מתוק וגדול וטעים בהגזמה: 8 הקינוחים הכי מושחתים בתל אביב

רוקי רואד של ספרינקלס. צילום: איליה מילניקוב
רוקי רואד של ספרינקלס. צילום: איליה מילניקוב

בימים שאינם מתאפיינים במתיקות יתרה, בחרנו לכם קינוחים מופלאים ומושחתים שיזכירו לכם את המתוק שנמצא בקצה המנהרה, והוא נמצא שם. מבטיחים לכם

13 בינואר 2022

1. עוגת יומולדת | עמיתה

אין כמו להתחיל רשימה כזו בקלאסיקה שכולנו זוכרים ואוהבים מילדות. שכבות של שוקולד עשיר שביניהן גנאש מלכותי, ציפוי גנאש מושחת בדיוק במידה הנכונה וקישוט נחוץ ונכון של סוכריות צבעוניות. יומולדת יש רק בפעם בשנה, ואת העוגה יש בעמיתה בערך כל יום. רק אמרנו.
140 ש״ח לעוגה שלמה, דרך שלמה 10, 03-760-0880

עוגת יומולדת של עמיתה. מאינסטגרם
עוגת יומולדת של עמיתה. מאינסטגרם

2. למינגטון – עוגת גזר

שרית ענוים, בעברה שף קונדיטור ב-R2M, הרימה בחודשי הקורונה את הכפפה והחלה להגיש למינגטון לקהל התל אביבי הנלהב. למינגטון הן עוגות אוסטרליות בחושות מסורתיות בשילוב קוקוס, כשעליהן עושים טייק אופים שונים ומשונים. היא למשל עשתה טירמיסו, עוגת יומולדת, רד וולוט ומה שאהבנו במיוחד – עוגת גזר עשירה ונימוחה עם פרוסטינג וניל ממותק לפי הספר.
150 ש״ח למארז של 6 יחידות למינגטון, אפשר גם לעשות מיקס. מס': 0542428021

למינגטון. צילום: יח"צ
למינגטון. צילום: יח"צ

3. קווין אמאן | אלון שבו

קווין אמאן זכה בתואר המפוקפק 'המאפה הכי שמן בעולם'. הכל הודות, ובכן, לחמאה, ואנחנו מדברים על הרבה מאוד ממנה. מדובר במאפה צרפתי קלאסי שעשוי מבצק קרואסון מקורמל ומשוח כהלכתו בחמאה וסוכר. טעם החמאה המקורמל הופך לפציח והביס כולו קראנצ׳י ומנצח.
14 ש״ח, צ׳לנוב 22, 03-673-5856

קווין אמאן של אלון שבו. צילום אלון שבו
קווין אמאן של אלון שבו. צילום אלון שבו

4. עוגת גבינה באסקית | נורדיניו

מי שלא אכל את עוגת הגבינה הבאסקית של נורידניו לא ידע את טעמה של עוגת גבינה מעולם. מדובר בשכבה עבותה של גבינת שמנת עשירה ועתירה שנותרת אחרי אפייה קצרה במרקם מדויק ומהנה, כאשר החלק העליון שלה שחום ושזוף ומעניק לכל הביס ניחוח קרמלי מובהק ונחוץ.
38 ש״ח למנה אישית, נחלת בנימין 27, 0722-7272-79

עוגת גבינה באסקית של נורדיניו. צילום: דניאל לילה
עוגת גבינה באסקית של נורדיניו. צילום: דניאל לילה

5. קסטה שוקולד | פרונטו

קינוח לא פחות ממושלם, ללא הגזמות. הקסטה מורכבת מעוגיית שורטברד, מעליה גלידת מרנג שרוף שמזכירה מרשמלו חרוך, שכבת שוקולד מקורמל ופירורי מרנג שחור שמאפיינים גם הם באווירת מדורה שמזכירה את אותו מרשמלו ממהערכה הקודמת. קומזיץ אבל בפרונטו, אנחנו בפנים.
49 ש״ח, הרצל 4, 03-5660915

קסטה שוקולד בפרונטו. צילום: יח"צ
קסטה שוקולד בפרונטו. צילום: יח"צ

6. קוקי מונסטר | מגזינו

על שף קונדיטור ברק כהן ממגזינו אפשר תמיד לסמוך שייענה לחשקים הכמוסים ביותר שלנו. ואם במקרה חשקתם בעוגיית ענק ממולאת בנוטלה, הופס והנה היא כאן. עמדובר בעוגיית שוקולד צ׳יפס קלאסית שעליה בוזקים מלח ים לאיזון המתיקות והיא ממולאת בנדיבות בנוטלה ולנו לא נותרו עוד מילים חוץ מיאמי.
44 ש״ח, דרך בגין 21, 03-757-0535

קוקי מונסטר של מגזינו. צילום: ברק כהן
קוקי מונסטר של מגזינו. צילום: ברק כהן

7. קראפין קרמל | אלכסנדר

קראפין הוא יצור כלאיים של קרואסון ומאפין, הטוב משני העולמות. ובקיצור: מדובר בבצק עלים מדופדף בצורת מאפין שמאפשר למילוי להתכנס במרכז. והמילוי במקרה הזה הוא אכן גולת הכותרת – כמות נדיבה של קרמל במליחות מעודנת מאוד והכל מתפרץ בביס שעושה לנו מתוק בבטן ובלב.
16 ש״ח, לילנבלום 18, 058-445-0914

קראפין של אלכסנדר. מאינסטגרם
קראפין של אלכסנדר. מאינסטגרם

8. רוקי רואד פאי | ספירנקלס 

רוקי רואד הוא קינוח אמריקאי קלאסי והאמריקאים, נו, ידועים בנטייתם לשחיתות. מדובר בבר שוקולד מריר עם שברי אוריאו, שברי ביסקוויט, פיסות מרשמלו רכות בטעם של ילדות וגם שבבי קינדר שמוסיפים למתיקות היתרה. הביס נע בין פריכות לרכות אמיתית, הוא חד פעמי והופך את הרוקי רואד לממתק המושלם.
17 ש״ח, יגאל אלון 94, 054-7044-665 (בתמונה הראשית)