סלט ב-74 שקל, השתגעתם? אלו המנות הכי יקרות בעיר

אויסטרים (תמונה: shutterstock)
אויסטרים (תמונה: shutterstock)

בחרנו 11 קטגוריות תפריט ובדקנו היכן מוגשות מנות יקרות בהגזמה מהז'אנר. הממצאים הקשים: רוצות סלט ירוקים ב-78 שקל? אולי פסטה ב-178 שקל? או ביצה מקושקשת ב-68 שקל? וזה עוד לפני שדיברנו על שיפוד שרימפס ב-198 שקל. יצאנו לחפש את תל אביב של הביוקר ומצאנו אותה בקלות

רגע לפני שמגיע יולי וכולנו יוצאים לרחובות במחאה אדירה על יוקר המחייה ומשבר הדיור, ואז אחרי קיץ של מחאה כמותה לא ראתה המדינה פשוט חוזרים הביתה ונותנים למצב להתחרבש עשר שנים נוספות, החלטנו למדוד את יוקר המחייה בתל אביב בדרך הכי טובה שאנחנו מכירות: מנות במסעדות. יצרנו 11 קטגוריות והלכנו לחקור ברשימותינו וברשימותיהם של אנשי מערכת "אוכלים שותים", כדי למצוא את הטופ הנוכחי של התמחור המוגזם בעיר. אם פספסנו מנות יקרות יותר, אם נפלה טעות בתחקיר ואם נתקלתם בדוגמאות נוספות לרמות מחיר מטורללות – עדכנו אותנו בפייסבוק. כך או כך יצאנו לחפש את תל אביב של הביוקר ומצאנו בקלות.

>> 29 המסעדות הטובות ביותר בתל אביב: הרשימה החדשה
>> שרימפס כאלה מזמן לא אכלנו. ביקורת מסעדה בקוקו תאי

הקפה קר הכי יקר | HOC / נחת

לפני כמה ימים ביום חם במיוחד נכנסנו ל-HOC ונדהמנו שכוס קפה קר עם חלב רגיל (!) ואולי ארבע קוביות קרח עולה 18 ש"ח. מיד אחר כך נתקלנו בדיווח על קפה ב-20 ש"ח אצל קפה נחת המצוינים. אז כן, כבר דיברנו על מחירי הקפה הנוסקים בעיר, והקפה ארטיזינלי וגל שלישי וסחר הוגן אבל זה עדיין פשוט יותר מדי. חשוב לציין כי ברחבי העיר רוב כוסות הקפה הקר עומדות על 15-16 ש"ח, שגם זו שערוריה לדעתנו. כמה כבר עולה קרח? אוף איתך תל אביב.

רציתם גל שלישי תשלמו על גל שלישי. HOC (צילום: עמית זאנטקרן)
רציתם גל שלישי תשלמו על גל שלישי. HOC (צילום: עמית זאנטקרן)

סלט החסה הכי יקר | שילה

***עדכון 21.6: מנת הירוקים (78 ש"ח) שהופיעה בקטגוריה זו ממסעדת דאריה אינה מוגדרת כמנת סלט, כך הבהירו לנו מהמסעדה

בחייאת יקר לנו 74 ש"ח לכמה עלי חסה ברוטב ויניגרט, גם אם הם באים עם חריץ של גבינת ברי מפוחמת. עכשיו גם מחירי החסה בעלייה? יקר ומבאס.

הביצה המקושקשת הכי יקרה | הוטל מונטיפיורי

ארוחות בוקר ובראנצ'ים הם תמיד הזדמנות טובה להתפרע מבחינת תמחור, והנה בהוטל מוניטיפורי מוצעת בבראנץ׳ של שבת אומלט מקושקשת רכה שמחירה עומד – תחזיקו משהו שמחובר לרצפה – על 68 ש"ח. כן כן. כל בדיחות האבא על ביצים מזהב חלפו במוחנו. מידע פנימי ממקור עלום גילה לנו שמדובר במקושקשת רגילה אך מושקעת שהכנתה מעכבת את המטבח, והמחיר היקר אמור למנוע מההמון להסתער. אפשר אולי פשוט להוריד אותה מהתפריט? סתם רעיון.

מקושקשת הזהב הקסומה. הוטל מונטיפיורי (צילום: יח"צ)
מקושקשת הזהב הקסומה. הוטל מונטיפיורי (צילום: יח"צ)

הכיסונים הכי יקרים | ג׳ורג וג׳ון

כיסוני בצק, אין דרך יפה לומר זאת, הם בבסיסם מזון עממי ומנחם של עניים. אנחנו מבינות את רצונם של שפים לקחת אוכל עממי ולהעלות אותו לדרגת קולינריה גבוהה, אבל אם אין בזה כבד אווז או סרטנים, אין שום סיבה להתחזר על המחיר שלהם. לגבות על כיסונים צמחוניים 115 ש"ח נראה לנו מופקע בהחלט. המנה הזאת, במילוי פריקה ופטריות, יצאה בינתיים מהתפריט. היא הייתה נהדרת אבל כבדה מאוד על הכיס. 

יוקרתית ונהדרת, אבל למה להיסחף. ג'ורג' וג'ון (צילום: דניאל לילה)
יוקרתית ונהדרת, אבל למה להיסחף. ג'ורג' וג'ון (צילום: דניאל לילה)

הפסטה הכי יקרה | פרונטו / טוטו

אין ספק כי הפסטות של פרונטו וטוטו עשויות בידיים מיומנת של אמנים, שתיהן מסעדות עילית שיסודותיהן במטבח האיטלקי ואך טבעי שבהן תמצאו את הפסטות הכי יקרות בעיר. אבל מה, 156 ש"ח לכמה רביולי בודדים – וואו כמה יקר לנו. נכון שהם ממולאים בבשר סרטנים, חומר גלם מהיקרים בשוק, ועדיין זה מרגיש כמו הגזמה. דברים דומים אפשר לומר ספיישל שנתקלנו בו בטוטו – פסטה שחורה חריפה עם פירות ים בלא פחות מ-178 שקלים.

אפשר רביולי גם בלי סרטנים. פרונטו (צילום: אסף גת)
אפשר רביולי גם בלי סרטנים. פרונטו (צילום: אסף גת)

מנת הדג הכי יקרה | יאקימונו הילטון

*** עדכון 19.06: המנה שהופיעה בקטגוריה זו בגרסה קודמת של הכתבה הוסרה אחרי שביפו תל אביב נשבעו לנו כי מדובר בטעות שנפלה בתפריט שבאתר המסעדה, ומחירה של המנה באופן שוטף הוא 180 שקלים ולא כפי שפורסם

כולם יודעים שיאקימונו משתייכת לדרג העליון של היפניות בארץ, וגם אחרי סגירתו של סניף הדגל האהוב בשדרות רוטשילד נותרה לנו יאקימונו הילטון לרגעים שאנחנו רוצים לשדר יוקרה לעצמנו או להתעלק על דודים עשירים מחו"ל. והנה בתפריט שלה מתנוססת מנה של פילה בלאק קוד – דג מיובא ויקר מראש – בגלייז מיסו עם אטריות שעועית שתפריד ביניכם ובין 195 שקלים. אנחנו עוד נפגוש את הבלאק קוד השובב הזה בהמשך.

בלאק קוד, יאקימונו (צילום: מיטל סלומון)
בלאק קוד, יאקימונו (צילום: מיטל סלומון)

הבשר הכי יקר ל-100 גרם | טופולופומפו

טופולופומפו ידועה בתמחור היוקרתי שלה ויש הטוענים כי החוויה מצדיקה אותו, אנחנו לא שופטות וזה כנראה עניין אינדיווידואלי, אבל בעיר שבה הרף העליון (והמוגזם כשלעצמו) של סטייקים במשקל עומד על כ-75 שקלים ל-100 גרם, מנת בלאק אנגוס סקוץ' פילה של אבי קונפורטי מעפילה כאן ל-126 שקלים ל-100 גרם. היא מוגשת בגלייז תבליני סצ'ואן, עם תפוחי אדמה אסיאתיים ומח עצם צלוי באש. סטייק נאה של 250 גרם יעלה לכם 335 שקלים. מרשים.

על בשר טוב צריך לשלם. אבל כמה?! טופולופומפו (צילום: עמית גרון)
על בשר טוב צריך לשלם. אבל כמה?! טופולופומפו (צילום: עמית גרון)

הדג הכי יקר ל-100 גרם | טופולופומפו

מסעדת היוקרה הפאן-אסייתית של אבי קונפורטי כובשת את המקום הראשון גם במצעד הדגה לפי משקל. 100 גרם של אלסקה בלאק קוד יעלו לכם 120 שקלים, והדג העילי הזה מגיע בשלוש צורות הכנה שונות – יפני, מאלזי וסצ'ואני – כשאף אחת מהן אינה ממתיקה את גלולת המחיר המרה.

אתה בלאק קוד או שאתה סתם שמח לראות אותנו? טופולופומפו (צילום: דן פרץ)
אתה בלאק קוד או שאתה סתם שמח לראות אותנו? טופולופומפו (צילום: דן פרץ)

מנת הבשר הכי יקרה | אנימאר

אכלנו אצל השף הלל תווקולי כמה מהארוחות הכי טובות של השנה והתמחור הרגיש לנו סביר ביחס לאיכות החוויה, אבל בתפריט של אנימאר מתבלטת מנה אחת שבכל זאת קופצת מעל רף תשומת הלב הבזבזנית שלנו: מדובר במנה המיועדת לזוג ובמרכזה פילה בקר צרוב במשקל 500 גרם שמוגש עם ארטישוק ירושלמי, שום, פטרוזיליה, קייל סגול וציר חום. כל היופי הזה יעלה לכם 450 שקלים, שמשקפים מחיר גבוה מאוד של 90 שקלים ל-100 גרם (וזה עדיין זול ביותר מ-30 אחוז לעומת ההפרזה הנ"ל של טופולופומפו).

בשר זה יקר. כתף טלה באנימאר (צילום: אוהד קם)
בשר זה יקר. כתף טלה באנימאר (צילום: אוהד קם)

השרימפס הכי יקר | טוטו

פירות ים איכותיים וטריים, ממש כמו בשר איכותי ומיושן, הם עניין יקר מאוד וכך צריך להיות במערכת אקולוגית דועכת כמו שלנו. ובכל זאת פה ושם אנחנו נתקלות בהגזמה מסמרת שיער, כמו זו שעליה כתב עודד קרמר בביקורת שלו על טוטו: "'שיפוד שרימפס קריסטל בגריל נוסח ים התיכון'. שיפוד. ביחיד. אלא אם 'נוסח ים התיכון' זה שרימפס מזהב שאפשר לקחת הביתה, 198 ש"ח זה תמחור יותר אגרסיבי מוויל סמית' ופחות מחובר למציאות מעמר בר לב". אין לנו מה להוסיף.

שלום יקר. שרימפס קריסטל על הגריל בטוטו (צילום: ירון ברנר)
שלום יקר. שרימפס קריסטל על הגריל בטוטו (צילום: ירון ברנר)

הקינוח הכי יקר | טאיזו 

יתכן שאפשר למצוא קינוחים יקרים יותר מאלה של טאיזו – כאן כל הארבעה שבתפריט עולים 58 שקלים – אבל בעוד שלושה קינוחים מורכבים ומרובי מרכיבים עושים ככל יכולתם כדי להצדיק את המחיר, המנה הקרויה "כדור מנגו" מצליחה להגזים קשות. מדובר בכדור של סורבה\מוס מנגו שמלווה בקרם גזר וקארי עם דיסקיות זעפרן. הוא יפה, הוא מרענן, הוא יקר מדי. כמו החיים עצמם (חוץ מהקטע של היפה והמרענן, זה אין בחיים, רק בקינוחים).

היי, כדור מנגו, אולי קצת הגזמת. טאיזו (צילום: איליה מלניקוב)
היי, כדור מנגו, אולי קצת הגזמת. טאיזו (צילום: איליה מלניקוב)

>> נתקלתם במנות מופרזות במחירים מופרכים או להפך? מצאת מנות יקרות יותר בקטגוריות המוזכרות? כתבו לנו בפייסבוק