מתחת לקו האדום: הרכבת הקלה חוגגת שנה במרוץ לכל המשפחה

למקומות, היכון, סעו. הרכבת הקלה חוגגת שנה (צילום: שאטרסטוק)
למקומות, היכון, סעו. הרכבת הקלה חוגגת שנה (צילום: שאטרסטוק)

בדיוק היום לפני שנה יצא לדרך הקו האדום של הרכבת הקלה, ולמרות שנתוני השימוש בו הם ממש לא סיבה למסיבה, יציינו נת"ע ותבל את המאורע המשמח במרוץ משפחתי-חווייתי נושא פרסים עם שלל משימות ואתגרים בין תחנות הרק"ל. בואו נצא לדרך

18 באוגוסט 2024

היום (18.8) מלאה שנה בדיוק להשקתו של הקו האדום ברכבת הקלה של תל אביב-יפו, המחבר בין בת ים ופתח תקווה דרך יפו ותל אביב, והזמן לסיכומי ביניים עוד יגיע בהמשך השבוע, אבל עוד לפני כן כדאי שתתחילו להתאמן לקראת "המרוץ לקו האדום", אירוע חינמי וכיפי לכל המשפחה שיחגוג בצנעה את יום ההולדת ביום חמישי הקרוב (22.8).

>> בחזרה לרחוב הרצל: ציר האופניים המרכזי של דרום ת"א נפתח מחדש
>> שקיעתה של הזריחה: נקודות התצפית הכי טובות לשקיעה בתל אביב

זה כמובן לא זמן למסיבה גדולה, וגם ביצועי הרכבת הקלה מבחינת תפוסת הנוסעים רחוקים מלהיות משהו לחגוג אותו, אבל את היארצייט צריך לציין ובחברת נת"ע ותבל מקבוצת אגד, מפעילת הקו האדום, מצאו פתרון חמוד ויצירתי לציון היום הזה, ומזמינים את הציבור למרוץ משפחתי-חווייתי נושא פרסים בין תחנות הרכבת הקלה ברחבי העיר.

הרבה פחות צפוף מהצפוי. הקו האדום של הרכבת הקלה (צילום: אספיר איובוב)
הרבה פחות צפוף מהצפוי. הקו האדום של הרכבת הקלה (צילום: אספיר איובוב)

הפעילות תתקיים כאמור ביום חמישי, 22 באוגוסט, בשני סבבים (10:00 ו-12:30). המשפחות שיירשמו למרוץ דרך האתר יקבלו למכשירן לינק ייחודי, ועם פתיחת המשחק ייפתח הלינק ויפנה אותם למספר תחנות, שם יידרשו לבצע משימות, לפתור חידות מאתגרות ולגלות מקומות חדשים לאורך הקו. על הפעילות יצברו המשפחות נקודות ובסופו של המרוץ המשפחות שיצברו את מספר הנקודות הגבוה ביותר יזכו בפרס. הפעילות חינמית, אך יש לתקף את הנסיעה ברכבת לפי מספר הנוסעים. אפשר, כדאי וצריך להירשם מראש כאן.

בתמונה: סוכני כאוס גוזרים קופון על הרכבת הקלה, אוגוסט 2023 (צילום: אמיר כהן/AFP/גטי אימג'ס)
בתמונה: סוכני כאוס גוזרים קופון על הרכבת הקלה, אוגוסט 2023 (צילום: אמיר כהן/AFP/גטי אימג'ס)

הקו האדום הושק כזכור בשנה שעברה על רקע ההפיכה המשטרית, כשהפתיחה מלווה במחאה המונית על אי הפעלתו בסופי שבוע וקריאות להחרמתו. בשבועות שלפני שבעה באוקטובר נרשמו נתוני שימוש נמוכים בהרבה מהצפוי, ועצירת הנסיעות בקו בשבועות הראשונים של המלחמה תרמה את שלה לפתיחה המאכזבת יחסית, כשגם שנה אחרי רחוק מספר הנוסעים היומי מהצפי של יותר מ-200 אלף נוסעים ביום. עם זאת ואולי גם בגלל היעדר הצפיפות, שביעות הרצון של משתמשי הקו מהשירות גבוהה ביותר. רק אל תשכחו לתקף.