הגג הצומח ומסעדה שמרגישה כמו חופשה. זאת העיר של שיראל ברגר

מבטיחה ומקיימת. שיראל ברגר (צילום: איליה מלניקוב)
מבטיחה ומקיימת. שיראל ברגר (צילום: איליה מלניקוב)

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: שיראל ברגר, שפית השנה שלנו מ-2019 והמוח מאחורי OPA, לוקחת אותנו לסיור קולינרי שכולל את כל המקומות שבהם היא אוהבת לאכול ולשתות יין, וגם ללמוד מעט על אוכל ועל יין. ואוכל. ויין

1. הגינה על הגג של OPA

אמיר פלדמן, שהוא חבר טוב, הוא הבעלים של חברה להקמת גינות ירק אורבניות. הוא הקים לנו על הגג גינה קטנה ומינימליסטית עם עצי תאנה, שסק ולימון, ואנחנו מגדלים עגבניות מורשת ותמר, פלפלים חריפים, מלפפונים ועוד ועוד, שאת כולם אני משלבת בתפריט. הגידולים אורגניים ועל מצע מנותק, ולכן יש יבול קצת אחר. אנחנו צריכים להתמודד עם בעלי חיים שאוהבים את הירקות, למשל זחלים שאכלו את הכרוב בחורף. אמנם היה פחות כרוב אבל חשוב לי שהתוצרת תהיה כמה שיותר טהורה. חוץ מזה הגינה מרגיעה אותי ובכל פעם שיש לי רגע פנוי אני עולה אליה. מדהים כמה אנרגיה יש בצמחים.
החלוצים 8

גינת הגג ב־OPA (צילום: שיראל ברגר)
גינת הגג ב־OPA (צילום: שיראל ברגר)

2. הספרייה באסיף

מרגש אותי שנפתח בעיר מקום שמתרכז כולו בקולינריה ושיש בו ספרייה כזו. לצערי אין לי הרבה זמן לקרוא אבל אני מעריכה ואוהבת ספרים על אוכל. הם יפים, נכונים ומלאים בידע ובספרייה באסיף יש מאות ספרים, כולל ספרים נדירים. עבורי זהו מקום להתפתח בו ולשאוב ממנו השראה.
לילינבלום 28

הספרייה באסיף (צילום: עמית גירון)
הספרייה באסיף (צילום: עמית גירון)

3. ג'יאקונדה

אני מאוד אוהבת יין ואני חושבת שענת ורפאלה מביאות יינות מדהימים. כל היינות טבעיים/אורגניים מיצרנים קטנים, וזה משהו שאני מאוד מעריכה. אני חושבת שאם אני כבר צורכת משהו שאינו מהארץ, אני רוצה לדעת שהוא איכותי ושמי שטיפל באדמה וביין עשה זאת הכי טוב שאפשר.
פרישמן 73

מבט עילי, ג'יאקונדה (צילום: רפאלה רונן)
מבט עילי, ג'יאקונדה (צילום: רפאלה רונן)

4. בר 51

זה מקום שכיף ללכת אליו ויש בו תמיד הרגשה של חופשה. האנשים מהממים והיין ממש טוב ואני אוהבת את מושיקו, שהבישול שלו פשוט ומדויק. אהבתי את מנת שורש סלרי ואת האנילוטי.
הירקון 59

מקום בילוי מושלם. בר 51 (צילום: אנטולי מיכאלו)
מקום בילוי מושלם. בר 51 (צילום: אנטולי מיכאלו)

5. אברקסס צפון

אני אוכלת באברקסס כל שבת בצהריים. אני כל כך אוהבת את הירקות שם וזה כל מה שאני אוכלת, ירקות ולחם, וזה פשוט וטעים. בשבת האחרונה אכלתי קרפצ'ו תאנים מתאנים פרוסות דק עם שמן זית, פלפל שחור, מלח ים וגבינת מנצ'גו. פשוט כל כך אבל מדויק.
לילינבלום 40

צפון אברקסס. צילום: אריאל עפרון
צפון אברקסס. צילום: אריאל עפרון