הקפה שחבוי בתוך סניף של קופ"ח מאוחדת. העיר של רננה רז

רננה רז (צילום: אביטל פלג)
רננה רז (צילום: אביטל פלג)

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: אשת המחול והשחקנית שאחראית על הכוריאוגרפיה בסרט החדש "קפקא לקטנים" שיוקרן הערב במוזיאון ת"א. היא מצאה בימי הקורונה את העץ הנדיב בפארק הירקון

1. רחוב נחמני (המקטע שבין בגין ליהודה הלוי)

הרחוב הזה חקוק בליבי לנצח. גרתי בו חמש עשרה שנה. בסלון הבית בו גרתי ילדתי את שני ילדיי. כשהולכים, מדוושים או נוסעים בו מכיוון מזרח למערב ומרימים את המבט מעט למעלה יחד עם העצים מתגלה יופי תל-אביבי אולטימטיבי.

רחוב נחמני. מתוך גוגל מאפס
רחוב נחמני. מתוך גוגל מאפס

2. קפה אייל 

סוד תל-אביבי שנמצא בתוך סניף של קופת חולים מאוחדת ברחוב שפרינצק. הוא ידוע רק לאנשי 'מאוחדת' (והם לא רבים בעיר הזאת). הסנדביצ'ים הכי טובים שיש, עוגות ועוגיות מושלמות, קפה ומיץ טריים – הכל בעבודת יד שנעשית באהבה רבה. והחיוך של יוסי בעל בית הקפה שעושה אותי בריאה כל פעם שאני פוקדת את הסניף.
שפרינצק 15

3. העץ הסודי בפארק הירקון

יש בפארק עץ אליו היינו נמלטים בסגרים. היינו יושבים בצילו, מטפסים, מחבקים ומתמלאים בכוחות. הוא עץ נדיב.

פארק הירקון. לעצים והופעות, כמובן. צילום: shutterstock
פארק הירקון. לעצים והופעות, כמובן. צילום: shutterstock

 4. נווה צדק ומרכז סוזן דלל

מקום שכרוך בחיים שלי. אני מבלה בו הרבה שעות (במיוחד כעת כשאני עובדת עם להקת 'ענבל'), היצירות שלי מוצגות שם ויש לי המון זיכרונות וחוויות שספוגים בכל פינה. בגילי כבר יש לי פרספקטיבה ואני זוכרת את השכונה כשעוד היתה מעברה, את הבכורה של 'קיר' שבאתי לראות כתלמידה, ואת מאפיית הבייגלה שפעלה רק בלילות באחת הסמטאות.

נווה צדק. צילום: shutterstock
נווה צדק. צילום: shutterstock

5. חוף עלמה

אוהבת לשבת שם מול הים, לפעמים אחרי ריצה, להקשיב למוזיקה, לבהות באופק ולזכור שעיר עם ים זאת עיר שמזכירה לנו שהכל פתוח.

חוף עלמה (תמונה: shutterstock)
חוף עלמה (תמונה: shutterstock)

הערב במוזיאון ת"א ומחר בסינמטק (וגם בהמשך השבוע) יוקרן סרטו החדש של האמן רועי רוזן – "קפקא לקטנים" – קומדיה מוזיקלית מולטי-ז'אנרית. מדובר בחלק מפרויקט רחב-יריעה של רוזן, הכולל גם כ-70 ציורי גואש על נייר שיוצגו במקביל. רננה רז אחראית על הכוריאוגרפיה בסרט. לפרטים נוספים