הנקודה שממנה תל אביב נראית כמו ניו יורק. העיר של תום שנייד

זורם לכרמלית. תום שניד. צילום: מריה פר
זורם לכרמלית. תום שניד. צילום: מריה פר

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: תום שנייד - ביום הוא בהייטק, בלילה הוא ראפר להט"בי, ובסוף הוא תמיד מסיים במסוף כרמלית. או לפחות מול מדף החומוס בסופר יודה

20 בנובמבר 2022

קפה שניאור

אם היה עליי צ'יפ מיקום, סביר להניח שרוב הזמן הוא היה מאותת שאני באחד השולחנות הפנימיים בשניאור, ליד השקע השרוף למחצה. שניאור זה הקפה השכונתי שלי, כמו הרחבה א' של הדירה שלי כשאני צריך לעבוד על המחשב הרבה שעות. הוא היה בין בתי הקפה הראשונים שהכרתי בעיר, הכי מזמין וכיף עם הלפטופ. מה לא עשיתי שם – עריכת קליפים, פגישות עסקים, ראיונות, חתימת חוזים חשובים וסגירת הופעות. משהו באנרגיית הקפה שכונתי והמנה הטבעונית שם נותן לי וייב עבודה. בתי קפה נפתחים ונסגרים, ואני עדיין מוצא עצמי שם. הוא נותן לי מענה לדברי המוזיקה וגם לדברי ההייטק.

מסוף כרמלית

מסוף כרמלית הוא נקודת הסיום המלכותית של קו 24 האלמותי שהייתי נוסע בו מאות פעמים מרמה"ש, עיר ילדותי, לתל אביב. אני אוהב מרחבים אורבניים מוזרים וענקיים, והקרבה לים, המבנים האפורים והמסתוריים שבאזור וזה שכל הקווים שאני צריך נמצאים שם הופכים אותו לקסום. בתקופת הצבא אפילו צילמתי שם קליפ לשיר שלי. מסוף כרמלית היה גם שם במה שלי לכמה שבועות. מת על זה.

בסוף גם הוא יגיע לכרמלית. תחנת אוטובוס (צילום: שאטרסטוק)
בסוף גם הוא יגיע לכרמלית. תחנת אוטובוס (צילום: שאטרסטוק)

הטיילת בלילה

כשאני צריך לשחרר לחצים או לכתוב מילים לשיר אני יוצא לרוץ עם מוזיקה חזקה באוזניים. בדרך כלל באמצע הלילה. המסלול הקבוע שלי היה מנמל לנמל. יש נקודה בדרך חזרה מנמל יפו שכל הסקייליין של תל אביב נשקף ממנה. אמאל'ה. ניו יורק.

עוד רגע הכל מתחיל. הטיילת. צילום: Shutterstock
עוד רגע הכל מתחיל. הטיילת. צילום: Shutterstock

כפר גלעדי/מטלון

רחוב הפלסטיק וההרפתקאות. את כפר גלעדי פינת מטלון אני פוקד פק"ל כל שנה לפני פורים כשאני מרכיב תחפושת, אחותי שגרה באזור הכירה לי את הקסם של פינת המציאות. עוד מימי התיכון התלהבתי מההיצע הבלתי נגמר של פריטים מוזרים והצבעים ששוטפים את הרחוב בשבוע שלפני פורים. עם השנים המשכתי להגיע לשם כדי לקנות פרופס לקליפים, חלקי תלבושות שהיו חסרים, גרביונים כדי להשלים לוק דראג או סתם תרנגולת סגולה מפלסטיק שעושה "ביפ" כשלוחצים עליה. אולי יום אחד אסמפל את זה בטראק הייפר-פופ.

סופר יודה בן יהודה

מקום חשוב מאוד בהיסטוריית העיר שלי. מי שמכיר יודע שנדדתי בין המון דירות בעיר (מעל 12). בכלל, 2022 הייתה שנה של בלאגן, חזרתי לעיר אחרי כמה חודשים באתונה וקפצתי ממקום למקום עד שמצאתי דירת קבע. תמיד חוזר לסניף הזה של סופר יודה. הוא פגש אותי בתורים של הקניות של לפני כיפור, כשאני שבר כלי ורק רוצה קפה ושכחתי לחדש מלאי של חלב שקדים או ב-5 בבוקר בחזרה מהקלאב כשיש לי חשק עז לחומוס לבנוני של צבר עם מלא חומרי שימור. לא ממומן! (מתנצל, אמפם).

עקבו אחרי תום שנייד באינסטגרם