"גבר גבר": קומדיה מרוככת, מחויכת וקיטשית

וויל פארל ומארק וולברג נפגשים שוב, הפעם בקומדיה קלילה ולא מזיקה על שני גברים הנעולים בתחרות זה עם זה, אבל הדבר האחרון שהצופים רוצים מוויל פארל זה קומדיה לא מזיקה

מתוך "גבר גבר"
מתוך "גבר גבר"
7 בינואר 2016

הפרסונה הקומית של וויל פארל היא של מישהו שחושב שהוא הכי הכי והרבה יותר מוצלח ממה שהוא באמת. הוא נהג המירוצים הכי מהיר, מחליק הקרח הכי אולימפי ומגיש החדשות הכי גבר. הוא מגוחך להפליא, אבל עמוק עמוק (עמוק) בפנים הוא איש טוב. ב"גבר גבר" פארל מנסה להיות האבא הכי טוב בעולם, אלא שאלה לא ילדיו, כי אם של אשתו היפה ושל האקס הסקסי שלה, ועקב תאונה ביזארית שהפכה אותו לעקר הוא אינו מסוגל להוליד ילדים משל עצמו. לכן כשהוא משקיע את כל לבו ומרצו בכיבוש לבם של הילדים הסרבנים (בציורים המשפחתיים מייגן הקטנה תמיד מציירת אותו מת) קשה לצחוק עליו. לכן "גבר גבר" הוא קומדיית פארל מרוככת, מחויכת ודי קיטשית.

האקס הסקסי והאבא שהילדים מעריצים הוא דסטי (מארק וולברג) – אופנוען בז'קט עור שעושה שכיבות סמיכה בלי להזיע וניחן בעוד מיני כישורים גבריים. דסטי הוא מי שפארל חושב שהוא בסרטים אחרים. ב"גבר גבר" הוא יודע שהוא לא יכול להיות דסטי, ופרט לניסיון חסר סיכוי להפגין שליטה באופנוע שלו (התוצאה צפויה ועדיין מצחיקה בגלל הכוריאוגרפיה המופרכת של האופנוע) הוא יודע שהיתרון שלו על פני יריבו הוא יכולת ההתמדה שלו. עקב טעות בשיקול הדעת הוא מזמין את דסטי להתארח בבית המשפחה, ושני הגברים מתמודדים על אהבתם של הילדים. האימא היפה (לינדה קרדינלי) היא די בשולי הסיפור, ונדמה שלנוכחות הסקסית של דסטי יש יותר השפעה על הגברים שסביבו מאשר עליה, אף שפעם הם לא יכלו להוריד את ידיהם זה מזו.

זה אופייני לקומדיות של פארל שהיחסים המרכזיים הם בינו לבין הגבר שלצדו, בין אם מדובר בחבר הכי טוב או ביריב, אך משום שכאן התא המשפחתי הוא כה מרכזי לדרמה ולקומדיה, חבל שלא הושקעה יותר מחשבה בעיצוב דמות אם קצת יותר מעניינת ובעלת נוכחות. אדם מקיי, שותפו היצירתי של פארל שביים חמישה מלהיטיו, חתום כאן רק כמפיק. שון אנדרס, שכתב (עם שני שותפים) וביים, מתאים את עצמו לסביבה הקומית של פארל, אבל הסרט מתפרע ממש רק לעתים רחוקות והצחוקים רחוקים יותר זה מזה. ועדיין "גבר גבר" מציע בידור סימפטי, בעיקר בשל הכימיה הקומית בין שני כוכביו (שכבר צוותו יחדיו כשוטרים ב"החבר'ה האחרים"). לשחקני המשנה המוכשרים בובי קנבאלי (בתפקיד רופא פוריות מאוד לא דיסקרטי), תומאס היידן צ'רץ' (הבוס שמספר סיפורים גסים) וחניבעל בורס (בתפקיד הגבר השחור שמאפשר להכניס לסרט בדיחות לא מזיקות על גזענות) יש רגעים טובים, והבדיחה האופיינית מסוג "אנחנו יודעים שאנחנו בסרט מלא קלישאות" מוצלחת בהחלט.

השורה התחתונה: קומדיית פארל מרוככת ונחמדה

ציון ביקורות - 6