כולנו דרמה קווינז: סופ"ש של תיאטרון גאה וחיבוקים במקום חגיגה

"תראי איזה יופי" (צילום: נדב יהלומי)
"תראי איזה יופי" (צילום: נדב יהלומי)

פסטיבל "דרמה קווין" לתיאטרון גאה של תיאטרון המשולש יערך השנה בפעם השלישית במסגרת אירועי הגאווה של עיריית תל אביב-יפו, ולראשונה בבית החדש שלו במרכז הגאה, במתכונת מותאמת לרוח התקופה השפופה. "בימים קשים אלו ישנה חשיבות רבה לספר את סיפורה של הקהילה הגאה"

אנחנו לא בתקופה שקורים בה המון דברים טובים. אחד הבודדים שבהם היה פתיחתו של המרכז הגאה בגן מאיר בפברואר האחרון, ובתוכו קרה דבר טוב נוסף כשתיאטרון המשולש – התיאטרון הגאה – קבע בו ובאודיטוריום היפהפה שלו את משכנו הקבוע ומאז מעלה בו הצגות ומקיים בו אירועים מסחררים ומשחררים בשת"פ עם פרויקט "דבק" של עיריית ת"א-יפו. אבל זה לא חדשות. מה כן חדשות? ובכן.

>> בגאווה ובתקווה: זה האירוע שיחליף השנה את מצעד הגאווה בתל אביב

במסגרת אירועי הגאווה של עיריית תל אביב-יפו, שיערכו השנה במתכונת תואמת לרוח התקופה השפופה, יערוך תיאטרון המשולש זו השנה השלישית ברציפות את האיוונט "דרמה קווין" – פסטיבלון של תיאטרון גאה שנמתח על פני סופ"ש שלם (15.6-12.6) ויכיל מופעים ויצירות מאת להטב"קים, על להטב"קים ובהשתתפות להטב"קים.

את האמת, קיווינו שנוכל לחגוג בפעם השלישית את דרמה קווין, פסטיבל התיאטרון הגאה שייסדנו במשולש. היינו בטוחים שעד עכשיו כל…

Posted by ‎המשולש – תיאטרון גאה‎ on Thursday, May 16, 2024

"בימים קשים אלו ישנה חשיבות רבה לספר את סיפורה של הקהילה הגאה גם כשהוא קשה להכלה", כך נמסר מהנהלת התיאטרון, "מתוך אמונה שתרבות גאה חשובה בכל זמן ובכל מקום. השנה, בפעם הראשונה, לתיאטרון הגאה של תל אביב יש בית משלו במרכז הגאה בגן מאיר. במקום לחגוג, המקום נפתח כדי שנהיה כולנו ביחד: בחיבוק, בחיבור, ואולי אפילו בצחוק".

מתוך "תגידו מה בא לי" (צילום: אורון קפלן)
מתוך "תגידו מה בא לי" (צילום: אורון קפלן)

בין המופעים שיעלו בסוף השבוע: ההצגה "תגידו לי מה בא לי", שזכתה השנה בפרס חביבת הקהל בפסטיבל תיאטרונטו, על בחור מילניאלי מתוסבך המתקשה להבין את עצמו; המחזה "תראי איזה יופי" מאת דניאל מקיבור שעלה בבכורה ישראלית בתיאטרון המשולש ורץ מאז בהצלחה כבר במשך שנה; The Backstage – מופע בימתי חדש ורב-תחומי של אמנים ואמניות להט"בים שמביאים לבמה את מה שבדרך כלל נשאר מאחורי הקלעים; המחזה המצליח "דניאל בעלי", שגם הוא עלה בבכורה ישראלית בתיאטרון משולש ורץ מאז בהצלחה כבר למעלה משנתיים, ו"המסע המופלא של קשת" – הצגת ילדים גאה בשילוב תיאטרון בובות. כמו כן, יעלו במסגרת ה"קוויקי" ארבע הצגות קצרות ומקוריות של מיטב היוצרות והיוצרים מהקול הגאה החדש של ישראל.

מתוך "דניאל בעלי" (צילום: אורון קפלן)
מתוך "דניאל בעלי" (צילום: אורון קפלן)

>> תיאטרון המשולש מייסודו של המרכז הגאה בתל אביב הוקם בשנת 2021 על יד נמרוד דנישמן, יובל קורן ורום רזניק – שלושה יוצרי תיאטרון צעירים ולהט"בים. כשהתחילו את דרכם גילו שכמעט ואין תוכן להט"בי בתיאטרון הישראלי, והבינו שזה בדיוק מה שהן רוצות לעשות – תיאטרון שמדבר את הקהילה: את המאבקים שלה , הכאבים שלה, האהבות שלה, ההצלחות שלה, הצחוקים והשטויות– ובשפה שלה. פרטים נוספים על אירועי "דרמה קווין" – כאן.