מחאת הבארבי: המשטרה דרשה משאול מזרחי להתפנות מבלפור

בשעה האחרונה נעשים מאמצים להשיג את האישורים הנדרשים. שר התרבות חילי טרופר שוחח עם מזרחי בנוגע לקיום הופעות ישיבה, כך שיוכל לפתוח את המועדון באופן חוקי

שאול מזרחי, הבעלים של מועדון הבארבי, בשביתת רעב בבלפור (צילום: אמה טוקטלי)
שאול מזרחי, הבעלים של מועדון הבארבי, בשביתת רעב בבלפור (צילום: אמה טוקטלי)
2 ביוני 2020

זהו היום שלישי לשביתת הרעב של שאול מזרחי, בעלי הבארבי, מול בית ראש הממשלה בבלפור – ולמישהו שם זה מתחיל להציק: בשעה האחרונה נכנסו שוטרים למאהל המחאה, בו שוהים מזרחי ותומכים נוספים, והודיעו לו כי עליו לפנות את המקום בתוך שש שעות. על פי אנשים הקרובים אליו, כעת נעשים מאמצים להשיג את האישורים הנדרשים.

מנסים להוריד את המאהל

פורסם על ידי ‏‎Anna Volchok‎‏ ב- יום שלישי, 2 ביוני 2020

לצד זאת, היום נרשמה התקדמות: שר התרבות החדש, חילי טרופר, שוחח עם מזרחי ארוכות, בין היתר בנוגע לאפשרות שהמועדון יוכל לקיים הופעות ישיבה. משמעות הדבר היא שהבארבי יוכל להיכנס תחת המתווה החוקי של אולמות התרבות, שאינו רלוונטי למועדונים. המועדון ייפתח כמתוכנן ב-17 ביוני עם הופעה של דודו טסה.

במקביל, היום הודיעה אנה וולצוק ממועדון הגגארין כי היא מצטרפת למזרחי בשביתת הרעב. "המדינה שללה ממפעל החיים שלי את זכות הקיום ואני לא רואה דרך אחרת להציג את הנזק והעוול שנעשה לנו", כתבה בפייסבוק. "הגגארין ומועדוני הופעות אחרים הינם נכס תרבותי, ובורות וזלזול של משרד התרבות והממשלה בכללי ביחס אלינו – הינם אפליה, התנכלות וגובלים בפשע (…) אנחנו דורשים פתיחה או פיצוי שיאפשר למוסדות התרבות לשרוד ולהמשיך בפעילות".

אני ,אנה וולצוק,ממועדון הגגארין, מצטרפת לשאול מזרחי ממועדון הבארבי, בשביתת רעב מול משכן ראש הממשלה. המדינה שללה מהמפעל…

פורסם על ידי ‏‎Anna Volchok‎‏ ב- יום שני, 1 ביוני 2020

המחאה מתמקדת בהיעדרו של מתווה כלכלי שיפצה על שלושת החודשים האחרונים. הממשלה אמנם התירה את פתיחת אולמות התרבות ב-14 ביוני תחת מספר הגבלות, אך לא רק שהמתווה הזה לא רלוונטי למועדונים – כפי שראינו בסוף השבוע האחרון באומן 17 – אלא שהממשלה לא הציגה לצד זאת מתווה כלכלי שיאפשר את הפתיחה המחודשת שלהם.