מיטל רז מכירה את הפינה הכי רומנטית בתל אביב. היא נמצאת ביפו

מיטל רז (צילום: יובל כהן)
מיטל רז (צילום: יובל כהן)

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: האמנית והשחקנית מיטל רז מכינה את המופע שלה בפצ'ה קוצ'ה הקרוב ובינתיים עושה סיבוב ביפו בשביל לתפוס את מעט השמש הזמינה על ספסל ומשתדלת לשבור את המשקפיים שיהיה תירוץ להיכנס לחנות האהובה עליה

3 בפברואר 2023

1.תיאטרון הבית

בשנה האחרונה אני מגיעה לפחות פעמיים בחודש לתיאטרון הבית ביפו להציג את ההצגה שלי "מוות קטן" (לכבוד הפצ'ה קוצ'ה אני מכינה גרסה מקוצרת ומתומצתת למחזה), כך שבתור אמנית וגם בתור יפואית הוא באמת הפך לסוג של בית בשבילי. התיאטרון הממוקם בתוך המבנה החדש של בית הספר למשחק ניסן נתיב, הוא סוג של פלא מקומי, מקום נעים ויפה שתמיד אמצא בו מופע שמעניין אותי לראות. גם בימים שאני לא מגיעה בשביל התיאטרון אני אוהבת לעצור עם האופניים במדרחוב הקטן בו הוא ממוקם (רח׳ יוסי בן יוסי) ולשבת רגע בבית קפה ניסו, לשתות משקה בשמש.
נועם 5 יפו

2. הספסל ליד המזרקה במדרחוב בת עמי, שכונת נגה

בחודשי החורף התל אביבים אני מפתחת נטיה, שלא לומר התמכרות, שלא לומר אם זה היה תלוי בי זה כל מה שהייתי עושה, לישיבה על ספסלים בשמש. ספסל שמשי טוב הוא אוצר קטן המונח בעיר לשירותי. אחד הספסלים האהובים עלי נמצא בשכונת נגה ליד המזרקה במדרחוב בן עמי. אני אוהבת לקנות אוכל טעים בקפה אלבא הסמוך, לשבת על ספסל בשמש, להקשיב לפכפוך המים ולחוש את עצמי באירופה.

אבל עדיף ביום ועם שמש ועם פחות אנשים. מתחם נגה (צילום: אייל תגר)
אבל עדיף ביום ועם שמש ועם פחות אנשים. מתחם נגה (צילום: אייל תגר)

3.הצ'ופצ'יק של תצפית טיילת חומת הים

בגבול הצפוני של הטיילת של יפו, לא רחוק מכיכר השעון יש מעין מרפסת משולשת התלויה מעל החוף. וזה, לדעתי, הספוט הכי רומנטי בכל העיר. איכשהו הים שם כחול יותר והשמיים רחבים יותר, ויפו ותל אביב חושפות את הצד הכי פוטוגני שלהן. הספוט הזה רומנטי בצורה כל כך מוגזמת שאי אפשר להתנגד לזה, אנשים עוברים שם ומתחילים להתנשק בעל כורחם, זמרים זורקים את הכובע שלהם לרצפה ופורצים בשירים על אהבה. אני באופן אישי לא יכולה לעבור שם מבלי לעצור לרגע, לעמוד בקצה המשולש, לחייך ולבהות בים ובזוגות שמצטלמים סלפי נשיקה על רקע השקיעה.

רומנטיקה רומנטיקה, די להפריע למקומיים לעשות סלפי. טיילת יפו (צילום: Shutterstock)
רומנטיקה רומנטיקה, די להפריע למקומיים לעשות סלפי. טיילת יפו (צילום: Shutterstock)

4. אופטיקה זורב

כשאני נכנסת לאופטיקה זורב בשדרות ירושלים נוחתת עלי תחושת שלווה לא ברורה, אני לא יודעת אם זה הנוכחות של בעל המקום, (נגן אקורדיון בעברו) שיודע לסדר כל בעיה במשקפיים בשלווה וריכוז של מנתח לב עם ידיים גדולות ועדינות (היחידי בעיר שיילחים לכם איזה חלק פצפון שנשבר במשקף). או בגלל הפרסומות למשקפיי שמש שתלויות על קירות המקום משנות התשעים, שהפכו כבר כחולות בגלל השמש. או אולי זה בכלל בגלל השולחן שיש עליו בליל של  חלקי משקפיים, כלי עבודה קטנים ובדים שברור שלכל אחד מהם יש תפקיד ספציפי. בכל מקרה אם אתם איי פעם עוברים בשדרה אני ממליצה לכם להיכנס ולהמציא בעיה במשקפיים.
שדרות ירושלים 41

בואו ותמציאו תקלה במשקפיים. שד' ירושלים (צילום: דין אהרוני רולנד)
בואו ותמציאו תקלה במשקפיים. שד' ירושלים (צילום: דין אהרוני רולנד)

5. האמבטיה ללימודי שפות

ברחוב אמץ, לא רחוק מאצטדיון בלומפילד, יש מקום מלא בקסם שנקרא האמבטיה ללימודי שפות. הקשר שלי למקום הוא אישי, כי מייסד המקום והבעלים הוא בן זוגי לשעבר והאבא של הבת שלי בהווה, ועדיין זה אחד המקומות האהובים עלי בעיר. זה מקום שברגע שנכנסת בשעריו את מרגישה בתוך סרט צרפתי ישן. ובאמת הרבה פעמים מוקרנים שם סרטים צרפתים, זה מקום שהפטל זורם בו כמו מים ואפשר לשמוע בו בליל של שיחות בצרפתית ובערבית. וכמובן גם ללמוד את שתי השפות עם המורים הכי מתוקים בעיר.
אמץ 13

מיטל רז תופיע בפֵּצָ'ה קוּצָ'ה 23, 6.2-7.2, 19:30 ו-22:15 (שני סבבים זהים) בהיכל התרבות, הוברמן 1. כרטיסים ניתן לרכוש כאן