"החיות של דודו": המתנה שלכם, העתיד שלהם

עידו (דודו) בנסמן וחבריו מייצרים דמויות של חיות ססגוניות המופיעות על גבי 70 מוצרים שונים. במיוחד לפני פסח, זה הזמן לרכוש חבילה ולעזור להבטיח את המשך קיומו של המפעל החשוב הזה, המבטיח עתיד ליוצרים שנמצאים על הספקטרום האוטיסטי

החיות של דודו
החיות של דודו

לפני כמעט עשור התחיל עידו (דודו) בנסמן, אז בן 12, לצייר חיות צבעוניות, מחויכות ומלאות אופטימיות. הציורים עוררו תשומת לב רבה בסביבתו של עידו, שנמצא על הספקטרום האוטיסטי. טל, אמו של עידו, ראתה בציורים האלה הזדמנות לחשוב על עתידו.

החיות של דודו
החיות של דודו

המתפרה החברתית שמעסיקה שורדות זנות
מתנות יפות לפסח עד 100 שקלים
בגדי הים הכי יפים שמצאנו באסוס

"הבנתי כבר אז שיום אחד אצטרך לדאוג לעתיד הכלכלי שלו ולחשוב על מה הוא יעשה כשיהיה גדול ואיך ייראה היומיום שלו", היא אומרת. "ראיתי שמקורות התעסוקה בהוסטל מוגבלים ומשעממים, והחלטתי להקים מפעל של מתנות ומוצרים שמבוססים על החיות האלה".

החיות של דודו
החיות של דודו

החזון התבסס והפך למציאות באחרונה, עם שנתו האחרונה של עידו בחינוך המיוחד (שמספק מענה עד לגיל 21). יחד עם מעצבת הפכה טל את הדמויות הססגוניות לעיטורים שמופיעים על גבי 70 מוצרים שונים, בהם שעוני קיר, פלייסמטים ומשחקי זיכרון. לאחרונה הם אפילו מעטרים מארזים מעוצבים לפסח, שכוללים, בין היתר, משחקים, ליקרים, יינות, אגוזים ופירות יבשים. מחיר המארזים נע בין 15 ל־150 ש"ח, וניתן לקנות אותם במינימום של 20 יחידות.

החיות של דודו
החיות של דודו

המוצרים הללו נארזים על ידי עידו וחבריו להוסטל, שנמצאים גם הם על הספקטרום האוטיסטי. "אלה חבר'ה צעירים בני 20 עד 30, וזאת התעסוקה הראשונה שלהם אחרי המערכת החינוכית", אומרת טל. "התפקודים שלהם נעים בין בינוני לנמוך, אלה לא אנשים שיכולים לעלות על אוטובוס וללכת לעבודה, הם חייבים מרחב מוגן".

החיות של דודו
החיות של דודו

לדברי טל, לא רק שהמיזם מספק לחברים פרנסה, הוא גם מקור לגאווה ומסייע לפתח תקשורת ביניהם. "זה שינה להם את החיים, כיף להם לעבוד עם כל הצבעוניות והמשחקים, והם גם גאים כי זה מתבסס על ציורים של אחד משלהם. הם מאוד מפרגנים, אומרים הרבה 'כל הכבוד, עידודו'. ממש מזכירים ילדים בשנים הראשונות שלהם".

לרכישה, כנסו לעמוד הפייסבוק "החיות של דודו"