הקאמבק של תל אופן: חשמלי, עדכני ובלי תקצוב עירוני

הבשורות על מותו של שירות האופניים השיתופי היו מוקדמות: העירייה וחברת FSM שמפעילה את המיזם סיכמו על הארכת חוזה לחמש שנים ושדרוג המערך לאופניים חשמליים. תתחילו לדווש

תל אופן. צילום: Shutterstock
תל אופן. צילום: Shutterstock
18 באוגוסט 2020

בשקט בשקט מתברר שההודעות על מותו של פרויקט תל אופן היו מוקדמות. האופניים הירוקים השיתופיים, שבשלב מסוים כמעט והפכו לאייקון עירוני, ישארו איתנו וישודרגו לאופניים חשמליים, לפי הסכם חדש להארכת אופציה בין עיריית תל אביב-יפו ובין מפעילת מיזם תל אופן, חברת FSM, עליו הוחלט בישיבת המועצה בשבוע שעבר.

החברה תשדרג לפחות 75 אחוז מצי האופניים שלה לחשמליים ותחנות העגינה ישודרגו לתחנות טעינה, כשבאופניים החשמליים יוטמע מנגנון שלא יאפשר להם לסוע במהירות גבוהה מ-25 קמ"ש, כולל חובת דיווש. מערך האופניים של תל אופן איבד מהפופולריות שלו עם כניסתם המסיבית של האופניים החשמליים לנוף העירוני, גם בגלל דגם האופניים הכבד והמיושן בו השתמש המיזם.

בעירייה הסבירו שלמרות החלטת המועצה על סיום מוקדם של פרויקט תל אופן, ועקב פנייתה של חברת FSM, הוחלט לאפשר לה להמשיך ולהפעיל את מערך השכרת האופניים בכפוף לשדרוגו וללא כל סבסוד עירוני, תוך שהם מציינים את עלויות התפעול הגבוהות שייחסכו מתקציב העירייה המצטמק של עידן הקורונה. עכשיו נותר רק לראות אם שירות תל אופן החשמלי יצליח להתחרות בקורקינטים החשמליים. נראה.

תל-אופן ממשיך איתנו – גרסת 2.0 ✌????????שמחה לבשר – מערך האופניים שכל כך מזוהה עם העיר שלנו כבר עשור, ימשיך בפעילותו ויאפשר…

פורסם על ידי ‏מיטל להבי – Meital Lehavi‏ ב- יום ראשון, 16 באוגוסט 2020