק לוינסקי וה-בית קפה בה"א הידיעה של תושבי שכונת פלורנטין. בדרך כלל אתם צפויים לפגוש בו פרילנסרים ממורמרים שעובדים שעות על תסריט וגם מגוון של סטוצים מביכים מהעבר. אלא שבימים אלה תפגשו בו גם תפריט מעודכן ועכשווי של השף דור ונגר, שהכניס לתפריט דגים נאים, סלטים רעננים ויצירתיים וקרעפלך בניחוח של סבתא. וברור שיש עדיין שניצל, ואפילו סלט קיסר שניצל.
לוינסקי 39

טוני ואסתר. תמיד מנחם. צילום: מפייסבוק
טוני ואסתר. תמיד מנחם. צילום: מפייסבוק

קפה יעל

אושרת יקותיאל, לשעבר בעלת קייטרינג, מבקרת מסעדות בעכבר העיר ומנהלת מסעדה אצל יותם אוטולנגי בלונדון, מקפידה שכל מה שמגיע לצלחת יהיה טרי, טעים, אסתטי ועונתי. בחלל בהיר ונעים מול מרפסת מוצלת המשקיפה לגינה (פרט כבד משקל בעיר שכולה בטון) מוגשים סלטים רעננים, מאפים מתוצרת בית, כריכים, תבשילים ועוגות. ממרחים, גבינות ואוכל מוכן תוכלו לדוג מן המקרר, ולהוסיף זר פרחים לטובת הנפש.
צייטלין 18

מונטי

כדי לפתוח בית קפה מול הוטל מונטיפיורי צריך, איך נאמר זאת יונית, ביצים. מונטי עושה זאת בשיק איטלקי כשילוב של מעדניה, חלל אוכל ובילוי, בית קפה ובית קלייה וחנות יין, מעין וואן סטופ שופ לישיבה במקום ולשדרוג המזווה הביתי. ניחוח קפה עז מרמז כבר בפתח הדלת על ליבת המקום, קפה לכל סוגיו ולאורך כל שרשרת הייצור. ליד תוכלו להזמין כריכים ומאפים, סלטים ומנות חמות וגם פלטת גבינות ויין, לשבת בחוץ על מדרכה מוצלת מול אחד המבנים היפים בעיר ולדמיין שאתם באירופה.
מונטיפיורי 41

מונטי (צילום: יחסי ציבור)
מונטי (צילום: יחסי ציבור)

מיראז'

בית הקפה מבית איל שני בפארק המסילה הוא המרענן הרשמי שלנו ותמיד נשמח לבוא לאכול בו כריך אומלט רך ומבורך. היינו אומרים שמיראז' הוא כמו הפורט סעיד רק בגרסת בית הקפה של הבוקר. גם שם השירות בלתי, אבל הקפה הנפלא והתפריט העשיר והיצירתי ממש מפצים על זה. שלא לדבר על זה שאפשר לקפוץ לקסטה השכנה לקינוח.
יהודה הלוי 12

Mela

בית הקפה מלה, מתהדר כבר בשלושה סניפים בעירנו, שהאחרון בהם הוא סניף דיזינגוף רחב הידיים. אנחנו לא מתים על רשתות, אבל מלה עדיין לא מרגיש כמו רשת. בכל הסניפים מוגש קפה משובח שקולים במקום, וגם מאצ'ה נהדרת לאוהבי הז'אנר, או מיץ תפוזים סחוט אם אתם מאלה. חוץ מזה תמצאו במלה מאפים טריים, כריכים צבעוניים ובריאותיים ועוד שלל נשנושים שכולם מתוצרת מקומית למהדרין, ומחומרי גלם בריאים ומובחרים.
אשתורי הפרחי 20, מקווה ישראל 23, דיזינגוף 164

שינויים הרגלי הקפה ומאפה. Mela. צילום: מור חן
שינויים הרגלי הקפה ומאפה. Mela. צילום: מור חן

מרסנד

בית הקפה מרסנד המיתולוגי חזר בגלגולו החדש, והתמקם ברחוב בן יהודה. מרסנד החדש הוא משופץ ורחב ידיים, ומעוצב באופן נעים ומודרני. את ניחוח הרטרו אפשר למצוא דווקא בתפריט, שכולל מנות כמו לביבות לטקס ביתיות עם ביצי עין, מרק קניידעלך בימים הקרירים ועוד מגוון דליקטסים. חוץ מזה, בל נשכח את ויטרינת העוגות המפתה בה תמצאו עוגות גבינה כמו של פעם, עוגות בחושות וגם גלידה צוננת בימי הקיץ.
בן יהודה 70

קפה מרסנד החדש. צילום: יעל שטוקמן
קפה מרסנד החדש. צילום: יעל שטוקמן

משק עפאים בעדנה

משק עפאים הוא הרכש החדש של יפו, ואנחנו מקווים שהוא בהחלט כאן כדי להישאר. מרפסת מרווחת וחלל פנימי משגע שכולל עיצוב וינטג' ביתי, ולא פחות מ-380 מוצרי מדף ומעדנייה שמקורם במשק עפאים שבערבה ובעמק האלה. במקום, מלבד קפה נהדר, יש ויטרינת מאפים מהפנטת שכוללת בין היתר מאפה שמרים שוקולד, קפה והל שאנחנו לא מפסיקים לחשוב עליו. וכן סלטים, כריכים ומגוון מנות עיקריות בריאות ומזינות.
דרך שלמה 6

ההמונים בדרך. משק עפאים במתחם נגה. צילום: יעל שטוקמן
ההמונים בדרך. משק עפאים במתחם נגה. צילום: יעל שטוקמן

Nomena

עם עיצוב שאי אפשר להישאר אדישים אליו ובבניין שאי אפשר להתעלם ממנו נפתח בית הקפה נומנה, ששמו אומר משהו מסובך שקשור לגישה הקנטיאנית, אבל עם הקפה הנהדר שלו אין צורך להפליג בדיבורים מיותרים. הבריסטות במקום מקצועניים וינסו להתאים את הקפה למה שאתם אוהבים לשתות, את הקפה קולים במקום בחדר קלייה מיוחד והמאפים מבית אפוי של רז רהב יסתכלו עליכם מהויטרינה ולא ישאירו הרבה מקום לאיפוק.
אלנבי 54

איזה קווים יא ווארדי. Nomena. צילום: יעל שטוקמן
איזה קווים יא ווארדי. Nomena. צילום: יעל שטוקמן

נחמה וחצי

אין ספק שנחמה וחצי עונה להגדרה "בית הקפה הכי תל אביבי". פרילנסרים טרוטי עיניים מקישים בלפטופ ומעשנים בפנים, שלט גדול מבחוץ שהשירותים ללקוחות בלבד ושירות מהוסס, לא מתנחמד ואיטי. אז אולי הם לא הכי נחמדים, אבל נראה שבנחמה וחצי באמת אפשר למצוא מידת כלשהי של נחמה. אולי זה בזכות שעות הפתיחה הנוחות, הלוקיישן האידאלי, ואולי אלה הקציצות ברוטב אדום והפירה שאנחנו פשוט לא יכולים בלעדיהן.
אחד העם 144

נחמה וחצי. צילום: עדי פועה וענבל קורמן
נחמה וחצי. צילום: עדי פועה וענבל קורמן

נורדיניו

בנורדיניו, שממוקם בנחלת בנימין יש אווירה של בית קפה פריזאי וויטרינה שממש קשה לעמוד בפניה. כריכים צבעוניים וטריים בגדלים שונים מלחמים איכותיים, סלטים רעננים ומסקרנים ובעיקר קינוחים ודברי מאפה נהדרים שזורקים אותנו מיד לכל עיר בעולם והם איכותיים וערבים לחיך. מאריטוצי מרומא, קרואסון שקדים פריזאי, עוגיית שוקולד אמריקאית ועוגת גבינה באסקית בגודל אישי.
נחלת בנימין 27

המאריטוצי של נורדיניו (צילום: שרון יערי)
המאריטוצי של נורדיניו (צילום: שרון יערי)

נחת

מתבקש לומר שבנחת אפשר למצוא נחת, אבל מה לעשות שזה באמת נכון. הקפה של נחת נהדר ממש. מדובר בתערובות מיובאות מאיזורים שונים בעולם, והן כולן מוקפדות, ריחניות ונפלאות ממש. דרגות החמיצות-פירותיות משתנות בהתאם לתערובות השונות והבריסטה המקצועי ידע לקלוע בדיוק למה שתרצו אם תסבירו לו מה אתם אוהבים, מה שמעניק כאמור, נחת של ממש. חוץ מזה, נעים ונוח לשבת שם ולהשקיף על כיכר דיזינגוף.
כיכר צינה דיזינגוף 1

קפה נחת (צילום יעקב בלומנטל)
קפה נחת (צילום יעקב בלומנטל)

עברי

בית הקפה עברי שוכן ברחוב הגדוד העברי, ומעוצב כולו באופן עברי למדי. מה זה אומר? ריהוט וינטג' ביתי של סבתא ישראלית, מראה של קנטינה בקיבוץ עם מקרר מותאם, פלייליסט עברי שמתנגן ברקע, וכן תפריט עברי למהדרין, שכולל ארוחת בוקר קיבוצית, שקשוקה וחביתה בפיתה לברקפסט, או לא פחות משניצל תירס, פתיתים או משה בתיבה ללאנץ'. לקינוח, איך לא, עוגת פתיבר או פודינג סולת. הנה, יאיר לפיד. זה מה ישראלי בעיניינו.
הגדוד העברי 8

טעם של פעם. עברי (צילום: יעל שטוקמן)
טעם של פעם. עברי (צילום: יעל שטוקמן)

עמיתה ביאליק

כיכר ביאליק הייתה מאז ומתמיד פנינה עירונית, וגם פנינות עירוניות יכולות להשתדרג ולהתשבח – בטוח כשמגיעות אליהן צמד הקונדיטוריות מבית המאפים הכי אהוב עלינו בכל העיר, עמיתה. מיכל בוטון ואנה שפירו ופתחו במוזיאון בית העיר שבכיכר את עמיתה ביאליק, שמציע מגוון פחמימות ודברי מאפה יצירתיים, קפה משובח, כריכים טריים וגם גבינות ויין בערבים. אפשר לשבת בפנים בנעימים, אך רצוי לשבת בחוץ במרפסת הפנימית, היפה והפורחת.
ביאליק 27

איזה פינה בגינה. עמיתה ביאליק. צילום: יעל שטוקמן
איזה פינה בגינה. עמיתה ביאליק. צילום: יעל שטוקמן

P.O.C

אין פלורנטינאי שמכבד את עצמו ולא עמד בתור לפוק קפה בשבת בבוקר. התור שמשתרך על גבי שני רחובות, הוא סימן ההיכר של שבת בשכונה. סביר להניח שבתור תפגשו איזשהו סטוץ מהעבר אבל זה לא מוריד מהעובדה או אף מוסיף לעובדה כי הישיבה בפוק נוחה ונעימה, השירות פמיליארי בדיוק במידה הנכונה, הקפה מעולה והקנלה די בורדו מצוינת. אגב, אם במקרה הגעתם מצוננים או סתם רציתם לחזק את מערכת החיסון, משקה הג'ינג'ר כורכום מבית הפוק מרפא גוף ונפש.
כפר גלעדי 48

P.O.C קפה. צילום: שלומי יוסף
P.O.C קפה. צילום: שלומי יוסף

קופי קלאב

קופי קלאב, שנפתח בשינקין בחודש פברואר האחרון על ידי תושב הרחוב סהר הופברנד, הפך לבית הקפה הקבוע של תושבי הרחוב, ולא בכדי. הקפה מצוין ומתומחר הוגן, המאפים (מבית אפוי) מפתים ביותר, הכריכים צבעוניים ממש והאווירה שכונתית אך אופנתית. אפשר לשבת ברגוע ולעבוד עם הלפטופ, אפשר לחלוק קפה ומאפה עם בחור יפה או לשבת שם לפרלמנט חברים בנעים. אה, והוא גם פתוח בשבת.
שינקין 22

ברור שהמקום הזה יפה עד ספלי הקפה. קופי קלאב (צילום: עידן סעידי)
ברור שהמקום הזה יפה עד ספלי הקפה. קופי קלאב (צילום: עידן סעידי)

קפה 51

קפה 51 הוא מוסד קפה במחוזותינו שקיים מאז 2016, מאז הוקם על ידי מאסטר הקפה דותן גרינברג.  כבר שמונה שנים שגרינברג מלמד אותנו קפה טוב מהו, ומציב סטנדרט קפדני למשקה המר והנהדר. למי שטרם נמנה עם פרלמנט הלקוחות הקבועים נספר כי מדובר בבית קלייה לקפה ספיישלטי – או קפה מהגל השלישי אם תרצו, מה שאומר שהוא מיוצר בתנאי סחר הוגנים וקלוי במקום מתערובות מובחרות. אפשר גם לקנות הביתה, יש משלוחים ומוצרים נלווים, ובעיקר המון סבלנות להסביר לכם כיצד בדיוק עליכם לשתות את הקפה. אה, וגם עוגת הבננות מושלמת.
אחד העם 51

קפליקס

קפליקס הוקמה בשנת 2011 כבית קלייה קטן והיום מונה שלושה סניפים ברחבי העיר. הקפה מיובא מחוות גידול ארטיזנליות ברחבי העולם ונקלה במקום. מה שמקנה לבית הקפה ניחוח טוב ועז. נדמה שקפליקס עשו מהפכת קפה בקרב התל אביבים, ולימדו אותנו על טיבו של קפה טוב באמת עוד בעשור הקודם. זהו בית קפה שמתמקד בקפה, אך גם העוגיות והמאפים שלו לא רעים בכלל. חוץ מזה אנחנו עדיין מחכים להיות לקוחות טובים מספיק ולקבל ספל עם השם שלנו תלוי לראווה בבית הקפה ומחכה רק לנו.
תרצה 17, שלמה המלך 12 ומרחביה 6. 

קפליקס בשוק לוינסקי (צילום: זיו ממון)
קפליקס בשוק לוינסקי (צילום: זיו ממון)

קפה שפירא

קפה שפירא הוא לא רק קפה שכונתי, אלא מעוז קהילתי של ממש שמארח ערבים שכונתיים, אירועי תרבות ומיטיב להשתלב בשכונה שבה הוא נמצא – לא באופן יומרני ומאולץ, אלא באופן אורגני ובלתי מתאמץ. למשל העובדה שממוקם בו מקרר קהילתי לדרי רחוב, או הקרנות חופשיות של סרטים וערבי מוזיקה. חוץ מזה, אין אחד שלא מכיר את יונתן הבעלים שתמיד פתוח לרעיונות וליוזמות חדשות בדבר הקפה והשכונה. חוץ מזה הקפה נפלא, הישיבה נעימה ונונשלנטית והמאפים מתוקים וטובים.
רלב״ג 15

קפה שפירא (צילום: יפעת יוגב)
קפה שפירא (צילום: יפעת יוגב)

שרויטמן

כששף ערן שרויטמן עבר מבישול (לעולם נזכור לו את הרביולי חלמון באורקה) לאפייה, עולם המסעדנות קימט גבות בתהייה. מאז עברו קילוגרמים רבים של קמח במלוש ותחת המותג נמכרים מדי יום בריושים עם שפיץ מחודד, לחמים עם קראסט פציח ומאפים מלוחים ומתוקים. בשני הסניפים תוכלו לקבל גם כריכים וטוסטים, ממרחים שהולכים מצוין עם הלחם, סלטים, מעט מנות חמות, פיצה בסופי שבוע וכמובן קפה, וכל זאת באווירת נו נונסנס שעושה כבוד לאוכל וללקוחות. אחרי לילה קשוח – זה כל מה שצריך.
נחלת יצחק 30, גאולה 44

תחתית

מיטיבי לכת בוודאי זוכרים את הזמנים שבהם התחתית הייתה פתוחה כל הלילה ומוכנה לקבל אתכם בכל שעה ביום. הזמנים השתנו, אבל גם היום תוכלו להיכנס בשערי התחתית החל מ-7:00 בבוקר ולעזוב אותה בחצות הליל. מלבד השעות הגמישות, התחתית היא כנראה מעוז הפרילנסרים הגדול של תל אביב. למרות זאת, השירות שם סבלני, אדיב וממש לא מחכה שתלכו. להפך. טוסט הבית, עוגת שמרים שוקולד, סלט פסטה וקפה נפלא – כל אלה גורמים לכם להרגיש בבית, ולרצות להישאר.
לינקולן 9

אין כמו שבת בבית. הטוסט של התחתית (צילום: אסף בריט)
אין כמו שבת בבית. הטוסט של התחתית (צילום: אסף בריט)