המקום שסיפק לי שפיות בקורונה. זו העיר של שרה פון שוורצה

שרה פון שוורצה (צילום: יעל בדרשי)
שרה פון שוורצה (צילום: יעל בדרשי)

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: השחקנית והמחזאית שמעלה בחמישי הקרוב את המחזה "העקדה" בצוותא. היא מתארת כיצד במהומות האחרונות ביפו היא ראתה אנשים שמגיעים מבחוץ להבעיר אש ולחמם

1. צוותא

בצוותא מנשבת כרגע רוח חדשה. תמר קינן המנהלת האמנותית היא אישה מדהימה שבאה לשנות. היא נרתמה לפרויקט בניגוד לתיאטראות אחרים שקראו את המחזה ואהבו אותו, אבל התנו תנאים. תמר היחידה שאמרה 'בואי, קחי, מה את צריכה?' ונתנה לי מקום ובית ותמיכה רגשית להעלות את העקדה, מחזה שכתבתי בזמן הקורונה. הרעיון נולד בנסיעה משותפת שלי עם ניסו כאביה, שגם משחק בהצגה, מהפגנה בבלפור. התחושה המשותפת שעלינו להתמודד לא רק עם המשבר אותו אנו עוברים אלא גם עם המשבר של ילדינו. עקדת יצחק היא מיתוס, סיפור עם שבא ללמד שעקדת הילדים שלנו היא בלתי נמנעת. אבל האם אפשר לקבל את הילד גם אם הוא קצת שונה ממני? ניסיתי לעלות שאלה ולא לקבוע מהי הדרך ה'נכונה' להתנהל כדי להגיע למצב של שלווה וקבלה פנימית.
לונדון מיניסטור, אבן גבירול 30, תל אביב

הכניסה לצוותא. צילום: www.pikiwiki.org.il, מתוך אתר פיקיויקי
הכניסה לצוותא. צילום: www.pikiwiki.org.il, מתוך אתר פיקיויקי

2. חוף הים ושבילי אופניים

אני מרבה לנסוע באופניים בחוף רידינג. זה המקום שלי לאופק ולנשום אוויר. אני מכורה לשבילי האופניים בתל אביב. זה אושר גדול.

חוף הים בתל אביב. צילום: שאטרסטוק
חוף הים בתל אביב. צילום: שאטרסטוק

3. יפו

אני גרה ביפו ואוהבת את המיקום של הבית שלי, שממנו אפשר לשמוע כנסייה, מסגד ובית כנסת. אני אוהבת את הטעמים והריחות ומשתדלת להיות מעורבת. במהומות ראיתי במו עיני אנשים שמגיעים מחוץ ליפו עטופים בדגלים להבעיר אש ולחמם את עג'מי. אני לא מוכנה שנאבד את הזכות לחיות בחברה פלורליסטית ואני לא אתן לאף אחד לפגוע בזכות הזו.

עץ חג המולד ביפו. המקום הכי יפה בעיר בחג (צילום: אילן ספירא)
עץ חג המולד ביפו. המקום הכי יפה בעיר בחג (צילום: אילן ספירא)

4. תיאטרון הקאמרי

אני בקאמרי משנת 1998, חברה במועצת הנאמנות, והוא הבית שלי. בתקופת הסגרים היה לי קשה מאוד לא להיות בו. הבנתי שאני מאוד קשורה לקאמרי אבל כמו ילד שעוזב את בית ההורים, גיליתי שיש דברים בחוץ. אני עסוקה בפרויקטים בגרמניה ובקולנוע, אבל תמיד שמחה לחזור לקאמרי שאין בו פינה שאני לא מכירה.
שאול המלך 19, תל אביב

הקאמרי (צילום: שאטרסטוק)
הקאמרי (צילום: שאטרסטוק)

5. ניסו

עבורי זהו יותר מאשר בית קפה. ניסו הוא מקום מפגש לאמנים צעירים. בזמן הקורונה הבעלים לא ויתר למרות שהעירייה נתנה דו"ח ועוד דו"ח, המשיך לעבוד ונתן אלטרנטיבה ושפיות על ארגזים ברחוב.
נועם 5, יפו

קפה ניסו. צילום: קפה ניסו
קפה ניסו. צילום: קפה ניסו

המחזה העקדה יוצג בתיאטרון צוותא ביום חמישי (9.12, 20:00), שישי (10.12, 12:00) ובשבת (22.12 18:00, 21:00). לפרטים וכרטיסים באתר