המקום שמזכיר כמיהה חיצונית אל העיר: המקומות של מיקה בן שאול

מיקה בן שאול. צילום: גיל חיון
מיקה בן שאול. צילום: גיל חיון

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: השחקנית והמשוררת (לסביהונסט) שתופיע ב-29 לחודש בטרמינל 4. היא אוהבת בתים שלה ושל אחרות, וגם פרחים - המון פרחים

1. הבית שלי

אין לי מילים לתאר כמה ייחלתי למקום שבו ארגיש בבית בעולם הזה, ודירתי הנוכחית הגשימה לי את זה. לראשונה בחיי יכולה להגיד שמרגישה בבית. אני גרה באזור בלפור/יהודה הלוי, שזה מרכזי מאוד מצד אחד אבל לא בשיא העניינים מצד שני. יש לי שקט. בשל חרדת קורקינטים קלה, אני הולכת כמעט לכל סידוריי ברגל, מה שגם מאוד נוח. אומרת תודה.

2. בית אריאלה (הבר)

אם אני כבר יוצאת, זה לגמרי המקום. בר שכונתי שמנהלת אריאלה לאנדה האגדית במסירות ואהבה אמיתית. מקום מקסים וצנוע, גדוש באופי צבעוני – ותמיד יוצאים משם עם חברויות חדשות וחוויות לספר עליהן.
מקווה ישראל 1

בית אריאלה. הבר. כמובן. צילום: ספי קרופסקי
בית אריאלה. הבר. כמובן. צילום: ספי קרופסקי

3. גן מאיר

לפני שעברתי לתל אביב, הייתי מבלה בגן מאיר לא מעט. הייתי עוצרת שם עם הקפה בכוונה ומתיישבת על אחד הספסלים עם ספר. לימים, כשכתבתי את ׳לסביהונסט׳ (מחזה על נשים שאוהבות נשים) – המרכז הגאה שבתוך גן מאיר היווה לו בית. כמו כן, שיחקתי שם בעוד כמה פרויקטים. גן מאיר מזכיר לי את שנות העשרים, את הכמיהה החיצונית אל העיר הזו, שהפכה לי לבית.

גן מאיר (צילום: Shutterstock)
גן מאיר (צילום: Shutterstock)

4. פינת חמד

חנות פרחים מתוקה שיושבת על הפינה של מזא"ה ויהודה הלוי. מנוהלת על ידי אלומה רינג קהלני ועד לא מזמן גם על ידי איציק המקסים שעזב אותנו במפתיע. חנות שכולה לב, פרחי אור ואהבה, ומורגשת בה עדינות וחדווה. בעקבות היחס החם של הזוג, התחלתי לקנות לעצמי פרחים לבית באופן די קבוע. ממליצה בחום.
יהודה הלוי 99

5. טרמינל 4 – מתחם התחנה

אולם הופעות קסום שבו אני מופיעה באופן די קבוע כשאני מופיעה בתל אביב. מנוהל באהבה על ידי יובל צוק המקסים, ומהווה בית חם להופעות שלי. מקום עם וייב של נסים ואוירה משגעת, וכיף לפגוש דווקא על הבמה הזו את הקהל שלי.

מיקה בן שאול, שחקנית ומשוררת, תופיע ב-29.12 בשעה 21:00 בטרמינל 4 בתל אביב בעקבות צאת ספר השירים השלישי שלה "כספר פתוח". לדף "שירי מיקה" | לכרטיסים