"הישרדות" פרק 5: בני הוא הג'וקר הישראלי (בקטע ממש לא טוב)

בני ברוכים נותן עוד סיבה לסלוד ממנו, ג'רבי דלוקה על עידן חביב, ליטל מדגימה גזענות מהי וזהר שטראוס הצליח לבלבל אותנו. כל מה שקרה ב"הישרדות" פרק 5

בני ברוכים. אפשר שתהיה קצת פחות? (מתוך "הישרדות")
בני ברוכים. אפשר שתהיה קצת פחות? (מתוך "הישרדות")
17 במאי 2020

לקח לי חמישה פרקים להבין את זה, אבל סוף סוף נפל לי האסימון: קומיקאי לא יוצלח שסופג התעללות מכולם (ובמיוחד מהילדה היפה באי) עד הרגע שהוא נשבר – בני ברוכים הוא הג'וקר הישראלי. אני ממש מקווה שגורי אלפי לא מתכנן לראיין אותו בטוק שואו. לבני נמאס להיות הבחור הנחמד (מתי בעצם הוא היה כזה?) ולכן החליט לעשות פעולה לא חכמה במיוחד ולגנוב לנמסיס שלו את השקית עם פתק החסינות האישית וטבעת מהחבר. על תסביך הבחור הנחמד שבעצם מתרץ בנחמדותו את האקטים הרעים שלו אין מה להרחיב, אבל מה עם זה שבני לא יכול לעשות פעולה חשאית כמו גניבה מבלי לדברר את עצמו לדעת? הבנו בני, אתה עושה משהו אסור, אתה יכול להפסיק להגיד לנו את זה שוב ושוב. אתה נשמע כמו הפרומואים של רשת.

את כל כך צודקת חיים (מתוך "הישרדות")
את כל כך צודקת חיים (מתוך "הישרדות")

ובינתיים, משימת הטיפוס לגובה הפגישה את שני השבטים בקרב נטול חיכוכים ודי סטנדרטי – שבט קפרה תפס פור רציני בזכות התעוררות הלוחם שבעידן חביב ויכולות הזריקה המפוקפקות של אסי "מה לי ולידיים?" בוזגלו, שבט שוואיה שוואיה (שזכו בשם הזה כי לקחו את הזמן שלהם) הצליחו להדביק את הקצב ברגע האחרון, אבל בפעם השנייה העונה נכשלו אל מול לקיחת האחריות של סמיון. באופן כללי אף שבט עוד לא זכה למנהיג מובהק – יש לרלרנים, יש טקטיקנים ויש שתלטנים, אבל אין אף מנהיג. רק סמיון מראה תכונות של מנהיגות, וגם אם זו מנהיגות מהסוג של פוטין, הן בהחלט מוכיחות את עצמן שוב ושוב. קחו טיפ לאסקייפ רום הבא: תגדירו מנהל פרויקט שיביט על התמונה הרחבה ויקבל החלטות.

משימת הגובה (מתוך "הישרדות")
משימת הגובה (מתוך "הישרדות")

למרות הניצחון של קפרה, עידן חביב דמע לצלילי השיר "היום יום שישי" כי זה מה שלוחם מודחק נפשית עושה, וכל בנות האי נמסו לתוך החול, בדגש כבד על ירדן ג'רבי. האלופה האולימפית נפלה בקסמו של הזמר החביב, "גבר גבר" כמו שהיא מגדירה אותו (יעני מישהו שלא יבכה כשאני מנצחת אותו במכות אבל כן בזמן קידוש), וחרף מה שמחלקת הפרומו רוצה שתאמינו, זה נראה די חד צדדי. כלומר, אני חושב. קל יותר לקרוא את קוד המורס שסמיון מסמן בעזרת הקפצות החזה שלו מאשר את פניו של מר חביב. צריך לומר, גם מבעד לשתיקה הוא מצליח להישאר אחד המתמודדים הכי מעוררי סימפתיה באי. האיש שר סרנדה קרועת גרון לנאוה בוקר וגרם לזה להיראות חמוד פור גאד סייק, מי לא יכול לאהוב את המתוק הזה?

אה נכון, ליטל. השדה העדתית משחת. תראו, אין ספק שגם ב-2020 יש עוד גזענות ופערים בין מזרחים לאשכנזים, ונכון שיש לא מעט אשכנזים אליטיסטיים מהמרכז שמתנשאים על מזרחים מהפריפריה בדיוק כמו בכתבה הוויראלית ההיא מהניינטיז, אבל אתם באמת חושבים שזה המצב פה? נכון, עידו קוז'יקרו לא בדיוק עושה לעצמו שירות טוב כשהוא מזמר שנסונים, אבל נכון לעכשיו מצד ג'רבי (שם טוניסאי, אגב) וחביב לא שמענו מילה רעה, בעוד שמליטל וניקול שמענו לכלוכים כמו משעממים, צהובים, באשלים ואלוהים אדירים, אפילו שמאלנים. אם כך היא יורדת על התרבות, הערכים, גוון העור והאופי שלהם? מי בדיוק המתנשא פה גברת סמדג'ה?

ליטל, עידן והסטינקי איי של ישראל (מתוך "הישרדות")
ליטל, עידן והסטינקי איי של ישראל (מתוך "הישרדות")

בצד השני של המתרס, בשבט שוואיה שוואיה דווקא יש התנשאות, וכולה מגיעה מזהר שטראוס. הוא גם יהיה כנראה הראשון להודות בזה. זהר הוא טיפוס מעניין – מצד אחד הוא מתנהל בנכלוליות כאחרון הטקטיקנים, ומצד שני הוא לא מצליח שלא להגיד את האמת, וכל האמת, גם כשהיא פועלת נגדו. השיחה המוזרה שלו עם אסי ורגב הייתה מופע של אי הבנות ומבוכה: בזמן שאסי מנסה (שוב) לגייס אותו לצוות, זהר מתנגד בנימוס עוקצני, מסנן שהוא לא סומך עליהם ואז מלמד אותם ח' חזירית וע' גרונית עמוקה. אלוהים אדירים זהר, מה בדיוק הטקטיקה שלך? לבלבל את האויב? להתחבר למי שידיח אותך? להמשיך לשבת כמו מוסכניק במהלך הטסטות וללכלך על כולם? עדיף שתתחבר לדוד דביר, הוא יכול ללמד אותך דבר או שניים בהשחרות. כך או כך, אני מאוד מקווה שהוא ישרוד עד איחוד השבטים, כי אני מת לדעת מה גברת סמדג'ה תחשוב על מר שטראוס.

כל מה שקרה בפרקים הקודמים של "הישרדות"

מחפשים סדרה חדשה? בואו לדבר על זה בקבוצת הטלוויזיה של Time Out, "מה רואים היום?"