הנרי קאוויל פוטר מתפקידו כסופרמן. היה שווה לעזוב את נטפליקס?

הנרי קאוויל ב"באטמן נגד סופרמן"
הנרי קאוויל ב"באטמן נגד סופרמן"

השחקן פרסם באינסטגרם שבתום פגישה עם המנהלים החדשים של היקום הקולנועי של DC, הוחלט שהוא לא ימשיך בתפקיד סופרמן - חודשים ספורים לאחר שעזב את "המכשף" בנטפליקס, בין היתר בעקבות התוכניות לחזור לעטות את הגלימה

רק באוקטובר התבשרנו שהנרי קאוויל יחזור לתפקיד שבזכותו הקריירה שלו המריאה – סופרמן. קאוויל עטה את הגלימה של סופרמן לראשונה ב-2011, ב"איש הפלדה" של זאק סניידר, נראה בתפקיד לאחרונה ב"ליגת הצדק"  – אבל אז הופיע בסצינת הקרדיטים של "בלאק אדם" ואישר שאכן מתוכננת חזרתו ליקום הקולנועי של DC. אבל לא הכל הלך חלק, והבוקר קאוויל הודיע בפוסט לא שגרתי בחשבון האינסטגרם שלו, שבתום פגישה עם הבוסים החדשים של ה-DC Extended Universe, ג'יימס גאן ופיטר ספרן, קאוויל הוא למעשה לא חלק מהתוכניות העתידיות שלהם. "לאחר שהסטודיו אמר לי להודיע על חזרתי באוקטובר, טרם נשכרתי לתפקיד, אלו לא החדשות הכי קלות, אבל ככה זה בחיים ואני מכבד את זה", כתב קאוויל בנימוס בריטי, אבל גם בצורה שמבהירה היטב שההחלטה הייתה חד צדדית.

>> כך ג'יימס גאן הפך לאחד האנשים הכי חזקים בהוליווד

לאחרונה דווח שג'יימס גאן, שנכנס לתפקיד החדש תוך כדי שהוא מסיים את ההתחייבויות האחרונות שלו ליקום הקולנועי של מארוול (כלומר, בימוי "שומרי הגלקסיה 3") מתכנן בין היתר סרט על סופרמן הצעיר. זה מצטרף לעוד שורת חיסולי פרויקטים שגאן מבצע עם כניסתו לכיסא הבוס, בהם, ככל הנראה, ביטול "וונדר וומן 3" או לכל הפחות פיטוריה של פטי ג'נקינס, שביימה את שני הסרטים הקודמים בסדרה, מהתפקיד. גם ג'נקינס פרסמה אתמול בלילה ציוץ מפורט באופן לא שגרתי על כך, בעיקר בשביל לחסל שמועות אינטרנטיות שהיא זו שפרשה מהפרויקט ואולי אף הביאה לביטולו. ג'יימס גאן, בתורו, הגיב לה ואמר "אני יכול להעיד שכל האינטרקציות שלי ושל פיטר איתך היו אך ורק נעימות ומקצועיות לחלוטין".

אבל אם נשוב לקאוויל, אי אפשר שלא לתהות על התזמון המבאס של חיסול העתיד שלו כסופרמן – לאור העובדה שהחזרה המתוכננת ל-DCEU הייתה, ככל הנראה, אחת מהסיבות שבגללן הוא פרש מ"הוויצ'ר" ("המכשף") בתום העונה השלישית של הסדרה (שכבר צולמה, אך טרם שודרה). לפי השמועות, קאוויל ככל הנראה גם התעמת עם חדר הכותבים של הסדרה סביב "חוסר הכבוד" שלהם ליצירות עליהן מבוססת הסדרה (בעיקר ספרי הפנטזיה של אנדריי ספקובסקי, אבל גם סדרת המשחקים הפופולרית), אבל אין ספק שגם העבודה החדשה והתובענית שהייתה אמורה להיות לו ב-DCEU השפיעה על ההחלטה. כך או כך, נראה שהדלת הזו סגורה: נטפליקס כבר ליהקו את ליאם המסוורת' (משום מה) לתפקיד גראלט. אז מה קאוויל יעשה עכשיו? אנחנו מקווים שלא את "אנולה הולמס 3".