"הישרדות" פתחה עונה בפרק תככני במיוחד. תודו שהתגעגעתם

פרק פתיחת העונה המצוין גרם לכולם להתפלש בבוץ, הכיר לנו את המתמודדים בצורה הכי טובה שאפשר וכבר סימן את הנבל. הוי נאוה, המתנה שלא מפסיקה לתת

נאוה בוקר ב"הישרדות". הנכס של העונה
נאוה בוקר ב"הישרדות". הנכס של העונה
3 במאי 2020

קדימה, תודו. נו, תודו שגם אתם התגעגעתם קצת ל"הישרדות". שהיה חסר לכם לשמוע משום מקום קול במרחק צועק "אמאייה", לראות אנשים שסובלים ממשהו שונה מפצעי לחץ על רקע נופים פסטורליים. שהיה לכם חסר קצת דיאלוג רובוטי עם גיא זוארץ (סתם נו, זה לא חסר לאף אחד, כולל יעל בר זוהר). ואני חייב לומר כבר על ההתחלה, זה היה פרק פתיחה מצוין. אולי באתי בלי ציפיות של ממש, כי כמו רוב עונות הריאליטי VIP בישראל, גם זו מתהדרת בהרבה P, מעט מאוד I וכמעט בלי V, אבל שמחתי להתבדות בנוגע לשיחוק של הליהוק. ברור, לאף אחד לא באמת אכפת אם עדי ביטי תאכל או לא תאכל אורז הלילה, אבל הרכב האנשים, כך מסתבר, מספק סקאלת דמויות נהדרת שהחלו להתפלש בבוץ מהשנייה הראשונה, ואז גם לעשות את זה באופן מילולי.

הבוץ הראשון, כיאה לחשיבות העצמית של הסלב-ריאליטי-לייט המצוי בישראל, התגלם בתחרות הפופולריות שחילקה את המתמודדים לשני שבטים – האהובים (קפרה, שכפי שליטל סמדג'ה מיהרה לציין, נשמע כמו כפרה) והדחויים (אנטינג אנטינג, שזה לכל הדעות שם נוראי ולכן נקרא לו השבוע זנגה זנגה). הספורטאים והזמרות נמצאים באהובים, הפוליטיקאית והזמר המזרחי בדחויים. וכך, כמו סולם האהבות המפורסם מכיתה ד', החלוקה כבר יצרה תחושת קיפוח ומרירות בצד אחד, והתנשאות בצד השני. הדוגמנית אלה איילון כבר מתלוננת שהיא רגילה להיות עם הילדים הפופולריים ונאוה בוקר בוכה על שנתקעה ליד משחקי המילים של בני ברוכים כי היא ליכודניקית. והרי לכם קונפליקט אינסטנט.

והופ, חזרנו לתיכון (מתוך "הישרדות")
והופ, חזרנו לתיכון (מתוך "הישרדות")

ואז הגיע הבוץ האמיתי, ויחד איתו יש מכות. יש מי שיגידו שהמשימה הראשונה הגיעה מהר מדי, הייתה אגרסיבית מדי וקיבלה יותר זמן מסך מניקול רזניקוב, אבל זו למעשה הייתה המשימה שהשיגה בצורה הכי טובה את מה שהפקת "הישרדות" אמורה לעשות בפרק הראשון, וזה להכיר לנו את המתמודדים מאחורי השמות המוכרים ברמת "זאת לא ההיא מהזה?". המשימה הזריזה הוציאה מיד את האישיות האמיתית של כל אחד, ועל הדרך נתנה יריית פתיחה למשפטים שבחיים לא חשבתי שאכתוב: דוד דביר החטיף לעדי ביטי כאילו היא עשתה פירואט עקום; עידו קוז'יקרו התרסק על חצי מאוכלוסיית פליטי הריאליטי באי; בני ברוכים עושה איפון לירדן ג'רבי; נאוה בוקר עושה כאילו היא חופרת בארגז חול וכולם מדגדגים את עידן חביב שהחביא פסל חסינות בביצים. אמאל'ה כמה כיף.

משימת ה"אספו חפצים ובלי לשבור מפרקות" (מתוך "הישרדות")
משימת ה"אספו חפצים ובלי לשבור מפרקות" (מתוך "הישרדות")

בעזרת המשימה היחסית מינימליסטית הזו – רוצו לתפוס חפצים, בהצלחה – הצלחנו לראות לא רק איך השבטים מתפקדים יחד, אלא גם איזה תפקיד תופס כל אחד בשבט. בואו נתחיל, כמו שאומרים, עם שבט קפרה המנצחים. ראשית בלטו ארבעת הבריונים (כפי שהגדירו אותם בשבט המפסיד), הלא הם עידו קוז'יקרו, ירדן ג'רבי, עידן חביב וישראל אגאדו. סליחה, אוגלבו. אפשר היה גם לראות את סמיון גרפמן, שמבין שהיחידה שיוכל לנצח בדו קרב פיזי זו עדי ביטי והם באותו השבט, עושה מהלך שקנה לו את תפקיד המוח של השבט, ואולי אפילו מנהיג עתידי, כשחסם כמו טרול את המעבר היחיד החוצה ואפילו מצא תפקיד ראוי עבור אילנה אביטל – לשבת בצד. זה יצר את שיתוף הפעולה שדחף אותם לניצחון ואת זהר שטראוס לתת הצגה שלא תבייש את התיאטרון ממנו הגיע.

מה שמוביל אותנו לשבט זנגה זנגה, שיצאו לוזרים ביותר מדרך אחת. לא רק שהם הפסידו בדירוג הפופולריות, הם גם פעלו כתרנגולת בלי ראש. שום תכנון ושום תיאום הובילו אותם לחזור עם שום דבר פרט לחוט דנטלי, תחתוני בוקסר וחצי אבן אש. אפילו שק האורז, שנאוה בוקר הואילה בטובה לאתר את החבל שלו אחרי שסוף סוף לכלכה קצת את הציפורניים, נזנח מאחור. הפיזור הזה המשיך גם כשנחתו על האי, מותשים פיזית ונפשית, ישר לתוך ההתפרקות של דנה רון (שאגב, נותנת את הטסטות הכי טובות אז פליז אל תלכי) והפוליטיקה של הפוליטיקאית ומי שכבר סומנה בתור התככנית של העונה, נאוה בוקר.

נאוה בוקר. התחילה ברגל שמאל (מתוך "הישרדות")
נאוה בוקר. התחילה ברגל שמאל (מתוך "הישרדות")

נאוה החלה ברגל שמאל, וסליחה על משחק המילים הפוליטי. ההתבכיינות הראשונה על כך שדירוג הפופולריות הוא לא הוגן (זו המטרה נאוה, מה לא הבנת) התפתחה במהרה להתמסכנות שמכסה על עצלנות וניסיון עלוב לשמור על פאסון. אבל בסוף החליפה הלבנה של נאוה מתלכלכת בבוץ והיא עצמה נאלצת להתפנות מיד למה שהוביל אותה בחיים הפוליטיים – בכיינות, התלחששויות, דילים שנתפרים בחושך, ניסיון פתטי להפרד ומשול ולבסוף גם איום בתביעה. סורי נאוה, מה שמקדם אותך בפריימריז בכנסת לא יציל אותך מהדחה די צפויה. יחד עם זאת, אני ממש בספק אם הפקת "הישרדות" תוותר על חברת כנסת לשעבר ודמות כל כך טובה של נבל עונתי אחרי פרק אחד בלבד. אנחנו עוד נזכה לראות אותה מכה בביטי כאילו הייתה דוד דביר.

וכך, בזמן ששבט קפרה מקימים מחסה תוך התעלמות מהוראותיה של אילנה "בובו הבנאי" אביטל, בשבט זנגה זנגה נאלצו ליצור חולצות מתחתונים (נו, לפחות דוד דביר עושה גם דברים שלא משאירים סימן על ביטי), לספוג את התרגילים הפוליטיים העצלים של נאוה בוקר ולריב במועצת השבט. וכך בעצם עולה השאלה שתלווה אותנו לאורך העונה: איך מתחשלים יותר טוב כשבט – האם מתוך תבוסה ותחושת אשמה או דרך הצלחה וחיזוקים חיוביים? המקל או הגזר? העידן חביב או הנאוה בוקר? לי אין תשובה, לגיא זוארץ אין תשובה ואני ממש בטוח שלבני ברוכים יש איזו בדיחת אבא שלא קשורה לתשובה, אבל נראה, לפחות כרגע, שיהיה ממש כיף לגלות.