הבעלים של הבארבי שובת רעב בבלפור: "ריסקו לנו את הצורה"

שאול מזרחי, הבעלים המיתולוגי של מועדון הבארבי, לא מתכוון לזוז משם עד שיוצג מתווה כלכלי לעולם התרבות. ב-14 ביוני ייפתח המועדון בניגוד לחוק

שאול מזרחי, הבעלים של הבארבי, בשביתת הרעב בבלפור (צילום: אמה טוקטלי)
שאול מזרחי, הבעלים של הבארבי, בשביתת הרעב בבלפור (צילום: אמה טוקטלי)
31 במאי 2020

שאול מזרחי, הבעלים של מועדון הבארבי, פתח היום (ראשון) בשביתת רעב מול מעון ראש הממשלה בבלפור. הגיעו מים עד נפש. הממשלה אמנם התירה את פתיחת אולמות התרבות ב-14 ביוני תחת מספר הגבלות, אך לא רק שהמתווה הזה לא רלוונטי למועדונים – כפי שראינו בסוף השבוע האחרון באומן 17 – אלא שהממשלה לא הציגה לצד זאת מתווה כלכלי שיאפשר את הפתיחה המחודשת שלהם.

"אין לנו מתווה, נקודה סוף. אנחנו אמורים לפתוח את הבארבי בחודש הבא בצורת עבירה על החוק, ואנחנו נפתח בכל מקרה", אומר מזרחי. "גם הגשנו בג"ץ, ועכשיו השביתה". מזרחי ממוקד מטרה ומתכוון לרעוב עד שיקבל תשובות מדויקות מהממשלה, שנכון לעכשיו לא שלחה אליו אף נציג מטעמה. למרבה הצער, בינתיים גם האמנים לא באים לתמוך בהמוניהם.

שאול מזרחי, הבעלים של הבארבי, בשביתת רעב בבלפור (צילום: אמה טוקטלי)
שאול מזרחי, הבעלים של הבארבי, בשביתת רעב בבלפור (צילום: אמה טוקטלי)

החזרה הקרבה של הבארבי לפעילות תופסת את מזרחי במקום לא טוב, בלשון המעטה, ושיתוף הפעולה שלו עם ההגבלות של משרד הבריאות מוטל בספק. "ריסקו לנו את הצורה אחרי שלושה חודשים של חוסר ודאות וללא פרנסה", הוא אומר, מותש אחרי אינספור ריאיונות. הבארבי הוא חתיכת סמל תרבות, ומזרחי הוא מרואיין מבוקש במיוחד בימים אלה. "ריסקו אותנו טוטאלית, לקחו לנו את הפרנסה, את ציר החיים המרכזי, את מפעל החיים ואת האוכל מהשולחן".

לדבריו, הבארבי לא יכול לעמוד במתווה החדש, המגביל את תפוסת האולמות ל־75 אחוז (עד 500 איש) וקובע כללי ריחוק חברתי. חלק גדול מהמתווה רלוונטי יותר להיכלי תרבות, ופחות למועדונים בהם מתקיימות הופעות בעמידה. "כל המתווה שווה לתחת, בלשון המעטה", הוא קובל. "אנחנו נפתח את המועדון, נקודה".

אני מבינה שיצרת לעצמך מתווה עצמאי?
"אנחנו לא נמלא את המועדון בקיבולת הרגילה, שהיא 960 איש, אלא נרד ל-750 איש. אנחנו ניקח גם מספרי טלפון מהבאים ונגדיל את מספר היציאות. הבעיה היא שמשרד הבריאות מתכנן להיעזר בסימוני הכיסאות שבאולמות – ופה פתרנו סוגיה מאוד מעניינת: כדי שלא יבואו אלינו בטענות, יצרנו קפסולות שמחלקות את המועדון לפי שמות משפחה".

המועדון יהיה מלא? מה מצב מכירות הכרטיסים?
"תודה לאל, אנחנו בסדר גמור. בהפתעה גמורה כבר יש מופעים שהם סולדאאוט, הקהל מצביע ברגליים".

על איזו הופעה שבוטלה הכי כואב לך?
"אין לי תינוק מועדף. התבטלו קרוב ל-140 מופעים, כולל מופעי חו"ל ואירועים מפלצתיים ומדהימים. אני כואב את כאבם ואת הכיס אבל נביא אותם או אחרים. אין לנו מקום לעצור לבכות, צריך להחזיר את התרבות".

את הפתיחה הגדולה יעשה דודו טסה שיארח את רביד פלוטניק ב-17 ביוני, וההופעה שלמחרת כבר סולדאאוט. לוח ההופעות עמוס: למעט הופעות חו"ל שלוטות בערפל ("יש דברים בקנה לשנה הבאה"), אפשר כבר לרכוש כרטיסים להופעות של (בין היתר) מרסדס בנד, האחים צברי, טונה, טיפקס, נגה ארז, פורטיס, איציק פצצתי ועמיר בניון בפעם הראשונה שלו בבארבי עם מופע סליחות. עכשיו רק צריך לעבור את המשבר.