גלריית המקרר חוזרת בעיצוב חדש והמון רוח במפרשים

אחרי שפעלה בקומות התת קרקעיות של בית הקירור בשוק הסיטונאי לשעבר, גלריית המקרר חוזרת כמתחם אמנות רב תחומי

גלריית המקרר החדשה
גלריית המקרר החדשה
5 ביוני 2019

גלריות באות והולכות – בשנים האחרונות בעיקר הולכות. אלו שבאות הן בעיקר יוזמות עצמאיות של אמנים או של יזמי תרבות נלהבים, שרוצים או לפחות מקווים לעורר את השוק הרדום. אליהן מצטרף עכשיו שחקן חדש־ישן בדמותו של המקרר, שהתחיל ב־2015 כתערוכת פופ אפ גדולה בקומות התת קרקעיות והמחניקות של מה שהיה פעם בית הקירור של השוק הסיטונאי ברחוב החשמונאים.

אחרי שיפוץ המקום, שכלל את בניית פרויקט המגורים והפנאי הכושל הסמוך של השוק הסיטונאי, מגיע המקרר בגלגולו החדש כמתחם אמנות רב תחומי שכולל 23 חללי סטודיו, גלריה פעילה ובר. בסוף השבוע יושק המתחם עם תערוכה רבת משתתפים ופעילויות לכל המשפחה. בין היתר, יתקיים בחמישי (6.6) אירוע פתיחת התערוכה שעוסקת בעיר שמעל ומתחת לפני האדמה עם 47 אמנים בהם מתן אורן, מלכי טסלר, יסמין דיוויס ואבנר פינצ'ובר.

גלריית המקרר החדשה
גלריית המקרר החדשה

ביום שישי תתקיים מסיבת שוק אוכל סביבתי של בית האוכל החברתי, רובין פוד, שכבר צבר לעצמו שם בתור מסעדה המגישה מזון על טוהרת האוכל המבוזבז. העמותה החיפאית תגיע למקרר עם השף שלה, שיגיש מנות המבוססות על מזון טוב שנזרק על ידי רשתות השיווק והחקלאים. עוד ברוח הקיימות, יתקיימו סדנה לימודית בעלות סמלית של החברה לחקלאות עירונית, שתלמד בין היתר על טכנולוגיה הידרופונית. בשבת יתקיימו סדנאות אמנות ורישום צעצועים חינמיים.

"המקרר היא עמותה עצמאית ללא מטרות רווח", מסבירה מייסדת העמותה איריס פשדצקי. "אין לנו מימון רשמי אבל יש הרבה התגייסות ועזרה הדדית. לא קל לגלריות לשרוד היום ואנחנו לוקחים על עצמנו את הסיכון. אבל בסופו של דבר, חוסר העצמאות נותן חופש".

גלריית המקרר החדשה
גלריית המקרר החדשה

ומה הלאה? פשדצקי ובן זוגה שחר דיוויד, שמפעילים את המתחם, מתכננים בעיקר שיתופי פעולה, בהמשך עם פסטיבלי אסיף ואנימיקס בין היתר. "מעניין אותנו ליצור שיתופי פעולה עם גופים בעלי אג'נדה חברתית ופוליטית. אנחנו פתוחים לכל יוזמה עצמאית לא מסחרית. כרגע הגישה שלנו היא ידיים פתוחות".

← המקרר, החשמונאים 90 תל אביב, פתיחה: חמישי (6.6) 20:00, שישי 12:00־17:00, שבת 12:00־14:00